dicktump
Member
Die aan de A61 wel in elk geval:Maar hoe veel kW zijn de laders? Wel meer dan 50kW ga ik vanuit?
Jeder der sechs Ladepunkte verfügt über einen CCS-Anschluss mit einer Ladeleistung von bis zu 350 kW.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die aan de A61 wel in elk geval:Maar hoe veel kW zijn de laders? Wel meer dan 50kW ga ik vanuit?
Overigens, Tesla kwam ook met mooie verhalen over solar roofs boven SuperChargers en dergelijke. Maar in de praktijk zien we die maar erg weinig.
Om Ionity daar nu op af te rekenen... Ik ben blij als ik met >100kW kan laden op zo veel mogelijk plekken.
Ja, ik weet dat Tesla geen CCS heeft, maar ik doel op CCS auto’s zoals de I-Pace.
Dit wordt nog altijd veelvuldig gebruikt bij ccs. Von bis zu. Oftewel... De 6 laadpunten beschikken over een CCS aansluiting die tot wel 350kW kunnen gaan leveren. Ccs kan namelijk in theorie tot 350. Als dit werkelijk zo zou zijn zou je het wel zekerder brengen.Die aan de A61 wel in elk geval:
Jeder der sechs Ladepunkte verfügt über einen CCS-Anschluss mit einer Ladeleistung von bis zu 350 kW.
Het zelfde als de SuperCharger dus, gedeeld vermogen over 2 stalls.Ionity maakt in andere landen ook gebruik van ABB hardware las ik.
Ik neem aan dat het dan een zelfde opstelling wordt als bij Fastned; 2 laders @ 175kW die gecombineerd kunnen worden tot 350kW.
ps het uiterlijk is natuurlijk uiteindelijk niet doorslaggevend. Maar het is wel nieuw voor me dat ze met verschillende hardware partners gaan werken met kennelijk diverse behuizingen, diverse uiterlijkheden.
Dat maakt het als merk minder herkenbaar.
Niet gekoppeld voor 400volt systeem en gekoppeld voor 800volt. Zelde stroomsterkte maar dubbel vermogen... gezien gebrek voorlopig van 800volt wagens een mooie oplossing... ik zie Tesla of anderen niet snel boven 2C gaan laden.
K.
Maar de stickers geven wel 500A aan? Dat is wel raar toch?
Ik vind de uitvoering met de gele palen wel vreselijk lelijk. Het is toch geen vrachtwagenloskade?
Ik vrees dat dit conform de eisen van uit ervaring wijs geworden exploitanten is. Niet alle EV's hebben achteruitrijcamera's en de parkeersensoren moeten ook wat massa 'zien’ om te functioneren. Liever wat krassen en deuken op die palen, dan op de laadpunten.Ik vind de uitvoering met de gele palen wel vreselijk lelijk. Het is toch geen vrachtwagenloskade?
Ik vrees dat dit conform de eisen van uit ervaring wijs geworden exploitanten is. Niet alle EV's hebben achteruitrijcamera's en de parkeersensoren moeten ook wat massa 'zien’ om te functioneren. Liever wat krassen en deuken op die palen, dan op de laadpunten.
Inderdaad is zo'n varkensrug veel fraaier, maar misschien dat Tesla haar parkeersensoren en het 'pedaalgevoel’ van haar berijders wat meer vertrouwt...Bij Superchargers zit vaak zo’n betonnen rand in de weg (toch?), dat is een wat fraaiere oplossing.