Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iphone en hands Free in IOS10

This site may earn commission on affiliate links.
Na de nieuwe IOS10 heb ik toch wel de nodige problemen met de connectie.
Telefoon verbind... gaat over maar dan 5 seconden hoor ik niets meer. Moet de telefoon naar Iphone zetten en via de telefoon verder praten. Ook bij uitgaand bellen de nodige problemen.

Herkenbaar voor iemand?
 
Bellen nog niet gedaan, wel al naar podcasts geluisterd zonder problemen.

Bizar genoeg staat er nu op het lock screen links onder wel een Tesla logo. (dan moet je met je nagel op de home knop drukken om dat te zien anders ontgrendel je meteen en is het weg).

Nu staat er het icoon van Safari. Geen idee, is dit telkens het logo met wat je bezig bent?
 
@Kymo ik draai de dev-builds vanaf b2 (dus niet de publics) en zit inmiddels op 10.0.1 volgens mijn telefoon -> het probleem wat je beschrijft heb ik 1x gehad met b4 maar daarna nooit meer. Maar niet vergelijkbaar met een gewone public update denk ik

Misschien keer telefoon weggooien uit bluetoothmenu van de auto en opnieuw aanmelden?
 
Bellen nog niet gedaan, wel al naar podcasts geluisterd zonder problemen.

Bizar genoeg staat er nu op het lock screen links onder wel een Tesla logo. (dan moet je met je nagel op de home knop drukken om dat te zien anders ontgrendel je meteen en is het weg).

Nu staat er het icoon van Safari. Geen idee, is dit telkens het logo met wat je bezig bent?
is al een tijdje zo, ook op iphone 5 werkt dat: icoontje afhankelijk van je omgeving. Als je bij je imac zit kun je sessies uit safari overnemen. Bij de efteling wordt daar de efteling app getoond en bij de albert heijn de appie app.
 
Beide schermen maar eens gereset.... en BT koppeling opneuw uitgevoerd. Het blijft niet goed werken.
Terwijl het voorheen perfect werkte Er komt vast wel weer een update die alles recht trekt... dat is dan het grote voodeel van Tesla
 
Beide schermen maar eens gereset.... en BT koppeling opneuw uitgevoerd. Het blijft niet goed werken.
Terwijl het voorheen perfect werkte Er komt vast wel weer een update die alles recht trekt... dat is dan het grote voodeel van Tesla
Anders gewoon even een belletje of mailtje via MyTesla sturen :)
(of ze lezen dit toevallig en je telefoon gaat morgen over)
 
Schaamrood op mijn kaken..... Ik ben er achter wat het problem is/was.
Het volume van de telefoon stond bij de tesla op 0 (NUL) ......
Wel vreemd dat hij dan even wel geluid geeft en dan wegvalt. Maar dat zal een software dingetje zijn.
Opgelost dus!
 
@Kymo. Ik heb het zelfde probleem (en ik bedoel niet volume op 0 ;-) ) gehad, net na de upgrade naar iOS 10 en de eerste connectie in de Tesla. Het ding is helemaal in de soep gedraaid, en de console heeft zich zelf gereset (!). Het probleem manifesteerde zich bij de handover van een voice call die aan de gang was naar de BT van de Tesla. Dan heeft het enkele keer gebounced tussen de iPhone en BT speaker connectie, om te eindigen in de reset van de console.
 
Even wat anders: ik heb het gemak van de combinatie van Siri en de Tesla "ontdekt".
De herkenning van de spraak in de Tesla zit er regelamtig naast.
De IPhone heb ik altijd in de borstzak van mijn overhemd.
Zelfs als de muziek luid staat, werkt een "Hé Siri" perfect, op te volgen door "Bel ....".
Combinatie van IPhone en Tesla die heel prettig werkt! :):)
 
Even wat anders: ik heb het gemak van de combinatie van Siri en de Tesla "ontdekt".
De herkenning van de spraak in de Tesla zit er regelamtig naast.
De IPhone heb ik altijd in de borstzak van mijn overhemd.
Zelfs als de muziek luid staat, werkt een "Hé Siri" perfect, op te volgen door "Bel ....".
Combinatie van IPhone en Tesla die heel prettig werkt! :):)
Maar heb je dan een oplaadkabeltje uit je borstzak hangen? Hey Siri werkt toch alleen als je de iPhone aan het opladen bent?
 
Ik zit op 10.0.2 en het werkt bij mij nog steeds alleen met kabel, maar ik heb het nog niet in de auto geprobeerd. Wellicht dat de Bluetooth verbinding anders werkt

IMG_8144.jpg
 
Je zou kunnen proberen 'Sta He Siri toe' uit te schakelen en daarna tevens Siri uit te schakelen.
Eventueel je iPhone echt even uit en weer aan te zetten en daarna Siri weer in te schakelen.
Dan weer 'Sta He Siri toe' weer in te schakelen en met een beetje mazzel kom je in het Configureer Nu scherm, zodat Siri je stem weer kan aanleren. Ik heb nu een iphone 7 en daar werkt het prima.