Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn grootste probleem met de browser (al vanaf het moment dat ik de Tesla heb) is niet zozeer de snelheid, hoewel dat natuurlijk beter kan.
Wat mij ergert is dat hij vastloopt doordat (tenminste denk ik) het geheugen vol raakt.
Bij Flitsmeister gebeurt dat regelmatig, als je weg rijdt en Flitsmeister de vorige rit al aan had staan. Soms komt hij daar na enige tijd zelf uit, soms is een reset het enige dat helpt.
Ik heb wel de indruk dat de auto sinds enkele updates zelf wat vaker het geheugen na een bepaalde tijd schoonveegt bij stilstand van de auto, waardoor hij weer een tijdje goed werkt. Vreemd genoeg gaat het verversen tijdens een lange rit wel goed? Ik heb er de vinger nog niet helemaal achter.:confused:
Dit moet m.i. ècht beter!
 
  • Like
Reactions: ebullio
Dataverbinding en 3G; hoe functioneert dat bij jullie?

Ik heb eigenlijk standaard 1 of 2 streepjes LTE. 3G bijna nooit. Schermopbouw van flitsmeister is hierdoor zeer traag en vaak een blancoscherm.

Zoals al eerder gemeld heb ik regelmatig dat de auto na een nachtje UMC geen netwerkverbinding meer heeft. Dataverbinding moet opnieuw worden opgebouwd en ik ben dus weer bij het begin (ipv midden in die lekkere playlist van gisteren). Ik heb always connected aangevinkt staan en geen energysave modus aan oid.

Herkennen jullie beide dataverbindingseigenaardigheden?

Mark
Hiep Hiep Hoera, ik ben niet de enige met een LTE/3G probleem. :confused::confused::confused:
Alleen is het bij mij erger, ik heb heel vaak net geen LTE, meestal 3G en vaak E met als resultaat (zie foto's)
IMG_9087.jpg IMG_9086.jpg IMG_9083.jpg
 
Dat hangt uiteraard ook af van de provider . Als de dekking niet goed (zoals bij jou thuis ;)) kan je moeilijk 3G verwachten :p
:(:(:( Mijn S heeft bijna overal last van slechte ontvangst :(:(:(
Bij mij thuis is tegenwoordig ook al 4G :) (zelfs in huis :D) maar de auto kan die niet vinden. (Heb me laten vertellen dat wij in België op het Base netwerk zitten. (Zowat de zwakste provider in België...)
 
:(:(:( Mijn S heeft bijna overal last van slechte ontvangst :(:(:(
Bij mij thuis is tegenwoordig ook al 4G :) (zelfs in huis :D) maar de auto kan die niet vinden. (Heb me laten vertellen dat wij in België op het Base netwerk zitten. (Zowat de zwakste provider in België...)

Bij mij thuis heb ik goede 4G met Mobistar/Orange , matige 3G met Proximus en een zwakke 2G (Edge) met Base.
Helaas zijn de simkaarten van de classics van Telefonica, met Base als enige Belgische roaming partner voor Tesla.

Maar als je overal slechte 3G hebt in de wagen; dan zou ik dat zeker melden.
Misschien een probleem met de antenne verbinding.
 
Sind vrijdag heb ik een af en toe een tikkend geluid aan mijn links voorwiel. Het is niet altijd en moeilijk te reproduceren. Ik denk dat het alleen bij afremmen soms is. Het klinkt als aluminium plaatjes. Nog mensen met dit probleem?

Verder...vk ben gecontacteerd door een autoschadebedrijf. Ipv de SeC gaan zij de uitlijning van de chromelijst op de rechtsachterdeur. (staat 5mm hoger). Ze gaan ook kijken naar de lek rechts achter en het hermonteren van de child seats na de vakantie.
 
Hmm.. heb een storing..
Kort rondje gereden, eten afhalen, laat natuurlijk net een kennis eens proefrijden..
Paar keer aan het vermogen gevoeld.. maar niks geks.. dus ook niks warm ofzo.. stap vervolgens zelf even uit om het eten op te pikken..
Hij had kort geparkeerd.. daarna rijden we weg.. "Acceleratievermogen beperkt..neem zodra het schikt contact op met Tesla service" en de stippellijn staat bij +-160.

Kon deze melding niet exact vinden op het forum..enig idee ?

Even gestopt, alles uit met power off knop, reset met dubbele knop, geen verschil.. ook niet half uur later..

p85+, 2013, toevallig vannacht een nieuwe update gehad.. .7.huppeldepup.100 (weet het niet exact.)

Maar de update lijkt me niet van invloed..

Is dit een fuse/batterij ding ?

Drivetrain is verder +- 3 maanden oud.

Niet tof met een proefrijder zo toevallig..maar gezegd dat het aan de nieuwe gepushte software van vannacht zal liggen..:rolleyes:
 
Ja, @jappie911, dat is niet best.
De 'contactors' van het hoogspanningscircuit moeten vervangen worden. Liefst binnen een paar honderd kilometer, want het signaal komt van een tellertje dat het aantal mislukte verbindingen telt en als dat een bepaalde waarde bereikt, is het einde rit.
Snel een afspraak met het service center maken lijkt me het beste.
 
Ok, bedankt Paulus.
Dacht al dat ik zo iets eerder had gelezen inderdaad..
Ga morgen meteen een afspraak maken, betekend dat een snelle fix? Of ruilaccu etc? Zit redelijk ver, een 110 km van de SEC vandaan ook namelijk..

En daarvoor zal ik toch nog wat korte ritjes moeten doen.. Of is dat echt af te raden?
(Edit: inmiddels gelezen dat dit nogal verschillend is.. Van paar 100 miles tot vele minder..)
 
Last edited:
Zal waarschijnlijk geen snelle fix worden, J.
Logischerwijze is niet de lengte van de ritjes belangrijk, maar het aantal ritjes. Dat bepaalt namelijk het aantal door de contactors te maken verbindingen.
Het service center leest de actuele stand van zaken uit terwijl je hen aan de telefoon hebt en kan dus zeggen hoe urgent een en ander is. Succes ermee en hopelijk laat je nog even weten hoe het je vergaan is.
 
maandje geleden binnen geweest voor groot onderhoud in SeC Gent,
had hen op de hoogte gebracht van een zoemend geluid bij vooruit rijden.
De medewerker vertelde me dat ze een stukje audio hadden opgenomen en dit doorgestuurd hebben naar HQ.
Nu, maandje later dus nog steeds niets vernomen over wat er moet gebeuren en dat gezoem begint met de dag meer op mijn zenuwen te werken,
denk persoonlijk niet dat ik de eerste ben met dat kwaaltje dus waarom blijft het antwoord zo lang weg?
 
Na 40.000 stille kilometers maakt mijn 3de drive unit een irritant geluid. Totaal nu 100.000 km gereden en 2 drive units vervangen vanwege Humming sound, brom bij snelheden vanaf ca 100km/uur. Mijn 3de drive unit maakt nu de Milling sound, hoog irritant geluid vanaf 15km/uur. Mijn ervaring met het vervangen van de eerste 2 drive units is dat je eerst te horen krijgt dat het binnen de specificaties valt, terwijl het een bekend probleem is en Tesla weet dat uiteindelijk de drive unit vervangen moet worden. Ik vind de service van Tesla top echter jammer dat ze deze zaken niet meteen oplossen. Hierdoor rijd ik voor de 3de keer weer een tijdje rond met irritaties en twijfels of de volgende auto weer een Tesla moet worden.