Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
DAB+ werkt bij mij niet echt lekker. Zeker in Enschede heb ik praktisch geen bereik. Iemand anders in (omgeving) Enschede die wel gewoon goed bereik heeft? Dan weet ik of het aan mijn individuele auto ligt of aan iets anders :)

Nog een ander vraagje. In de handleiding lees ik dat hij automatisch van DAB+ over zou moeten schakelen naar FM op het moment dat het FM-signaal beter is. Bij mij gebeurd dit echter niet. Heeft iemand dit aan de praat gekregen? Bij de Settings heb ik zowel bij DAB+ en bij FM de optie "Use Strongest Signal" aanstaan.
 
Ik reed vandaag met mijn vrouw op de snelweg en ze melde "he ik hoor een brom van achter"
We waren langzaam aan het optrekken en het begon zo rond de 120 km/h

Ikzelf vind het meevallen maar heb geen referentie of op de bestuurdersplaats valt het mee.
Mijn zoon melde zaterdag al dat het achterin ook bromde.
:cursing:

Maar dat kan de pret nu niet drukken.
Komt allemaal goed t.z.t.
smile
 
DAB+ werkt bij mij niet echt lekker. Zeker in Enschede heb ik praktisch geen bereik. Iemand anders in (omgeving) Enschede die wel gewoon goed bereik heeft? Dan weet ik of het aan mijn individuele auto ligt of aan iets anders :)

Nog een ander vraagje. In de handleiding lees ik dat hij automatisch van DAB+ over zou moeten schakelen naar FM op het moment dat het FM-signaal beter is. Bij mij gebeurd dit echter niet. Heeft iemand dit aan de praat gekregen? Bij de Settings heb ik zowel bij DAB+ en bij FM de optie "Use Strongest Signal" aanstaan.
Ik denk dat je aan deze kaart wel wat hebt:

dekking-dab-11c-NL.jpg


Dat is hoe de commercieële zenders nu in Nederland uitzenden.

Het rode gebied zou ontvangst binnen in een gebouw moeten garanderen, maar het lijkt er op dat de Model S buiten het rode gebied direct problemen heeft.

Over het wisselen naar FM, dat is een behoorlijk technisch verhaal, maar dat komt door dat radio zenders in NL die niet de juiste codes uitzenden.

De NPO doet het wel goed, 3FM schakelt wel goed over.
 
Thanks Widodh! Dan voorlopig maar ff 3FM luisteren :)

Nog een ander ding: Ook het luisteren naar muziek over Bluetooth (Spotify op mijn HTC One) hapert. Op de momenten dat het hapert zie je ook het artwork haperen bijvoorbeeld. Anderen die dat ook meegemaakt hebben en/of suggesties om dit op te lossen?
 
Ik ben er niet helemaal zeker van of ik een bromtoon hoor bij 120-130. Wel hoor ik een brom toon wanneer hij regenereert, en als ik dan weer optrek dan bromt er iets bij lage snelheid (rond de 50) maar het is niet een hard geluid.
Fluiten doet hij inderdaad bij hard optrekken. Maar ik kan niet zeggen of deze geluiden normaal zijn of niet.
Dat vraag ik me dus ook af.

De afgelopen dagen heb ik veel gereden en de auto was muisstil bij 120km/h, maar gisteren even Middelburg <> Breda en toen ineens hoorde ik de brom wel weer bij de 120km/h evenals het "elektrisch fluiten" bij het optrekken.

Ik wil Tesla ook niet voor niets gaan lastig vallen. Ik stoor me er niet echt aan, maar vraag me af of het normaal iis dat het wisselt bij mij.
 
Vandaag mijn Tezla opgehaald om 14.00 uur. Aflevering ging vlot, daarna een kleine 150 km gereden. Alles ging goed, op een kotsen kind in de achteruitkijkstoelen na ;-). Maar tijdens de pitstop om kind te verplaatsen naar de achterbank zag ik iets onder de auto hangen. Een wit rechthoekig kastje, ongeveer zo groot als een langwerpig pakje sigaretten. Het hing aan een draad en sleepte over de grond. Ik heb het opgepakt en onder de zwarte afdekplaat aan de achterkant geschoven, net zo lang tot ik het gevoel had dat het vastzat. Daarna Tesla gebeld, morgen om 9.30 mag ik langsrijden en kijken ze er naar. Een klein issue dat verder mijn ervaring niet tenietdoet. Wat een superbak!
 
