Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Investors day

This site may earn commission on affiliate links.

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
4,121
13,370
Hilversum
Op 1 maart 2023 organiseert Tesla Investors Day.
Verwacht wordt dat Tesla het nodige uit de doeken zal doen over toekomstige producten en hoe Tesla dat aan gaat pakken.
Nieuwe Gigafactory in Mexico? Ontwikkelingen in Indonesië? Nieuw model op revolutionaire productielijn? Volledig vernieuwde Model 3?
Project 'Highland'? Enorme uitbreiding in Berlijn (voorbereidingen worden nu getroffen)?
Een draadje waard!
 
Last edited:
"Connecting The Dots" heeft over het Highland project een behoorlijk speculatieve video gemaakt.
Eigenlijk weer eens veel te lang naar mijn mening, maar wel interessant omdat het ook ingaat op wat Ford heeft gedaan.
Hij geeft wel netjes aan op welk moment je een stuk Ford historie kan overslaan.
Dus voor iemand die even de tijd heeft, hij benoemt toch wel interessante zaken.

 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Mijn bingokaart:

* 4680 progressie. Hier draait alles om imo,
zonder een succesvolle ‘ramp’ geen ‘scaling
to insane size’.

* CyberTruck. Hangt ook weer samen met
4680.

* Semi meer details graag. Hoeveel tot aan
de werkelijke massaproductie? Toekomstige
switch naar 4680?

* Megapack ‘ramp Lathrop’.

* Highland project. Nieuwe M3?

* Gen 3, compact car?

* Nieuwe Gigafactories. Canada, Mexico,
Brazilië, Indonesië of allemaal?

* FSD Beta, DOJO, Single Stack?

Vul maar aan 😁
 
Ik blijf denken dat het gen3 platform voor robotaxi is. Geen verkoop hiervan, maar in eigen beheer van Tesla. en dat ze daarvoor de 20 miljard in de schuif hebben zitten.
Met een 25k tesla voor te stellen gaan ze alleen maar in hun eigen voet schieten als ze die niet op zeer korte termijn, massaal kunnen produceren. wat niet kan in de huidige fabrieken.
Een goedkopere nieuwe model 3 met een nieuw productieproces. Daar geloof ik wel in.
verder, aankondiging nieuwe fabrieken (ik gok op 2 stuks)
Definitieve specs van de cybertruck.
 
Ik blijf denken dat het gen3 platform voor robotaxi is. Geen verkoop hiervan, maar in eigen beheer van Tesla. en dat ze daarvoor de 20 miljard in de schuif hebben zitten.
Met een 25k tesla voor te stellen gaan ze alleen maar in hun eigen voet schieten als ze die niet op zeer korte termijn, massaal kunnen produceren. wat niet kan in de huidige fabrieken.
Een goedkopere nieuwe model 3 met een nieuw productieproces. Daar geloof ik wel in.
verder, aankondiging nieuwe fabrieken (ik gok op 2 stuks)
Definitieve specs van de cybertruck.
Ik twijfel ook aan een Model2, gezien de huidige prijzen, marges en productiecapaciteit. Ik zie die pas komen wanneer er nieuwe fabrieken gereed zijn en de vraag naar de vernieuwde model 3 en de model Y gaat afnemen. Vooralsnog geen reden om schaarse batterij capaciteit in te zetten op lagere marge producten, zoals een model 2.
 

Imo is Robotaxi een leuk concept maar nog ver weg. Ik zie buiten de grote steden ook niet zo snel een toepassing.

Hoe wil je de spits in de morgen en avond opvangen? Overcapaciteit die de rest van de dag niets staat te doen?

Nee, een Compact is dé manier om de missie te versnellen. 30% marge is 30% marge. Batterijen komen eraan en de fabrieken ook 😎
 
Last edited:
Ik twijfel ook aan een Model2, gezien de huidige prijzen, marges en productiecapaciteit.
Als ze willen klaar staan met een goedkoper model tegen het moment dat de markt van de huidige modellen daalt, moet de ontwikkeling nu starten.
Vooralsnog geen reden om schaarse batterij capaciteit in te zetten op lagere marge producten, zoals een model 2.
Als ze 2 model 2’s kunnen van batterijen voorzien (samen 60k€) met de batterij van 1 MYLR (56k€), wordt dat misschien toch wel aanlokkelijk. Marktpenetratie heeft ook zijn waarde. Hoeveel van ons hebben noodgedwongen een tweede wagen van een ander merk omdat de Tesla’s te groot zijn (en te duur als boodschappenwagen)
 
Als ze willen klaar staan met een goedkoper model tegen het moment dat de markt van de huidige modellen daalt, moet de ontwikkeling nu starten.

Als ze 2 model 2’s kunnen van batterijen voorzien (samen 60k€) met de batterij van 1 MYLR (56k€), wordt dat misschien toch wel aanlokkelijk. Marktpenetratie heeft ook zijn waarde. Hoeveel van ons hebben noodgedwongen een tweede wagen van een ander merk omdat de Tesla’s te groot zijn (en te duur als boodschappenwagen)
De vraag is of ze ook al echt in die markt aan de slag willen. Tot op heden doet Tesla het exact andersom dan de gevestigde orde. Hoog beginnen en dan naar de goedkopere segmenten. Ik denk dat er andere nieuwe diensten komen die interessanter is dan het lagere segment. Het lagere segment is veel meer een markt waarin prijs vaker de doorslag geeft dan emotie.
Bij de huidige modellen heb je nauwelijks keuzes maar wel enorm compleet uitgevoerd. En dat kan prima met de marges. Hoe wordt dat voor het laagste segment.
 
Pfff, dat is 2:30 hier in Sri Lanka :oops:
Screenshot_20230228_042641_Samsung Internet.jpg