Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inspectie fusee/astap Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Net onderstaande mail ontvangen. Zijn er nog model Y bezitters die op controle mogen gaan?

Tesla heeft besloten om proactief sommige Model Y-exemplaren terug te roepen om de fusees te inspecteren. Deze terugroepactie is van toepassing op sommige Model Y-exemplaren die tussen juni 2020 en november 2021 zijn gebouwd. Uw voertuig, met VIN **** , zou onderdeel kunnen uitmaken van deze terugroepactie.

De fusees aan de voorkant en/of de achterkant voldoen mogelijk niet aan de correcte fabricagespecificaties, wat ervoor kan zorgen dat de fusee vervormt, kan scheuren, of mogelijk loskomt van de stabilisatorstang. Als de stabilisatorstang loskomt van de fusee kan de wieluitlijning veranderen, wat de controleerbaarheid van de auto kan beinvloeden. In zo’n geval hoort u mogelijk abnormaal geluid of merkt u ongewoon rijgedrag.

Wij zijn niet op de hoogte van ongevallen of verwondingen die hierdoor veroorzaakt zijn.

U hoeft niet direct actie te ondernemen en u kunt doorrijden met uw auto. Tesla zal contact met u opnemen om een serviceaspraak te maken als onderdelen beschikbaar zijn in uw regio. Tijdens de afspraak worden uw fusees geinspecteerd en zo nodig gratis vervangen.

We excuseren ons voor enig ongemak. Bedankt dat u Tesla-klant bent.
 
Ik snap niet hoe een stabilisator stang de wieluitlijning kan veranderen. Als een stabilisator stang los komt gaat ie iets meer als een eendje door de bocht, maar zelfs dat zou voor de meeste bestuurders niet eens merkbaar zijn. Bij mijn Land Rover zitten ze er niet eens onder.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik snap niet hoe een stabilisator stang de wieluitlijning kan veranderen. Als een stabilisator stang los komt gaat ie iets meer als een eendje door de bocht, maar zelfs dat zou voor de meeste bestuurders niet eens merkbaar zijn. Bij mijn Land Rover zitten ze er niet eens onder.

Sterker nog, bij een Model Y zitten de stabilisatorstangen helemaal niet vast aan het fusee maar aan de veerpoot. Waarschijnlijk een slechte vertaling. Ik zou zelf iig zsm een afspraak in plannen.

Screenshot_20211215-082523_YouTube.jpg


According to the recall report published by the NHTSA,

The recall population includes select Model Y vehicles and was determined based upon a review of manufacturing and service records from Tesla and the supplier.
The front and rear suspension links on Model Y vehicles are attached to the knuckles. The knuckles may not have been manufactured to the correct strength specification, which may cause the knuckle to deform or fracture and may lead the suspension links to separate from the knuckle.
During the supplier’s manufacture of the knuckles, the quench tank fluid level may not have been sufficient to fully quench the knuckles during the heat treatment process.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Hbrink and job-lek
Gisteren toch zelf even contact opgenomen om na te vragen wat er nu moet gaan gebeuren.
Maandag mag de MY binnen en het kan even duren.
De fusees gaan vervangen worden (als dit nodig is) en ook iets van hoogvoltage module die aan vervanging toe is (o_O) volgens mijn VIN.
Ik ben benieuwd...
 
De wagen is op controle geweest, bovenstaand puntje was in orde (geen vervanging nodig).
Er stond wel een ander item open (volgens de wagen) en dat is vervangen geweest.
"Replace HVC for HVIL issue [EU]"

Even met een model S kunnen rijden, dat is ook wel eens leuk in plaats van de Y of 3 :D
 
Zelfde discussie gehad met Tesla mbt een Airbag. Uitkomst was dat het in hun systeem staat en dat hij nu vervangen is dus wat precies nou het probleem was...

Uiteindelijk is na een aantal maanden toch de melding verdwenen.

Op onze bmw zat ook een terugroepactie en deze is ook automatisch verdwenen maar dit was wel vrijwel direct na de reparatie
 
Zelfde discussie gehad met Tesla mbt een Airbag. Uitkomst was dat het in hun systeem staat en dat hij nu vervangen is dus wat precies nou het probleem was...

Uiteindelijk is na een aantal maanden toch de melding verdwenen.

Op onze bmw zat ook een terugroepactie en deze is ook automatisch verdwenen maar dit was wel vrijwel direct na de reparatie
Tesla haalt de registraties bij RDW van de terugroepacties niet individueel terug. Ze doen dit kennelijk in batches.
De terugroep van de fusees staat na vele maanden nog steeds bij RDW geregistreerd.