Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

insecten in achterlicht

This site may earn commission on affiliate links.

bartdv

Raven MSLRP-FSD & Classic S60
Iemand een idee of je die eruit krijgt of herstellen ze dit onder waarborg.





Schermafbeelding 2022-03-18 om 12.01.34.png
Schermafbeelding 2022-03-18 om 12.01.09.png
Schermafbeelding 2022-03-18 om 12.01.21.png
 
Om het lijk er uit te krijgen moet je het achterlicht demonteren, en dan flink schudden en met een stofzuiger aan de gang. Garantie, geen idee, maar het is wel eenbekend “probleem” dus je kan het is vragen?
 
Lijkt me toch niet de bedoeling dat beestjes in de lampen terecht kunnen komen. Deze lampen horen volledig gesealed te zijn. Dat zijn ze duidelijk niet dus lijkt mij gewoon garantie. Vooral als het een bekend probleem is bij de Model S. Zijn anders altijd wel eruit te halen als de methode met schudden en stofzuiger niet werkt maar dan moet de lens er mogelijk af om er goed bij te kunnen komen.
 
Lijkt me toch niet de bedoeling dat beestjes in de lampen terecht kunnen komen. Deze lampen horen volledig gesealed te zijn. Dat zijn ze duidelijk niet dus lijkt mij gewoon garantie. Vooral als het een bekend probleem is bij de Model S. Zijn anders altijd wel eruit te halen als de methode met schudden en stofzuiger niet werkt maar dan moet de lens er mogelijk af om er goed bij te kunnen komen.
Bij een Model 3 wel maar bij een Model S zit er een gat aan de achterkant van de binnenste achterlichten waarmee ze ventileren naar de binnenkant van de liftgate en er dus ook beestjes in kunnen gaan huisvesten. Voor zover ik weet hebben alle revisies van een Model S dit zelfde ontwerp

Screenshot_20220319-113534_eBay.jpg
 
Bij een Model 3 wel maar bij een Model S zit er een gat aan de achterkant van de binnenste achterlichten waarmee ze ventileren naar de binnenkant van de liftgate en er dus ook beestjes in kunnen gaan huisvesten. Voor zover ik weet hebben alle revisies van een Model S dit zelfde ontwerp

Best dom ontwerp dan. 😅 Wist niet dat dit bij de Model S allemaal zo open was, vrij apart. Zou er persoonlijk toch mee naar Tesla gaan, mag normaal toch verwachten dat zoiets niet kan gebeuren. Dat hun dan maar met een oplossing komen dat er geen beestjes meer in kunnen kruipen. En als er beestjes in kunnen komen, dan kan er ook stof of water in komen toch? 🤔 Of komt dat toch minder vaak voor.
 
Ik denk dat geen enkele lamp unit echt gesealed is. Hij moet lucht kwijt kunnen als hij heet wordt van de zon bijvoorbeeld of lucht kunnen krijgen bij strenge vorst.

Bij de Model 3 en Y wel, alle lamp units zijn daarbij volledig gesealed. Zitten wel paar van zo'n soort stickers op die voor ventilatie zorgen, om condens zoveel mogelijk tegen te gaan. Maar daar kan dus niks doorheen komen, geen beestjes dus. 😉 Dacht dat het bij Model S/X ook zo was maar in ieder geval bij de S dus blijkbaar niet.