Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ook die ervaring heb ik helaas. Ergens midden augustus 2019 op de terugweg van Disneyland Parijs kwam ik erachter dat in Bierset een persdag was voor de e-tron. Alles stond vol en toen er een lader leeg kwam werd er door een aido medewerker verteld dat ik er niet kon laden omdat de laders waren afgesloten en alleen voor het evenement waren. Uiteindelijk bij Fastnet net onder Maastricht 2 min geladen (eerste fastned ervaring toen) met 40kw om uiteindelijk toch Urmond te kunnen halen. Zonder Fastned was ik er uiteindelijk ook wel gekomen maar na 2 maanden de M3 was ik nog niet helemaal overtuigd dat je veel verder dan 5% SoC kon gaan. NIet heel representatief maar ook dit is dus al eens voorgekomen ;)


Kloppen deze cijfers wel? Zijn er nog steeds niet omgebouwde SuC locaties? Ik heb er mijn twijfels over!
[edit] Twijfels zijn correct bijna alle SuC locaties kloppen niet. Meeste CCS ombouw is nog van rond September 2019. En voor veel locaties nog van rond juni 2019. Weet dat er in Zweden nog een SuC is welke geen CCS is maar dan houd het wel redelijk snel op met mijn kennis.
Dat kan ook bij SuC gebeuren. In Bad Rappenau eens stil gestaan met een forum lid. Gelukkig was het onze eind stop die dag. Maar de SuC lag er de hele avond uit.
 
Ik laadde vorige week nog 80 kWh bij Ionity in Wetteren voor het forfait van 7,54€ met Chargepoint. (80 kWh op 39' tot SOC van 97% of gemiddeld 123 kWh/u).
Charge point heeft op dit moment inderdaad nog een flat fee per laadsessie en er lijkt geen opslag te zijn in Frankrijk.
Om die reden had ik ook een ChargePoint pas aangevraagd, maar als ik nu in de app kijk zie ik die lage tarieven niet (meer) terug. Is het alweer voorbij of mis ik iets?

Overigens zie ik vaak expliciete verwijzingen naar ChargePoint US. Is dat inderdaad anders dan ChargePoint (niet US)?

Via Google vind ik nog dit:

upload_2020-7-10_22-9-54.png


Maar als ik die link (Chargepoint (US) | Laadpas Top 10) aanklik kom ik op een pagina waar helemaal niets te vinden is van een vast tarief per sessie ...
 
0A9A3B76-1D33-4C1A-A9E3-D5AEAB3292AB.png
8218F1C3-F3C8-43A9-B9D4-CBE0A2E436D7.png
299DF9AD-BC51-41C2-B025-48BB12C882F4.jpeg
6219DE56-41E8-424A-B501-15492CEA07BC.jpeg


Chargepoint is dood, Leve de JuicePass! Mijn Ionity ervaringen van de afgelopen dagen langs de Autoroute du Soleil. Wij hebben onderweg naar Grenoble met de SR+ 4x bij Ionity geladen met de JuicePass. Nu al 234kWh geladen en de maand is nog niet half voorbij. Het Ionity netwerk is technisch superieur aan Tesla SuC. De 166kW peak power heb ik bij Tesla nog niet gehaald. En langs de peage in Frankrijk staan er genoeg. Wel even opletten dat je niet de pijlen voor de tankstations volgt omdat de laadpalen bij de restaurants staan.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: BMW740iL
Mijn v
Heb je bij Tesla aan V3 geladen? Ik kwam daar op 239kW piek. Al vond ik het vrij snel weer naar beneden gaan.
Wat is er overigens technisch superieur aan het Ionity netwerk?
Mijn vakantiebestemming ligt in het zuiden van Europa, niet in de buurt van Rijswijk. Helaas nog niet de V3 kunnen vergelijken. Ik heb begrepen dat de Pmax voor mijn SR+ 170kW is hoewel ik bij de Tesla SuCs nooit verder dan 145kW ben gekomen. Met de ervaring dat ik bij Ionity wel dichter bij de Pmax kan laden brengt mij tot de constatering dat Ionity technisch superieur is aan Tesla SuC. Maar ik hoor het graag als jullie daar anders over denken
 
Mijn v

Mijn vakantiebestemming ligt in het zuiden van Europa, niet in de buurt van Rijswijk. Helaas nog niet de V3 kunnen vergelijken. Ik heb begrepen dat de Pmax voor mijn SR+ 170kW is hoewel ik bij de Tesla SuCs nooit verder dan 145kW ben gekomen. Met de ervaring dat ik bij Ionity wel dichter bij de Pmax kan laden brengt mij tot de constatering dat Ionity technisch superieur is aan Tesla SuC. Maar ik hoor het graag als jullie daar anders over denken
Die 170kW zal je met de SR+ alleen halen bij de Supercharger V3, dus nu in Rijswijk en Apeldoorn Oost, en heel binnenkort Akersloot en Uden.
De V2 versie lader is beperkt tot 145kW dus geen enkele Tesla zal daar sneller laden.

Technisch superieur of niet gaat over meer dan alleen sec het vermogen: beschikbaarheid (aantal laders per site), betrouwbaarheid, integratie van laadinfra in de navigatie (maar dat is meer software in de auto), plug&charge, en ook gebruikersgemak: de kabel van de V3 is veeeeeel en veel makkelijker te gebruiken dan de zware logge kabels van de 350Kw laders zoals die bij Fastned en Ionity staan.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Edi99 and BMW740iL