Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Thanks LionKinbike en Dirk (nog een paar dagen toch?)
Ja, de automatische ruitenwissers in de hoogste stand (de 2e vanaf uit) reageren bij mij ook best laat, af en toe even doordraaien naar stand 3 (is handmatig) en terug (ps, ferm indrukken voor sproeien).
Een parkeergarages lijstje opbouwen, waar wel/niet past, zou mij zeer welkom zijn. Een google doc maken? En bij mister Gelden zijn lijstjes plaatsen lijkt me het handigst (als je dat erbij wil nemen Maurice)
 
Janken helpt.
Red adapter 02.JPG

Gisteren per UPS ontvangen. Afzender Tesla Motors NL.

Thanks, Jamee.
 
De brom heb ik niet; maar bij flink accelereren heb ik een soort fluittoon; bij full-regen ook, maar zachter. Had ik de eerste dagen niet (gemerkt?)
Achterruit verwarming gaat heel langzaam. Als de auto in "energy save mode" staat vrijwel nooit verbinding met de app.
3G loopt prima (heb nog 5.6).
Verder is de auto eigenlijk te groot, durf sommige parkeergarages niet in te rijden, past denk ik soms ook echt niet. En als eenvoudige zelfstandige kan ik deze bak echt niet bij klanten voor de deur parkeren; zeker niet bij potentiële klanten. Dan ben ik ineens die dure snelle jongen.

Het grootste minpunt is nog wel (zoals mijn vrouw zei (die het nu toch wel een erg gave bak vindt)): nu ben je voor eeuwig verpest, en wil je alleen nog maar dit soort wagens.
Klopt helemaal, het is zo geweldig om 'm te hebben, er in te rijden, 'm voor de deur zien staan. Die paar puntjes, het zal wel. So so happy !!


Welcome to the wonderfull world of dure snelle jongens Martijn! :-D
 
Sinds gisteren weet ik zeker dat onze rode Tesla de brom heeft. Ik mocht een proefrit maken in de Tesla van Ebullio, dank daar voor. Gelukkig dat het niet "normaal" is. Ik zou er op de lange duur knettergek van worden. Volgende week maar ff met Tesla contact opnemen.
 
Sinds gisteren weet ik zeker dat onze rode Tesla de brom heeft. Ik mocht een proefrit maken in de Tesla van Ebullio, dank daar voor. Gelukkig dat het niet "normaal" is. Ik zou er op de lange duur knettergek van worden. Volgende week maar ff met Tesla contact opnemen.

Ik ben toch wel benieuwd hoe die brom klinkt... Wat mij opvalt, is dat bij 120 ik een geluid hoor van een motor op toeren. Als het een auto was met een normale transmissie, dan zou je verwachten dat er ieder moment geschakeld moet worden. Mijn Audi A6 (met automaat) maakte op die snelheid een stuk minder lawaai...

Is dit herkenbaar?
 
Ik ben toch wel benieuwd hoe die brom klinkt... Wat mij opvalt, is dat bij 120 ik een geluid hoor van een motor op toeren. Als het een auto was met een normale transmissie, dan zou je verwachten dat er ieder moment geschakeld moet worden. Mijn Audi A6 (met automaat) maakte op die snelheid een stuk minder lawaai...

Is dit herkenbaar?
Yep, sounds like you've got it too:crying:
 
Same here, vrijdag en zaterdag voor het eerst langere stukken snelweg gereden dus duidelijk kunnen ervaren dat boven de 100-110 er een diepe brom komt, waardoor je de radio bijna niet meer hoort. Heeft duidelijk niks met banden gerol of windgeruis te maken. Ook ik ga volgende week contact met Tesla opnemen hierover.
 
Die "brom" lijkt toch wel een zeer vaak voorkomend probleem :confused::crying:.
Kan me niet voorstellen dat ze dit bij Tesla inmiddels ook niet opvalt. Lijkt me dat ze daar bij aflevering extra op zouden letten. Of kunnen ze dat niet omdat ze niet daadwerkelijk een proefritje maken met de auto voor aflevering?

Anyway, hoop dat de brom mij bespaart blijft. 11 december zal ik het weten ...
 
Weet iemand of het kwaad kan om er langere tijd mee door te rijden? Zo te horen wordt het door Tesla steeds netjes opgelost. De vraag is hier: kom je stil te staan als je dit niet binnen x tijd op laat lossen?
Dat vraag ik me dus ook af.

De afgelopen dagen heb ik veel gereden en de auto was muisstil bij 120km/h, maar gisteren even Middelburg <> Breda en toen ineens hoorde ik de brom wel weer bij de 120km/h evenals het "elektrisch fluiten" bij het optrekken.

Ik wil Tesla ook niet voor niets gaan lastig vallen. Ik stoor me er niet echt aan, maar vraag me af of het normaal iis dat het wisselt bij mij.