TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Ionity Charging netwerk

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Mar 12, 2018.

1. dicktump

dicktump Member

Die aan de A61 wel in elk geval:

Jeder der sechs Ladepunkte verfügt über einen CCS-Anschluss mit einer Ladeleistung von bis zu 350 kW.

• Informative x 1
  2. widodh

widodh Model S 85 and 100D

Overigens, Tesla kwam ook met mooie verhalen over solar roofs boven SuperChargers en dergelijke. Maar in de praktijk zien we die maar erg weinig.

Om Ionity daar nu op af te rekenen... Ik ben blij als ik met >100kW kan laden op zo veel mogelijk plekken.

Ja, ik weet dat Tesla geen CCS heeft, maar ik doel op CCS auto’s zoals de I-Pace.

• Like x 1
  3. michelh

michelh Member

Inderdaad zeldzaam. Al wel gezien in andere landen. Bijvoorbeeld deze SuC in Denemarken en deze nieuwe Raststaette met snelladers (50kW) in Zuid-Duitsland.

Attached Files:

4. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

ach, is toch vooral symbolisch. Je moer er aardig wat neerleggen om het zoden aan de dijk te laten zetten... en een battary-pack om te balanceren.. Die bij Fastned vind ik soms zelfs wat lachwekkend... is vaak meer dakbedekking

5. Pascal-R

Pascal-R Active Member

Dit wordt nog altijd veelvuldig gebruikt bij ccs. Von bis zu. Oftewel... De 6 laadpunten beschikken over een CCS aansluiting die tot wel 350kW kunnen gaan leveren. Ccs kan namelijk in theorie tot 350. Als dit werkelijk zo zou zijn zou je het wel zekerder brengen.

• Like x 1
  6. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

#86 robertvg, Apr 18, 2018
    Last edited: Apr 18, 2018
    Ionity maakt in andere landen ook gebruik van ABB hardware las ik.
    Ik neem aan dat het dan een zelfde opstelling wordt als bij Fastned; 2 laders @ 175kW die gecombineerd kunnen worden tot 350kW.

ps het uiterlijk is natuurlijk uiteindelijk niet doorslaggevend. Maar het is wel nieuw voor me dat ze met verschillende hardware partners gaan werken met kennelijk diverse behuizingen, diverse uiterlijkheden.
    Dat maakt het als merk minder herkenbaar.

• Love x 1
  7. widodh

Het zelfde als de SuperCharger dus, gedeeld vermogen over 2 stalls.

Ik hoor nog steeds niets raars :)

8. Kdmn

Kdmn Member

Niet gekoppeld voor 400volt systeem en gekoppeld voor 800volt. Zelde stroomsterkte maar dubbel vermogen... gezien gebrek voorlopig van 800volt wagens een mooie oplossing... ik zie Tesla of anderen niet snel boven 2C gaan laden.
    K.

9. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

Net snel als in volgende maand.

10. Kdmn

Kdmn Member

Stevige koeling nodig om de laadverliezen weg te krijgen bij 2C of meer... er is een reden waarom de AC in de Tesla zo goed is dezer dagen.

11. Adm

Adm Active Member

Vandaag even langs gereden bij Ionity op de parkeerplaats van Bruhltal Ost.

Toevallig was er ook een "support engineer" van Tritium aanwezig dit net even een kast open had en ik was niet helder genoeg om te vragen of ik daar ook een foto van mocht maken...

De kabels zijn overigens gecertificeerd voor 200A. Er was nog geen leverancier voor 500A, maar die zijn ze nu aan het testen en in het eigen lab schijnen ze goed te werken.

De trafo voor de overkant is pas geplaatst en we mogen binnen een maand of wellicht twee ook een operationele locatie op Bruhltal West verwachten

Tritium 1.jpg Trtium 2.jpg Tritium 3.jpg

• Informative x 3
  12. widodh

Maar de stickers geven wel 500A aan? Dat is wel raar toch?

13. Adm

Adm Active Member

Ik gok zo maar eens dat dit door software beperkt kan worden. De Fastned AC laders zijn naar 38 kW teruggeschroefd om Renault Zoe's beter te kunnen laden.

14. wooter

wooter Active Member

Ik vind de uitvoering met de gele palen wel vreselijk lelijk. Het is toch geen vrachtwagenloskade?

• Like x 1
  15. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Ik vrees dat dit conform de eisen van uit ervaring wijs geworden exploitanten is. Niet alle EV's hebben achteruitrijcamera's en de parkeersensoren moeten ook wat massa 'zien’ om te functioneren. Liever wat krassen en deuken op die palen, dan op de laadpunten.

• Like x 1
  16. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Bij Superchargers zit vaak zo’n betonnen rand in de weg (toch?), dat is een wat fraaiere oplossing.

17. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Inderdaad is zo'n varkensrug veel fraaier, maar misschien dat Tesla haar parkeersensoren en het 'pedaalgevoel’ van haar berijders wat meer vertrouwt...
    Daarom zei ik al ‘uit ervaring wijs geworden’ andere exploitanten, deelnemend in Ionity.

• Like x 2
  18. wooter

wooter Active Member

Ik vind het een beetje een vreemde uitleg; de meeste andere EV's hebben hun aansluiting vooraan. Om dus aan de kabel te kunnen ga je altijd vooruit parkeren.

19. widodh

Maar is het nou echt een probleem die gele paaltjes? Het zal mij echt weinig uit maken. Ik juig elke mogelijkheid tot laden van harte toe, snelladers nog meer!

Toch geweldig dat de eerste >100kW laders ook in duitsland nu ontstaan.

• Like x 2
  20. wooter

wooter Active Member

Het is geen probleem maar het voelt aan alsof je per ongeluk met je auto aan de kant van de vrachtwagens staat aan de benzinepomp. Het is niet infrastructuur op maat van mensen en auto’s.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC