Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Frankrijk: € 0,46 bij Tesla, € 0,35 bij Ionity. Bij Ionity is dit in FR per minuut, dus met een recente model 3/Y valt hier toch veel voordeel te halen.
Dat laden per minuut staat inderdaad op hun website, maar toen ik afgelopen wintersport het probeerde werd er mooi 0,75/kWh afgerekend in plaats van 0,79/min. Was niet de moeite waard om bezwaar te maken, maar het klopt niet.
 
Volgende maand gaan we even nr Kroatië en in juli naar Spanje. Met de recente prijsstijgingen aan de superchargers ben ik toch eens gaan kijken wat de interessantste manier van laden kan zijn. Tot mijn grote verwondering, lijkt Ionity plots een stuk interessanter. Zeker met het passport abonnement. Dit abonnement kost wel € 216 op jaarbasis maar haal je er vrij snel uit.

Duitsland: € 0,56 à € 0,58 bij Tesla, en € 0,35 bij Ionity. Bovendien betaal je gewoon de Duitse BTW bij Tesla, iets wat voor extra werk zorgt voor de accountant.
Frankrijk: € 0,46 bij Tesla, € 0,35 bij Ionity. Bij Ionity is dit in FR per minuut, dus met een recente model 3/Y valt hier toch veel voordeel te halen. Laden van 0% tot 50% kost je dan iets meer dan € 5. Wij komen altijd aan bij superchargers met <2% lading om laadtijden te minimaliseren. Laden doen we dan in functie van de volgende laadpaal: afstand x 1,3 (200km rijden = laden tot 260km bereik).
Spanje: geen prijzen gevonden voor Tesla, dus geen vergelijking.
Zie onderstaand ook de prijsstijgingen bij Tesla in Spanje
7a23a886-f0bf-4979-92c6-e828a61f447b.JPG
 
  • Informative
  • Like
Reactions: m0rph and ERvee
Dat laden per minuut staat inderdaad op hun website, maar toen ik afgelopen wintersport het probeerde werd er mooi 0,75/kWh afgerekend in plaats van 0,79/min. Was niet de moeite waard om bezwaar te maken, maar het klopt niet.
Edit: ik heb wel geladen met mn Maingau pas, misschien dat zij per kWh afrekenen En dat je per minuut betaalt als je met je creditcard afrekent. Dat gedoe met al die verschillende afrekensystemen en tarieven is nog wel een hindernis(je) voor de doorbraak van EV.
 
Maingau rekent per kwh. In Frankrijk de app van Ionity gebruiken en ben je goedkoper uit dan bij een SuC. Als je veel in het buitenland rijd dan is een Ionity abonnement zeker het overwegen waard. Omslag zit bij 1000kwh snelladen.
De prijzen van ionity blijven op dit moment 35 cent met een abbo. Bij tesla in NL betaal je al 51 cent met abbo. Dus inderdaad!
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Als je doorklikt in de app zie je dat de abbonements vormen een looptijd hebben van een jaar. Ik heb niet kunnen proberen of je kunt upgraden en dan downgraden. Maar laat mij denken dat ze wel zo slim zijn om je kostenloos te laten updaten en dan een termijn van een jaar eraan vast te knopen. Dit zou dan betekenen dat het toch niet zo voordelig is als het lijkt.
 
En je weet sowieso wat er gebeurt: na 6 maanden veranderen de tarieven want de promo is gedaan.
Tarief verandering is altijd een mogelijkheid tot ontbinden van contract. Dit lijkt de goedkoopste Ionity optie te zijn tot Bonnet Ionity toevoegd dan kan je daar voor €0,299 per kWh laden. Als ze dit doen voor de vakantie periode begint is een Bonnet prepaid de beste Ionity optie.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Geen idee of het al hier heeft gestaan maar……

Ik kreeg vandaag een voor mij nieuwe app toegespeeld (een welke ik nog niet had gedownload). Chargeprice! Daar vernam ik dat Mark-e (Ladekarte: Mit Drive Card unterwegs einfach Strom tanken) een betaalde kaart heeft €1,99 per maand waarmee je voor €0,39 per minuut kan laden bij Ionity (en veel overige >175kW laders). Met de laadcurve van een M3P is dat ongeveer €0,18 a 0,20 per kWh bij Ionity. Zo lang er per minuut 1kW in gaat is het spotgoedkoop.