Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

InsureMyTesla gestopt!?

This site may earn commission on affiliate links.

Emphyrio

Model 3 eigenaar sinds juni 2021
Jun 16, 2021
100
104
Nl
1628166345013.png
 
Mijn polis is vorige maand nog verlengd. Het is wel een groot internationaal bedrijf, dus een faillissement lijkt me onwaarschijnlijk. Maar ik ben wel benieuwd hoe jouw schadeafhandeling verloopt, @ramonneke.

Victor Insurance met daarachter Marsh dus dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat enkel een Tesla product aanbieden gewoon tegen valt qua omzet.
 
Is ook gewoon marketing. Men had gehoopt door met een InsuremyTesla gebrand product klanten aan te trekken, maar misschien blijkt dat de meeste Tesla eigenaars gewoon het klassieke verzekeringsnetwerk aanspreken voor de beste coverage en premie, en misschien is Tesla zelf gevallen over de naam? Uit de website lijkt me niks te blijken dat dit officieel gesanctioneerd wordt door Tesla, of dat het iets te maken heeft met het eigen Tesla verzekerinsgproduct waar men in de VS al mee werkt en in Europa over plant.
 
Bij insuremytesla hoef je geen voertuig volgsysteem te installeren, omdat Tesla de gegevens van de systemen van de auto's zelf ter beschikking stelt als je de auto als gestolen opgeeft. Dus als Tesla de samenwerking opzegt, dan zit je als verzekeraar ineens zonder. Dus ècht onafhankelijk kan Victor Insurance dat niet in de lucht houden.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: shthpnz and horta
Bij insuremytesla hoef je geen voertuig volgsysteem te installeren, omdat Tesla de gegevens van de systemen van de auto's zelf ter beschikking stelt als je de auto als gestolen opgeeft. Dus als Tesla de samenwerking opzegt, dan zit je als verzekeraar ineens zonder. Dus ècht onafhankelijk kan Victor Insurance dat niet in de lucht houden.

Natuurlijk zitten ze niet zonder. Het is dezelfde info als beschikbaar is via de app.

Als mijn auto gestolen zou zijn en überhaupt nog zichtbaar via GPS dan zou ik direct de politie inschakelen.

Maar de kans is veel groter dat je auto een kooi van Faraday in wordt gereden en niemand meer de auto in Europa zal zien. Die kans is voor een Model 3 of S/X gewoon niet zo interessant want dan heb je het echt over professionals en daar zijn Tesla's gewoon niet zo exclusief of te duur voor.


Met pin 2 drive aan is de kans dat je auto gestolen wordt door reguliere auto dieven gewoon 0%
 
Ik heb 2 weken geleden weer het polisaanhangsel met de verlenging doorgekregen voor het komende jaar.
Heb even de voorwaarden vergeleken, die zijn nog gelijk aan die uit 2019.
Zelfs de omschrijving staat nog gewoon als 'Algemene Voorwaarden Tesla Autoverzekering'
Maar hoe heb je je de nieuwe polis gehad? Via mail? Ik kreeg altijd een mail en de rest staat in online dossier. Maar daar kun je nu niet meer in?