Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Het is soms verbazingwekkend hoe veel of weinig nieuwe electrische rijders van laden en laadinfrastructuur afweten.
Heb bij diezelfde Fastned gisteravond iemand met een eNiro nog verteld dat hij beter de 350kW lader van Fastned kon gebruiken dan de oude 50kW lader waar hij al een half uur aan stond. En hij dacht dat die Ionity palen alleen voor Tesla's waren (en ik vertel het ze wel, electrisch rijden moet voor iedereen makkelijker worden).
Ik pak met de Niro ook altijd de 50kW. Heb meestal niet veel nodig, de KiA neemt niet meer dan 80kW. Dan laat ik de snellere palen graag vrij voor mij tesla vrienden.
 
Toen wij op 28/12 in Bierset geladen hebben, alleen en inderdaad enkel via App te starten, gaf dat volgend idyllisch plaatje. 78,8 kWh geladen in 35'.

20191228_161252_(800_x_600).jpg
 
Niets veranderd dus.. is al weken zo. Ze hebben nog een grote achterstand.. en de service hier is dus ook niet optimaal, want t is nog steeds niet gemaakt. (Voor alle klagers over tesla) het is overal wel wat


Stond er vanmorgen. Paal 2 bezet door een E-tron en paal 1 met een zwart scherm. Heb ze gebeld en ze konden hem op afstand wel starten. Echter bleef het scherm zwart. Verdiend dus wel een bezoekje van een monteur
 
Welke app gebruiken jullie om vooraf te controleren of de Ionity laders niet per ongeluk buiten gebruik zijn?
Ik volg...

Ik heb, omwille van mogelijke Model3 drukte bij de SUC's, de CCS retrofit gedaan en in ABRP het CCS-vinkje aangezet. Nu zijn de gesuggereerde chargers regelmatig CCS-locaties. Ik merk toch dat ik wat huiverig ben. Ik zag tot dusver op de locaties slecht enkele laadpunten, wat als ze buiten gebruik zijn? Of bezet?:confused:
 
Hoe start je via app? Lukt mij niet en creditcard reeds gekoppeld.
Dat kan ik helaas ook niet en dat zou bij werkende chargers met defecte schermen natuurlijk heel handig zijn.
Edit: Heb via het contactscherm van Ionity gesuggereerd om de app hiermee uit te breiden en dan zal er ook een betaalmethode moeten worden toegevoegd (of een tussenstap: "Now, present card to chargingstation")
 
Last edited:
Nu ook een keertje om te proberen geladen bij Ionity in Apeldoorn. Snelheid meer dan prima en los van 2x een Audi Etron niet druk.
Wel vond ik het starten van het laden nogal onhandig. Mijn new motion pas werd niet herkend, uiteindelijk laden gestart met de new motion app. Ook dat werkte niet echt intuïtief omdat je op de kaart in de app 1 van de laders moet selecteren, moet kijken of het nummer van de paal in de app klopt met het nummer op de paal - pas bij de 3e de goede... of kan dat makkelijker?
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Nu ook een keertje om te proberen geladen bij Ionity in Apeldoorn. Snelheid meer dan prima en los van 2x een Audi Etron niet druk.
Wel vond ik het starten van het laden nogal onhandig. Mijn new motion pas werd niet herkend, uiteindelijk laden gestart met de new motion app. Ook dat werkte niet echt intuïtief omdat je op de kaart in de app 1 van de laders moet selecteren, moet kijken of het nummer van de paal in de app klopt met het nummer op de paal - pas bij de 3e de goede... of kan dat makkelijker?
new motion druppel zou moeten werken in Apeldoorn. (Start drukken, aansluiten, new motion aanbieden, die volgorde is wel van belang) Weet je zeker dat je pasje functioneert en is gekoppeld aan je account?
 
En ze gaan naar kWh billing, 0,79€, voor adHoc laden. Goedkoper voor Audi e-tron Charging Service, Mercedes me Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service and Volkswagen WeCharge, onduidelijk welke andere MSPs meedoen:
IONITY - NEWS & MEDIA
Dat was te verwachten. Als je dus via een MSP inkoopt kan je goedkoop laden, maar niet als losse klant.

Hier komt wel weer iets overheen waar je bij Fastned en Ionity kan laden tegen 1 vaste prijs. Soort van Maingau of een andere pas.
 
Prijsstructuur wordt dan wel nog meer een loterij, want dat pasje verandert dan eens eenzijdig de afspraken en dan wordt je gemept met een dikke afrekening.

Ik vind het maar niks. Ik ben er wel klaar mee, en vind dat het voor die snelladers met schermpje tijd wordt dat de prijs per kWh wordt afgebeeld.

€0,69 is overigens een nette marge op de inkoop...

* en oh, ik begrijp dat dit een moeilijke oplossing gaat worden... Vroeger zat iedereen verplicht aan de diesel of benzine en had je als tankstationhouder en Shell/Total/... garantie dat iedereen bij je moest inkopen. In het geval dat de hele mobiliteit elektrisch wordt, heb je makkelijk 70% en meer van de mensen die gewoon lekker thuis of op het werk gaan laden. Klinkt voor ons onwaarschijnlijk, maar in Noorwegen en noordelijker had je vroeger hele parkings van supermarkten waar elke parkeerplaats een stopcontact had waar je je motorblok mee kon opwarmen; gratis service van de winkel! Niet zo onwaarschijnlijk dat je eigen appartementsblok ook zoiets zou installeren omdat de bewonersgroepering het binnenkort vraagt.

iu
 
Last edited: