Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inruil bij Tesla/verkoop particulier

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals verwacht kreeg ik een belachelijk laag inruilbod van Tesla op mijn model S 75d uit 2017.

Ik overweeg nu zelf tot verkoop over te gaan maar heb tegelijk niet zoveel zin in het gedoe.

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld verkoop via leasebijtellingvriendelijk.nl? Zijn doen een mooi aanbod maar loop ik ook het risico dat de auto daar lang te koop staat?

Iemand andere ideeën?

Ik hoor graag tips en suggesties.
 
Ik heb vorig jaar zowel mijn E-niro als 2x een model 3 verkocht aan een bedrijf uit het noorden van land (Wildervank of all places, bedrijf heet Go4Trading). Aardige kerel en ik kreeg mooie prijzen. De E-niro ging uiteindelijk naar Noorwegen. De Model 3's verkocht hij door aan andere specialisten meen ik (Verhoeks Exclusief in Lunteren en Renses in Alkmaar). Ik deed dit precies om dezelfde reden, weinig gedoe. Had vlak daarvoor mijn Outlander PHEV en Leaf 24 KWh al particulier verkocht..... Wat een gezeik.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Eind van het jaar komt er in Denemarken een cap op belastingvoordeel voor EV's waardoor de S idioot veel duurder wordt.
De vorige keer dat dat gebeurde zijn er veel auto's nog voor een goede prijs vanuit NL en BE naar DK geexporteerd.
@Xfrank weet nog wel via welke handelaar.
(of het was iemand anders ;))
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Jelger
Eind van het jaar komt er in Denemarken een cap op belastingvoordeel voor EV's waardoor de S idioot veel duurder wordt.
De vorige keer dat dat gebeurde zijn er veel auto's nog voor een goede prijs vanuit NL en BE naar DK geexporteerd.
@Xfrank weet nog wel via welke handelaar.
82100607.jpg
 
Ik heb wijkopenautos.nl gedaan bij mijn vorige auto. Ook een heel soepel proces en niet duurder dan bij de dealer. Maar natuurlijk wel minder opbrengst dan particulier.
En scheelt ook een hoop gezeik met mensen die tegen bandjes trappen, proefrit willen maken om vervolgens te mekkeren dat ie te duur is. Heb ook bij wijkopenautos.nl mijn diesel verkocht aan een of andere handelaar in Zwolle. Ging vrij snel.
 
En scheelt ook een hoop gezeik met mensen die tegen bandjes trappen, proefrit willen maken om vervolgens te mekkeren dat ie te duur is. Heb ook bij wijkopenautos.nl mijn diesel verkocht aan een of andere handelaar in Zwolle. Ging vrij snel.

Ik kreeg 2x zo veel door zelf te verkopen ipv wijkopenautos.nl
Wellicht kwam dat door de hoge km-stand (300k)
Ik heb geen slechte ervaring met verkoop van auto's -> veel foto's plaatsen en uitgebreide, eerlijke omschrijving
Daarnaast zal het er ook wel vanaf hangen wat je verkoopt (en welk publiek je daarmee aantrekt)
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Zoals verwacht kreeg ik een belachelijk laag inruilbod van Tesla op mijn model S 75d uit 2017.

Ik overweeg nu zelf tot verkoop over te gaan maar heb tegelijk niet zoveel zin in het gedoe.

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld verkoop via leasebijtellingvriendelijk.nl? Zijn doen een mooi aanbod maar loop ik ook het risico dat de auto daar lang te koop staat?

Iemand andere ideeën?

Ik hoor graag tips en suggesties.
Je zou de auto in het vraag en aanbod draadje kunnen plaatsen?
Misschien trek je daarmee vrienden, familieleden van forumleden aan...
Het vraag en aanbod draadje
 
Zoals verwacht kreeg ik een belachelijk laag inruilbod van Tesla op mijn model S 75d uit 2017.

Ik overweeg nu zelf tot verkoop over te gaan maar heb tegelijk niet zoveel zin in het gedoe.

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld verkoop via leasebijtellingvriendelijk.nl? Zijn doen een mooi aanbod maar loop ik ook het risico dat de auto daar lang te koop staat?

Iemand andere ideeën?

Ik hoor graag tips en suggesties.

Ik heb vorig jaar voor de X bij verhoeks en leasebijtellingsvrij gevraagd (wilde hem evt wisselen voor een 3). Taxeerden hoge bedragen, echter allebei in cosignatie verkoop, dat zag ik zelf niet zo zitten. Als je geen haast hebt kan het natuurlijk een prima oplossing zijn.
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Eind goed al goed. Tesla heeft zijn bod nog fors verhoogd. Ondertussen kwam er een nog mooier bod voorbij van Go4trading. Daar heb ik hem nu aan verkocht. Morgen mijn nieuwe 100d ophalen!

Ik ben ook wel benieuwd of het initiatief van tesla kwam om bod te verhogen. Hier zelfde ervaring met idioot lage inruil, ik vond dat zwaar teleurstellend
 
Ben toch wel benieuwd welke prijs je ze boden voor je 75D uit 2017 (in eerste instantie en het verbeterde aanbod).

Ik kreeg een paar dagen geleden een bod van 54.500 euro voor mijn Model S P100DL uit 2018 met 79.000 km op de teller. Ik wilde eens weten wat die auto waard zou zijn bij inruil voor een Model S Performance. Maar hier pas ik uiteraard voor (het is een afschrijving van zo'n 60%). Dan zit ik de resterende drie jaar van de financial lease wel uit en maak ik gebruik van de gegarandeerde inruilwaarde van 46.000 euro. En dan veroordeel ik mezelf maar tot een Plaid. Of Roadster. :rolleyes:
 
Zoals verwacht kreeg ik een belachelijk laag inruilbod van Tesla op mijn model S 75d uit 2017.

Ik overweeg nu zelf tot verkoop over te gaan maar heb tegelijk niet zoveel zin in het gedoe.

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld verkoop via leasebijtellingvriendelijk.nl? Zijn doen een mooi aanbod maar loop ik ook het risico dat de auto daar lang te koop staat?

Iemand andere ideeën?

Ik hoor graag tips en suggesties.
Wel bijzonder, bij de aanschaf van onze M3 hebben we juist een hoge inruil gekregen voor onze Ampera.
 
Eind goed al goed. Tesla heeft zijn bod nog fors verhoogd. Ondertussen kwam er een nog mooier bod voorbij van Go4trading. Daar heb ik hem nu aan verkocht. Morgen mijn nieuwe 100d ophalen!
Wat is de reden dat je na 3 jaar eigenlijk de Tesla weer inruilt voor een nieuw model? Kan me voorstellen dat een Raven iets beter is, maar zoveel beter om zoveel bij te leggen?