Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iphone dock - missende onderdelen?

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de aflevering van mijn Model S in juni is er een iphone (lightning) connector geplaatst. Nu zag ik op facebook een foto waarbij naast de connector ook een 'houder' aanwezig is (de twee 'sleuven' waar de telefoon in kan worden geplaatst)...Die zijn in mijn auto niet aanwezig waardoor ik steeds moet gokken hoe de telefoon op de connector moet komen...had ik dat bij moeten bestellen of is men dat gewoon bij de aflevering vergeten? Hoe is dat bij andere Iphone/tesla eigenaren?

Hierbij even de foto die ik op facebook vond:
 
  • Informative
Reactions: BartJ
ahhh bij mij in het dashboardkastje lagen die houdertjes...ik vroeg me al af waar deze voor waren :cool:

ik was alleen niet zo slim om het klepje met telefoon erin dicht te klappen....resultaat, stekkertje afgebroken van de kabel.....ergens een losse kabel te krijgen zoals deze?
 
Ik heb mijn X in September opgepikt en daar is bij het ophalen die lightning connector inclusief de houder ter plaatse geinstalleerd. Dus ik zou toch eens de wagen ergens in het handschoenkastje of zo zoeken... Want het bestaat wel degelijk...
 
Bij mij is lightning connector ook geïnstalleerd, maar niet de twee geleidestukken links en rechts. Is om twee redenen lastig: aansluiten is precisiewerkje. Belangrijker is dat de iPhone los zit: bij rap optrekken - wat ik soms doe ;) - schiet de iPhone naar achteren en komt los. Ik gebruik deze connector daarom dus niet, ik vond het al een merkwaardig ontwerp.
Nu begrijp ik dat het niet volledig geïnstalleerd is...
 
Bij mij is lightning connector ook geïnstalleerd, maar niet de twee geleidestukken links en rechts. Is om twee redenen lastig: aansluiten is precisiewerkje. Belangrijker is dat de iPhone los zit: bij rap optrekken - wat ik soms doe ;) - schiet de iPhone naar achteren en komt los. Ik gebruik deze connector daarom dus niet, ik vond het al een merkwaardig ontwerp.
Nu begrijp ik dat het niet volledig geïnstalleerd is...
Met de geleidestukken, die alleen zijdelingse steun geven, zal de telefoon toch nog steeds los schieten?
Ik heb een (Android) toestel waarbij de usb aansluiting niet in de onderkant zit en dus juist geen connector maar wel de geleidstukken. Een klein beetje stevig optrekken geeft al een vliegende telefoon :confused:
 
Met de geleidestukken, die alleen zijdelingse steun geven, zal de telefoon toch nog steeds los schieten?
Ik heb een (Android) toestel waarbij de usb aansluiting niet in de onderkant zit en dus juist geen connector maar wel de geleidstukken. Een klein beetje stevig optrekken geeft al een vliegende telefoon :confused:
Klein magneetje op het klepje van het vakje plakken en een klein metalen schijfje op de telefoon?
 
Bij mij hetzelfde. Vooral als ik in het donker reed en al rijdend de telefoon op de aansluiting wilde zetten zat ik oeverloos te wroeten tot ik de goede positie had. Niet alleen qua links en rechts, maar vooral omdat er nog ruimte tussen de iPhone en het achterwondje zit als hij op de connector staat. Dat laatste heb ik opgelost door er een stuk karton achter te plaatsen. Foeilelijk, maar het werkt. In de praktijk blijkt nu dat ik het midden wel weet te vinden zonder steuntjes aan de zijkant. Maar dit is echt een ontwerp misser van Tesla. Dat nieuwere versies nu misschien wel zijsteuntjes hebben zal dus al een verbetering zijn, maar dan is het probleem van de diepte nog niet opgelost.
 
Ik hoop dat de nieuwere zijsteuntjes beter zijn, maar die van mij lijken op die op de foto's staan. Ik gebruik 't inmiddels helemaal niet meer en heb de telefoon maar weer naast het stuur hangen, foeilelijk maar in elk geval bruikbaar en inzichtelijk :)
Werden overigens goed aangeduid tijdens het ophalen en ook nog gewezen dat de micro-usb kabel en de diverse zijkantjes in een zakje bijgesloten waren (wat helemaal voor in de middenconsole natuurlijk was weggevallen, maar dat mocht de pret niet drukken).
 
Ik heb ook een flinke tijd moeten wachten op nalevering hiervan.
Daar wordt wel wat slordig mee omgegaan. Toezeggingen worden gedaan door Tesla maar leveren gebeurt niet. Niet heel erg maar wel slordig.
Ik wacht nog bijv op de toegezegde keyfob hoesjes. Niet echt iets on druk over te maken.
 
Ik heb gisteren heb klepje dicht gedaan, terwijl mijn telefoon er nog in zat :mad:. Nu is dus de lightning connector (iPhone) gebroken.

Zijn deze los te krijgen? Of het er iemand hier nog een kabeltje over die ik kan overnemen /ruilen voor een microusb versie.