Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Is Tesla nog geloofwaardig

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom niet geloofwaardig ?

Iedereen met een IQ hoger dan zijn schoenmaat en die een beetje de media volgt weet dat Tesla een belabberde service levert, foutjes bij oplevering niet goed en tijdig oplost, liegt over range, snelheid, acceleratie etc etc.
Daar zit zeer waarschijnlijk ook op korte termijn geen verandering is dus dit alles bezien blijft Tesla heel erg consequent dezelfde *sugar* leveren zoals verwacht.

Of had je iets ander verwacht ? Een betere service, auto, afwikkeling etc ?
Als dat opeens zou gebeuren dan zou Tesla pas echt ongeloofwaardig geworden zijn...
 
Tesla is niet slechter dan veel andere bedrijven. Ik ben al jaren van “Eerst zien en dan geloven”. Dat helpt enorm bij het voorkomen van teleurstellingen. Het lijkt overigens wel steeds erger te worden met aankondigingen en reclames die vanalles beloven en beweren zonder het waar te maken.
 
Nee Dit is geloofwaardig!
85F953D3-1168-4443-81D8-97DE816D801E.jpeg
 
Vraag jezelf ook af of marketing geloofwaardig is. Van welk product of merk dan ook. Maar je hebt wel een punt, Tesla belooft zaken die ze niet waar maken en waar ze wel veel geld voor willen hebben. Nu je dat weet koop je die zaken niet meer.
 
Niet jan & alleman & ook Audi er niet bijhalen, maar de vraag beantwoorden.
Simpel.
Vraag is toch beantwoord? Je hebt een Tesla en bent lastig dat het SeC je niet onmiddellijk 's nachts komt afslepen, maar de Tesla inwisselen op een benzinestoker om terug bij je dealer te gaan doe je niet. Veel show maar geen actie noemen we dat.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Wat doe je hier dan nog?

Een mening verkondigen? Mag hopelijk toch nog? Kijk, Tesla doet ongeloofelijke dingen maar vergis u niet, Musk en z’n team zijn je vrienden niet ook al lijkt dit zo. Twitteren, geen maatpakken of board room mentaliteit (naar de buitenwereld althans) lijkt allemaal wel hip en cool maar uiteindelijk telt voor hen ook dezelfde harde economische realiteit. Ik begrijp dus best dat er mensen zich een beetje gepakt voelen met hun FSD aankoop alsook andere die het minder erg vinden om als betalende beta tester door het leven gaan.

Persoonlijk probeer ik op heel het Tesla gebeuren vrij nuchter te blijven, tegenover wat ze op de markt brengen, tegenover wat andere merken doen,.... met al hetgeen er op het forum aan info te vinden is, filter ik meestal de “oh, Tesla is geniaal” en de “niks werkt” posts eruit en dan kom je meestal op een meer genuanceerd beeld uit.

Visie is top, strategie is soms wat bedenkelijk en uitwerking moet nog aan gesleuteld worden.

Zolang je als klant er geen hinder van ondervindt, laat het me verder redelijk koud. Anders mag/moet dit ook gezegd worden.

My 0,02 cents
 
Niet jan & alleman & ook Audi er niet bijhalen, maar de vraag beantwoorden.
Simpel.

De vraag die je zelf stelt? Kom op man, dit is gewoon onvolwassen gedrag. Spijt van je keuze? Prima, mag. Dan zet je de Tesla online, heb je in no time verkocht. En dan ga je lekker iets anders rijden.

Op een Tesla forum blijven jankballen omdat jij nou toevallig teleurgesteld bent in nota bene jouw tweede Tesla alweer, dat is gewoon onvolwassen gedrag. Je wist nav de eerste Tesla echt wel wat je kon verwachten. Dus neem verantwoordelijkheid voor jouw eigen beslissingen.
 
  • Like
Reactions: wooter and RobsEV
Mijn antwoord op de vraag "is Tesla nog geloofwaardig" is NEEN..
Kort maar krachtig, geen geleuter.
Ik moet het even nakijken maar ik geloof dat ik zonet mijn eerste (bedoelde, zonder dikke vingers) disagree heb uitgedeeld... :D
Er is voor mij op dit moment geen automerk op de wereld waarvan ik het gevoel heb dat het volgende model auto beter zal zijn dan het huidige model, behalve Tesla.

En omdat het bovenstaande een kromme zin is, laat ik er een voorbeeld bij nemen:
Ik zou liever in een VW passat V6 diesel automaat van 1998 stappen dan in dezelfde VW passat V6 diesel automaat van 2019. Die van 1998 rijdt een stuk beter en fijner (heerlijke motor, mooier interieur, fijnere wegligging).
Ik zou liever in een Tesla Model S jaargang 2020 stappen dan in jaargang 2019 (of 2013 obviously). Oftewel Tesla's (het product, de auto) worden jaar op jaar beter, dat geeft mij een hoogst betrouwbare/geloofwaardige indruk.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Dan ben ik ook nog het service niveau van Tesla vergeten.
Zelfs Pon kan hier nog wat van leren.

Als ik nu lees hoe nieuwe Tesla's worden afgeleverd, zeg maar de klant in zijn mik wordt geduwd.
Problemen niet opgelost kunnen worden door niet op voorraad zijnde onderdelen.
Slechte CV joint, verkleurende schermen, led verlichting van Chinese kwaliteit.
Afwerking van de Tesla's is zoals in mijn patrolheads vriendenkring Amerikaanse meuk wordt genoemd.
Is de Tesla stil, niet echt, vooral achterin lijkt het afrolgeluid van de banden of je in een bestelbus zit.

Tesla verkoopt al 10 jaren Tesla's, maar de kwaliteit gaat op ieder niveau steeds verder naar beneden.

Zij lachen mij nu al nog harder uit met mijn Tesla.
Ik had deze Tesla, mij n tweede, de laatste wegauto willen laten zijn, maar nu twijfel ik.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Wat een lachen kerel ben jij.

Even doen alsof je met een Model S zou rijden.:p
Hoop dat je in het echte leven eerlijker bent tegen al je vrienden. Of waarschijnlijk niet, en daarom dat ze je uitlachen.

Overigs, als jij gewoon 1 filmpje bovenhaalt. Zal ik er ook eentje bovenhalen
TLDW (want volgens mij kan jij niet begrijpend lezen/kijken): Tesla Model 3 has the best performing headlights according to the insurance institute of highway safety
 
Ik begrijp jouw draadje niet zo..
Je stelt een vraag, maar je wilt hem eigenlijk alleen maar zélf beantwoorden.

Misschien heb je wel eens het enthousiasme van andere(oa van mijzelf) iets tè letterlijk genomen als er werd gerept over ‘, Ongelooflijk, wát een auto!’ (Bv Chris Harris die toch ook wel wat gewend is(en maar niet kan wennen aan de tesla-decipelen), maar wel een M3P heeft besteld);)