Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)

This site may earn commission on affiliate links.
het was om te melden dat Martijn S met #1435 is voorgekropen!:biggrin:

Deze week even hoop gehad dat mijn auto toch laatste week oktober / eerste november zou komen. Vrijdag weer dit mailtje van EV-centrum:
Tesla heeft bevestigd dat er een paar auto's naar december wordt verplaatst. Wij horen nog van ze of 'onze' auto's daar tussen zitten.

Begint te wennen maar voel me wel wat gegijzeld. Ook niet handig met het verkopen van mijn huidige auto. Is nogal een verschil over 3-4 weken of 3 maanden. Vind ook dat het Tesla zou charmeren als ze bij 'doorgeschoven' auto's niet de tussentijdse prijsverhogingen op de winterbanden/velgen zouden berekenen. Welk bedrijf komt daar mee weg. Levering uitstellen en ondertussen prijsverhogingen doorvoeren. Geen goede combi voor het humeur.
 
Last edited:
het was om te melden dat Martijn S met #1435 is voorgekropen!:biggrin:
En Ray (productie vandaag gereed) is met #1524 mij ook al voor(bij)gekropen :cursing: :wink:

-- edit--
ah, zie net reply van Lester:
"als het goed is rolt de wagen vandaag van de productieband"
Zachtjes graag!
Wel Ray, de onzen zullen vast samen de oversteek gaan maken; behouden vaart!
 
Last edited:
ikzelf heb in het verleden ook een (dikke) boom opgezet over de leveringen.... maar alles wel overschouwd loopt in de praktijk (tot nu) toch één en ander (bijna) zoals het hoort :

1* eerst de SIG's uitleveren...
2* dan de R's...
3* en dan de P's

allemaal met een kleine tussenpause.

we zijn nu faze 2 voorbij (als ik alles goed gevolgd hebt); laat faze 3 nu maar snel starten ! én : 'en masse'

* dat links en rechts de volgorde een beetje is door mekaar gehaald; lijkt aanvaardbaar. Alhankelijk van opties en kleuren zullen bepaalde orders samengevoegd zijn, no problem.
* dat een grote klant als Athlon aparte voorwaardes heeft bedongen, tja, daar kan ik ook nog mee leven.
* waarom de Noren voor de EU's komen .... geen idee... misschien toch homologatie-verschillen ???

enige minpuntje.... ik moet nog wéééééééken wachten.

en bovenal : de communicatie had véél beter gemoeten - en kan nog steeds beter.
 
De mijne staat nog steeds op "Order Confirmed" :(

Vandaag contact gehad met Lester, en volgens hem is My Tesla niet altijd 100% actueel en zou mijn auto vandaag gewoon van die productieband moeten rollen. Ik vind het toch wel een beetje een vreemd verhaal, het lijkt me ook niet dat hij nu ineens de "In Production"-stap over zal slaan en direct naar "Production Complete" of "Ready for pickup" gaat. Heeft iemand anders hier ervaring mee en/of kan iemand bevestigen dat dit wel zo met zijn/haar auto verlopen is? Of is dat My Tesla gewoon een cosmetisch dingetje dat totaal niet overeenkomst met de werkelijkheid?

Man, man, wat duurt dat wachten lang :p
 
Inmiddels ben ik wat verder: RN-nummer en VIN gekregen. Kan er niets mee, behalve dat ze dus van plan zijn een auto te maken.
Verwachte levering: midden december. Gaat om full operational lease via die grote leasemaatschappij die hier vaak besproken wordt.
Nou, dan gaat het bij die grote leasemij toch HEEL langzaam de goede kant op. Ik kreeg ondanks veel zeuren mijn VIN uiteindelijk voor het eerst te zien een paar dagen voordat ik mijn auto kon ophalen :biggrin:
 
Nou, dan gaat het bij die grote leasemij toch HEEL langzaam de goede kant op. Ik kreeg ondanks veel zeuren mijn VIN uiteindelijk voor het eerst te zien een paar dagen voordat ik mijn auto kon ophalen :biggrin:

Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met ze. Mijn RN verkregen van mijn SA en daarna zelf bij Tesla mijn VIN gevraagd. Ze gaf me daar ook een update over de delivery date.