Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
FCA, PSA, Volvo EN ja, zelfs Tesla overwegen ook in Ionity te stappen.
Energieschub an der Autobahn


@widodh alweer een vermoeden voor je CCS :D (al komt het nu wat laat met je nieuwe bestelling)
Mooi toch!?

CCS gaat er écht wel komen op Model S/3/X in Europa. Op tijd voordat mijn 100D er is? Ik hoop het, maar twijfel er sterk aan.

Met vriendin wel besloten dat we S en 3 gaan rijden, dus volgend jaar komt de 3 er naast waar dan wel CCS op zit.

Maar goed om te zien dat er naast de SuperChargers nu een goed netwerk komt van snellere laders. Fastned is in Nederland goed bezig, maar met deze grote namen en veel geld heb ik veel vertrouwen in Ionity.

Nu is de I-Pace er en straks ook de Audi E-Tron, die kunnen beide met >100kW CCS laden en deze rijders hebben ook behoefte aan een goed dekkend netwerk.
 
Er beginnen wat locaties te openen.... (eerste in Duitsland, waarschijnlijk eerste wereldwijd?)
ionity.JPG


 
Last edited:
wow....gewoon plek ge-iced door een Golf met NL kenteken........
En dan zien we gelijk het grote nadeel. Er gaan ook CCS auto's met een kleine batterij laden met enkele tientallen Kw's en houden daarmee de plek bezet. Als er maar een CCS aansluiting op zit, dan is het al goed.

Blij dat Tesla heel duidelijk is en alleen auto's laat laden die het aankunnen en het meest efficiënt gebruik maken van de laders.
En wat een beroerde lokatie. Niet echt gezellig en daarbij ook nog alleen maar van één kant bereikbaar.
Ik ben nog niet echt onder de indruk.

Maar ze hebben nog de tijd en hoeven geen haast te maken zoals Tesla moet met de Superchargers.

Eén voor één laten de merken doorschemeren dat het flink later wordt en dat men niet op grote aantallen hoeft te rekenen.
Als de levering van Model 3 op gang komt dan zal het een behoorlijk verpletterende indruk geven. Zodra de eerste hier gaan rijden schat de wachtlijst flink omhoog.
 
Vindt de meeste supercharger locaties in duitsland erg lijken op wat ik hier in het filmpje zie, an sich prima meeste zaten dicht bij snelweg.

Maar een Autohof is van twee kanten aanrijdbaar. Wat het effect van de noodzaak van dubbele stations is zie je als het iets drukker is.
Ene kant van de Autobahn wachtrijen (ook bij de benzinepompen) en aan de andere (onbereikbare) kant is het duimendraaien.

Dan is de locatie van een Autohof, per definitie vanuit alle richtingen, zelfs vanuit het "achterland" veel handiger.
 
En dan zien we gelijk het grote nadeel. Er gaan ook CCS auto's met een kleine batterij laden met enkele tientallen Kw's en houden daarmee de plek bezet. Als er maar een CCS aansluiting op zit, dan is het al goed.

Blij dat Tesla heel duidelijk is en alleen auto's laat laden die het aankunnen en het meest efficiënt gebruik maken van de laders.
En wat een beroerde lokatie. Niet echt gezellig en daarbij ook nog alleen maar van één kant bereikbaar.
Ik ben nog niet echt onder de indruk.

Maar ze hebben nog de tijd en hoeven geen haast te maken zoals Tesla moet met de Superchargers.

Eén voor één laten de merken doorschemeren dat het flink later wordt en dat men niet op grote aantallen hoeft te rekenen.
Als de levering van Model 3 op gang komt dan zal het een behoorlijk verpletterende indruk geven. Zodra de eerste hier gaan rijden schat de wachtlijst flink omhoog.
Plus waarde aandelen Tesla.....dus volg Elon en nu kopen...;)
 
  • Like
Reactions: S-19910
En dan zien we gelijk het grote nadeel. Er gaan ook CCS auto's met een kleine batterij laden met enkele tientallen Kw's en houden daarmee de plek bezet. Als er maar een CCS aansluiting op zit, dan is het al goed.

Blij dat Tesla heel duidelijk is en alleen auto's laat laden die het aankunnen en het meest efficiënt gebruik maken van de laders.
En wat een beroerde lokatie. Niet echt gezellig en daarbij ook nog alleen maar van één kant bereikbaar.
Ik ben nog niet echt onder de indruk.

Maar ze hebben nog de tijd en hoeven geen haast te maken zoals Tesla moet met de Superchargers.

Eén voor één laten de merken doorschemeren dat het flink later wordt en dat men niet op grote aantallen hoeft te rekenen.
Als de levering van Model 3 op gang komt dan zal het een behoorlijk verpletterende indruk geven. Zodra de eerste hier gaan rijden schat de wachtlijst flink omhoog.
En dan heb je het nog niet over de prijs gehad.
Porsche heeft laten vallen dan de prijs vergelijkbaar zal zijn als benzine...
 
En dan heb je het nog niet over de prijs gehad.
Porsche heeft laten vallen dan de prijs vergelijkbaar zal zijn als benzine...
de meeste Porsche klanten zullen hier niet wakker van liggen vermoed ik.... denk ook dat deze zelfde klanten geen zin hebben in het "gedoe" van het onderweg opladen.

Zijn er behalve die van Porsche quotes te vinden over de prijzen van een "volle tank"/laadbeurt of per kWh ?
 
de meeste Porsche klanten zullen hier niet wakker van liggen vermoed ik.... denk ook dat deze zelfde klanten geen zin hebben in het "gedoe" van het onderweg opladen.

Zijn er behalve die van Porsche quotes te vinden over de prijzen van een "volle tank"/laadbeurt of per kWh ?
Akkoord, maar zou Ionity dan verschillende prijzen per automerk hanteren?

Dat zou zijn alsof je gaat tanken bij Q8 en met je peugeot 1,4€/L en met je Porsche 2,0€/L zou betalen.
Zal lang duren met het gelijkheidsbeginsel indachtig. :rolleyes:
 
de meeste Porsche klanten zullen hier niet wakker van liggen vermoed ik.... denk ook dat deze zelfde klanten geen zin hebben in het "gedoe" van het onderweg opladen.

Net als Tesla rijders. Die malen evenmin om een paar euro verschil per kWh en vinden onderweg laden veel te veel gedoe. Dus is het rond steden met veel publieke laadpalen zeer rustig bij de SuC, zie bijvoorbeeld Amsterdam... :)

Volgens mij is elke consument gevoelig voor prijzen. Dus ook de Porscherijder.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik sprak een maand geleden met een Tritium medewerker die daar bezig was en aan de andere kant komen ook laders. Hij zei dat de volgende week de trafo geplaatst zou worden.

Noodgedwongen, maar is heel onhandig omdat ze dubbel moeten plaatsen. En dan houd je het probleem dat bij drukte ze bij de één staan te wachten (je zal maar een Leaf 2 voor je hebben) terwijl aan de andere kant niemand staat. Zeker omdat laden toch altijd veel meer tijd kost dan tanken moet je dat proberen te voorkomen.