Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Tot voor nieuwjaar met Tom Langie maar deze werkt volgens mij niet meer daar of is verplaatst. Daarna met Simon Stuer en nu heeft blijkbaar Matthias Michiels het dossier overgenomen. Ze gaan mij voormiddag nog terug bellen om een tussen oplossing te bekijken. Ik ben benieuwd.
 
Zucht. Voor het verlof 22/12 een afspraak gemaakt om mijn nieuwe S op te halen in Zaventem voor vrijdag 06/01. Alles geregeld, verlof genomen (ik en mijn vrouw). Mijn enige wagen verkocht (deze komen ze ophalen na het week end) 09/01.
Dinsdag 03/01 2x gebeld met hun of alles in orde was omdat de verzekering nog niets van inschrijvingspapieren ontvangen had en alles zou in orde komen. Niets meer van hun gehoord.
Woensdag 04/01 opnieuw zelf gebeld alles was in orde de verzekering zou de papieren ontvangen en alles kwam in orde. Woensdag nog geen papieren.
Donderdag 05/01 dacht ik nu hoeft het niet meer ik heb genoeg gebeld. Op eens telefoon ivm de betaling want de aflevering is voor 06/01. Over de nummerplaat en de papieren hoefde ik mij geen zorgen te maken alles was in orde voor de afhaling 06/01 (verzekering had nog niets van Tesla gehoord). Dus ik maar ter goeder trouw betaling uitgevoerd en het bewijs doorgestuurd via mail rond 15u. Om 18u30 op eens een mail dat de wagen nog niet is vrijgegeven in Tilburg en dat ze nog een aantal checks aan het doen zijn.

Man man wat een communicatie (bij Hyundai kwamen ze hun afspraken beter na). Ik kan niet begrijpen dat ze dit niet al eerder wisten. Ik krijg straks al spijt dat ik een Tesla besteld heb nog voor dat ik de wagen heb afgehaald :(.

Ik heb gedeeltelijk hetzelfde gehad ivm nummerplaat en dat soort dingen, maar uiteindelijk was ik er op tijd bij om zelf hier en daar achteraan te gaan zodat het wel in orde was toen ik de wagen moest gaan ophalen.

Ik kan je wel al melden dat Tesla tegen mij zei dat ze een "no-cash ploicy" hebben, wat will zeggen dat ze geen cash in hun dealership hebben. Dus ook geen 30 euro om je nummerplaat te betalen aan de postbode. Daardoor werd die bij mij naar verzekeraar gestuurd, die ik dan daar ben gaan ophalen.
Nu je toch net wat extra tijd hebt, kan ik je aanraden hier zeker naar te informeren.
 
  • Informative
Reactions: Bernie298
gwags24qiqzwx.jpeg
[/IMG]
gwags24qiqzwx.jpeg


Het is geen Tesla vervangwagen geworden. Maar we kunnen wel rijden. Zo zijn we toch tevreden over de geboden tussenoplossing. Rick u heeft gelijk ivm de namen. Ik kan het bericht helaas niet meer aanpassen. Ik ga er in de toekomst op letten. Ook al heb ik over de personen zelf geen negatieve dingen geschreven. Enkel dat de communicatie vanuit Tesla beter kon.
 
  • Like
Reactions: Refie and S-19910
het blijft toch mooi om zien hoe Tesla oplossingen voorstelt als er zich een probleem voordoet.

Ook weer dit specifieke geval van @IceBlue .
Ik herinner mij dat ik ooit eenzelfde voorval had met een andere Europese automaker.
Nieuwe auto wordt geleverd op dag X; meteen 15 dagen auto-vakantie er aangekoppeld - en dan wordt zonder meer de levering vertraagd; één dag ervoor.
Vakantie, tja pech... we hebben zelf een auto kunnen huren; en ik heb nadien een lang gevecht aangegaan om uiteindelijk de helft van de huurkosten te recupereren. én dat zou ik dan als een "gunst voor een goede klant" moeten aanzien hebben :mad:.

enfin, het beste zou uiteraard zijn dat er géén problemen zijn ... maar thumbs up voor de manier waarmee Tesla hiermee omgaat.
 
  • Like
Reactions: HWS
Communicatie kan inderdaad beter vanuit Tesla. Bij mijn aflevering in Aartselaar werd op maandag een afspraak gemaakt voor afhaling op donderdag. Bij de bank was de lease ook in kannen en kruiken. Ik hoor niks meer van Tesla en sta dus donderdag in Aartselaar, waar ze helemaal geen aflevering op de planning hadden staan. Bleek dat Belfius nog niet correcte papieren had verzonden naar Tesla om de wagen vrij te geven. Echter hebben ze dat bij Tesla niet opgevolgd en mij niet op de hoogte gehouden. Er is dan nog gebeld geweest tussen Tesla en Belfius waarna het correcte document is gefaxed en de wagen is dan nog snel in de afleveringsruimte gezet. Kortom eind goed al goed, maar de communicatie van Tesla was 0.
 
Ik vond niet meteen een post hierover...

Sinds kort valt me op dat wanneer ik uitgestapt ben en de auto zich uitschakelt er een vreemd gekraak en gesteun vanonder de voorbumper komt. Het geluid is toch wel luid en lijkt me niet normaal, maar ja, als newby dacht ik "hetzelfde wel iets met de complexe elektronica te maken hebben."
Na wat surfen op het interweb vond ik uitspraken over "sluiten van de louvres van de koeling" en gisteren zag ik een YouTube post over een straffe dame die gevonden had dat het om de sluitkleppen binnen de airbox gaat, die tegen de box 'schuren' als ze gesloten worden.


Iemand anders met dit euvel geconfronteerd? Zou dit echt een prbleem zijn? En hebben jullie het laten herstellen?
Dank voor de respons.

Ps. De ' schommelzetel' is zich bij mij ook aan het ontwikkelen.
 
Ik heb ook sinds kort ook een probleem met de binnenbekleding van één van de portieren. Links achterin komt het paneel los van de deur en het is zichtbaar dat de witte plug (die het paneel in het aluminium moet houden) vervormd is langs één kant.
Aanvankelijk dacht ik dat het mogelijks door de tinter kwam, maar na contact met hen werd me bevestigd dat ze het paneel zelf niet verwijderen bij tinten.

Ik heb een afspraak bij SeC Zaventem de 19de, dan mogen ze dat ook meteen bekijken en liefst oplossen.

TeslaDoorPanelLoose.JPG
 
Hier zijn we weer. 2 Weken verder en nog geen nieuws. Het enige antwoord dat ik krijg is het volgende:

Op dit moment is de status van de wagens nog steeds niet veranderd. We hebben nog geen bijkomende informatie over waarom de wagen op hold blijft.

We nemen zo snel mogelijk contact met u op wanneer de wagen van status veranderd.

Tot zo lang mag u natuurlijk van onze vervangwagen gebruik blijven maken.

Volgens de Tesla garage staan er een honderdtal voertuigen geblokkeerd in Tilburg. Het zou nog minstens tot begin februari duren.Is er hier misschien iemand die weet wat er aan de hand is?