Vandaag mijn Tezla opgehaald om 14.00 uur. Aflevering ging vlot, daarna een kleine 150 km gereden. Alles ging goed, op een kotsen kind in de achteruitkijkstoelen na ;-). Maar tijdens de pitstop om kind te verplaatsen naar de achterbank zag ik iets onder de auto hangen. Een wit rechthoekig kastje, ongeveer zo groot als een langwerpig pakje sigaretten. Het hing aan een draad en sleepte over de grond. Ik heb het opgepakt en onder de zwarte afdekplaat aan de achterkant geschoven, net zo lang tot ik het gevoel had dat het vastzat. Daarna Tesla gebeld, morgen om 9.30 mag ik langsrijden en kijken ze er naar. Een klein issue dat verder mijn ervaring niet tenietdoet. Wat een superbak!
Waar zat het kastje precies? Ben benieuwd wat het doet?

P.S.: Betreffende dat kind, iets minder hard optrekken en door de bochten gaan werkt gok ik zo.
 
Waar zat het kastje precies? Ben benieuwd wat het doet?

P.S.: Betreffende dat kind, iets minder hard optrekken en door de bochten gaan werkt gok ik zo.
Het kastje hing linksachter het achterwiel. Er zat een soort klittenband op en een connector. Iets verder onder de auto rechts hing een los 2-polig stekkertje. Ik vermoed dat er een verbinding heeft bestaan tussen die twee. Het was donker en ik had een huilend kind, dus geen tijd om foto's te maken. Tesla heeft net gebeld, ik mag morgen om 9.30 aantreden in Tilburg, ze gaan er meteen werk van maken. Ik houd jullie op te hoogte.
 
Vandaag mijn Tezla opgehaald om 14.00 uur. Aflevering ging vlot, daarna een kleine 150 km gereden. Alles ging goed, op een kotsen kind in de achteruitkijkstoelen na ;-). Maar tijdens de pitstop om kind te verplaatsen naar de achterbank zag ik iets onder de auto hangen. Een wit rechthoekig kastje, ongeveer zo groot als een langwerpig pakje sigaretten. Het hing aan een draad en sleepte over de grond. Ik heb het opgepakt en onder de zwarte afdekplaat aan de achterkant geschoven, net zo lang tot ik het gevoel had dat het vastzat. Daarna Tesla gebeld, morgen om 9.30 mag ik langsrijden en kijken ze er naar. Een klein issue dat verder mijn ervaring niet tenietdoet. Wat een superbak!
Zijn er mensen die de Tesla op de brug hebben gehad bij aflevering om de onderkant te inspecteren?
 
Zijn er mensen die de Tesla op de brug hebben gehad bij aflevering om de onderkant te inspecteren?
Ik niet. Ik vond het sowieso allemaal nogal gehaast gaan met het gevoel: Please leave, we have more deliveries today. Ook was deze Amerikaanse dame de (Amerikaanse) vriendelijkheid zelve. Maakte me wel zorgen toen ze met haar vingers vol met ringen mijn frunk ging dichtdoen.

Nog een vraagje.... Hoe werkt dat DAB eigenlijk? Ik snap er geen hout van. Ik zie allemaal getallen 6b, 7b, maar verder geen radio ontvangst ofzo.
 
Wat betreft het brommen, ik heb het nu ook gehoord, maar dan bij optrekken van 100 naar 150. Het geluid kwam bij zo'n 140km.

Een ander vraagje. Thuis laad ik met 3X16 via een laadpunt van Eneco. Echter, wanneer ik hem aansluit en hij begint te laden, blijft hij steken bij 6A. Na 15 minuten moet ik het vermogen dan zelf handmatig verhogen naar 26a (32A wanneer de beperking is opgeheven). Tesla zegt dat het waarschijnlijk aan het laadpunt ligt en niet aan de charger van de S85. Weet iemand of dat klopt?
 
Ik ben er niet helemaal zeker van of ik een bromtoon hoor bij 120-130. Wel hoor ik een brom toon wanneer hij regenereert, en als ik dan weer optrek dan bromt er iets bij lage snelheid (rond de 50) maar het is niet een hard geluid.
Fluiten doet hij inderdaad bij hard optrekken. Maar ik kan niet zeggen of deze geluiden normaal zijn of niet.

Fluittoon hoor ik ook bij vol accelereren. Vind ik persoonlijk wel prima, mooie high-tech whine van een volbelaste electromotor die er 600Nm uitpompt. En bij 100+ begin ik ook iets te horen dat op een hele lichte bromtoon lijkt als je de motor vermogen geeft. Nog lang niet storend; lijken zich wel te ontwikkelen want ze waren er beiden eerst totaal niet.
 
Waar zat het kastje precies? Ben benieuwd wat het doet?

P.S.: Betreffende dat kind, iets minder hard optrekken en door de bochten gaan werkt gok ik zo.
Het kastje is onderdeel van het TPMS systeem. Inmiddels is het kastje kwijt (ligt ergens in Vianen op straat denk ik) en de draad moet in zijn geheel opnieuw door de auto worden getrokken. Dat duurt 2 uur, dus ik blijf even wachten hier in Tilburg, heb de laptop bij me en kan werken.