TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

iPad gevonde bij Suc Ulm

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ErikS, Apr 27, 2018.

1. ErikS

ErikS Member

zojust gevonden bij een verlaten suoercharger in Ulm: IPad. Kleur roze, omslag roze-rood met uil. Aangezien er veel Nederlanders op doorreis zijn, bestaat de kans dat deze van een nl gezin is. Graag reactie als je weet of denkt te wetenwie de rechtmatige eigenaar is.

• Like x 1
  2. herb_k

herb_k Supporting Member

Als je hem aan zet, zie je in welke taal hij staat. Dat moet een clue geven.

3. ErikS

ErikS Member

Bevestiging: Nederlandse eigenaresse met de naam Sophie. Hierbij ook een foto van de hoes.

Vindtijd circa 7 uur ‘s avonds. SuC was op dat moment verlaten. Laten liggen leek ons toch wat onverantwoord; we hebben de ipad meegenomen en gaan ons best doen de rechtmatige eigenaar te vinden.

Ik heb melding gemaakt hiervan en een telefoonnummer achtergelaten bij het naastgelegen hotel en ook een FB-berichtje gepost. Hopelijk komt het goed.

Attached Files:

• Like x 2
    • Helpful x 1
  4. Bernie298

Bernie298 BernardS

Je zou de vraag ook aan Siri kunnen stellen.
    “Waar woon ik”
    Heel misschien krijg je dan antwoord en kun je zo de eigenaar terug vinden.
    Of “wat is mijn komende afspraak” weet je misschien waar de ipad naar toe had moeten gaan

5. ErikS

ErikS Member

Geen internetverbinding.. en ook niet in te stellen vanwege beveiliging. Ook (nog) geen melding op het scherm waar ik wat mee kan doen.

6. Dwarde

Dwarde Member

Medische gegevens benaderen links onderin, te minste bij iPhone, wellicht staat daar ook tel bij

7. basvk

basvk Active Member

Misschien een idee om het ook aan Tesla te melden (via SuC stuk telnr/menu opties), ik kan me voorstellen dat de eigenaresse (of ouders van de eigenaresse) misschien Tesla zullen bellen om te vragen of er iets gevonden is.

8. herb_k

herb_k Supporting Member

Achterop staat ook een serienummer. Wellicht kan Apple daarmee Sophie achterhalen.

• Helpful x 1
  9. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

10. Firebird

Firebird Active Member

@ErikS : Indien mogelijk de iPad ingeschakeld houden, en als je een lader hebt hem op(ge)laden houden in de buurt van Wifi signaal.
    De meeste eigenaars stellen Find My iPad ( of iPhone of Mac ) in en kunnen bij connectie met internet het toestel traceren... .

Als het van een kind of jongere is zal die wellicht de wanhoop nabij zijn; zoiets verlies je niet graag. :(

11. ErikS

ErikS Member

Nog een update: waarschijnlijk van een meisje uit Zoetermeer (voordat je inlogcode moet geven komt er een beginscherm dat ik nog naar links kan schuiven. Daarop staan diverse kinderspelletjes en een weerbericht uit Zoetermeer).

12. ebullio

ebullio Active Member

Denk niet dat dit lukt X,
    Omdat de iPad geen verbinding zal maken met een onbekend WiFi netwerk omdat het password niet bekend is..
    Wellicht wel op een open WiFi netwerk zonder password, maar zelfs dat betwijfel ik.

Wel mooi om te zien, de speurtocht naar Sophie

13. ebullio

ebullio Active Member

@HWS , ken jij een Sophie uit Zoetermeer met ouders met een Tesla?

14. basvk

basvk Active Member

Tja dat wordt rustig door de straten van Zoetermeer rijden met de iPad, totdat ie plotseling wifi heeft... :D

• Funny x 2
  15. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Gelukkig is Zoetermeer niet zo groot...

16. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Je kunt ook Google even benaderen. Die heeft jarenlang ook de wifi-netwerken geïnventariseerd toen ze toch langs kwamen voor Google Maps. Ze zullen die data nog wel hebben - ze gooien immers niets weg.

• Disagree x 1
  17. Nogo1966

Nogo1966 Member

En bij Tesla de laadsessies laten filteren van de SuC op dat moment van de Nederlandse wagens ? Moet toch technisch perfect mogelijk zijn ?
    Gezien de locatie gaan ze hier mogelijks een vijftal mogelijkheden overhouden, die ze gezien de privacy zelf kunnen opbellen...
    Allez, dit is toch niet moeilijk en met een beetje goodwill is een kind weer doodblij.

18. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

En anders gewoon een reclame-vliegtuigje boven Zoetermeer laten vliegen: "Sophie - ik heb je iPad" gevolgd door je 06 nummer.

• Funny x 3
  19. herb_k

herb_k Supporting Member

Of een advertentie in het locale suffertje?
    Gaan we geld inzamelen om deze te financieren?

Ik denk dat er wel een item van gemaakt van worden in “Hart van Nederland”, over hoe de Tesla gemeenschap elkaar helpt.

• Like x 2
  20. basvk

basvk Active Member

Flyeren bij de lokale buurtsupers? :D
    A4tjes in plastic op de bomen prikken?

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC