Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Overigens, Tesla kwam ook met mooie verhalen over solar roofs boven SuperChargers en dergelijke. Maar in de praktijk zien we die maar erg weinig.

Om Ionity daar nu op af te rekenen... Ik ben blij als ik met >100kW kan laden op zo veel mogelijk plekken.

Ja, ik weet dat Tesla geen CCS heeft, maar ik doel op CCS auto’s zoals de I-Pace.
 
  • Like
Reactions: FVO
Overigens, Tesla kwam ook met mooie verhalen over solar roofs boven SuperChargers en dergelijke. Maar in de praktijk zien we die maar erg weinig.

Om Ionity daar nu op af te rekenen... Ik ben blij als ik met >100kW kan laden op zo veel mogelijk plekken.

Ja, ik weet dat Tesla geen CCS heeft, maar ik doel op CCS auto’s zoals de I-Pace.

Inderdaad zeldzaam. Al wel gezien in andere landen. Bijvoorbeeld deze SuC in Denemarken en deze nieuwe Raststaette met snelladers (50kW) in Zuid-Duitsland.
 

Attachments

  • A68A31D1-E186-4EF3-9FAD-ABB85E6919FB.jpeg
    A68A31D1-E186-4EF3-9FAD-ABB85E6919FB.jpeg
    376.3 KB · Views: 93
  • 45DE0A6E-B2E9-4C0B-A9D1-D87B96B4C281.png
    45DE0A6E-B2E9-4C0B-A9D1-D87B96B4C281.png
    1.2 MB · Views: 77
Die aan de A61 wel in elk geval:

Jeder der sechs Ladepunkte verfügt über einen CCS-Anschluss mit einer Ladeleistung von bis zu 350 kW.
Dit wordt nog altijd veelvuldig gebruikt bij ccs. Von bis zu. Oftewel... De 6 laadpunten beschikken over een CCS aansluiting die tot wel 350kW kunnen gaan leveren. Ccs kan namelijk in theorie tot 350. Als dit werkelijk zo zou zijn zou je het wel zekerder brengen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ionity maakt in andere landen ook gebruik van ABB hardware las ik.
Ik neem aan dat het dan een zelfde opstelling wordt als bij Fastned; 2 laders @ 175kW die gecombineerd kunnen worden tot 350kW.

ps het uiterlijk is natuurlijk uiteindelijk niet doorslaggevend. Maar het is wel nieuw voor me dat ze met verschillende hardware partners gaan werken met kennelijk diverse behuizingen, diverse uiterlijkheden.
Dat maakt het als merk minder herkenbaar.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: vdvoorde
Ionity maakt in andere landen ook gebruik van ABB hardware las ik.
Ik neem aan dat het dan een zelfde opstelling wordt als bij Fastned; 2 laders @ 175kW die gecombineerd kunnen worden tot 350kW.

ps het uiterlijk is natuurlijk uiteindelijk niet doorslaggevend. Maar het is wel nieuw voor me dat ze met verschillende hardware partners gaan werken met kennelijk diverse behuizingen, diverse uiterlijkheden.
Dat maakt het als merk minder herkenbaar.
Het zelfde als de SuperCharger dus, gedeeld vermogen over 2 stalls.

Ik hoor nog steeds niets raars :)
 
Vandaag even langs gereden bij Ionity op de parkeerplaats van Bruhltal Ost.

Toevallig was er ook een "support engineer" van Tritium aanwezig dit net even een kast open had en ik was niet helder genoeg om te vragen of ik daar ook een foto van mocht maken...

De kabels zijn overigens gecertificeerd voor 200A. Er was nog geen leverancier voor 500A, maar die zijn ze nu aan het testen en in het eigen lab schijnen ze goed te werken.

De trafo voor de overkant is pas geplaatst en we mogen binnen een maand of wellicht twee ook een operationele locatie op Bruhltal West verwachten

Tritium 1.jpg Trtium 2.jpg Tritium 3.jpg
 
Ik vind de uitvoering met de gele palen wel vreselijk lelijk. Het is toch geen vrachtwagenloskade?
Ik vrees dat dit conform de eisen van uit ervaring wijs geworden exploitanten is. Niet alle EV's hebben achteruitrijcamera's en de parkeersensoren moeten ook wat massa 'zien’ om te functioneren. Liever wat krassen en deuken op die palen, dan op de laadpunten.
 
  • Like
Reactions: Adm
Ik vrees dat dit conform de eisen van uit ervaring wijs geworden exploitanten is. Niet alle EV's hebben achteruitrijcamera's en de parkeersensoren moeten ook wat massa 'zien’ om te functioneren. Liever wat krassen en deuken op die palen, dan op de laadpunten.

Bij Superchargers zit vaak zo’n betonnen rand in de weg (toch?), dat is een wat fraaiere oplossing.
 
Bij Superchargers zit vaak zo’n betonnen rand in de weg (toch?), dat is een wat fraaiere oplossing.
Inderdaad is zo'n varkensrug veel fraaier, maar misschien dat Tesla haar parkeersensoren en het 'pedaalgevoel’ van haar berijders wat meer vertrouwt...
Daarom zei ik al ‘uit ervaring wijs geworden’ andere exploitanten, deelnemend in Ionity.
 
  • Like
Reactions: widodh and robertvg