Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Een ander vraagje. Thuis laad ik met 3X16 via een laadpunt van Eneco. Echter, wanneer ik hem aansluit en hij begint te laden, blijft hij steken bij 6A. Na 15 minuten moet ik het vermogen dan zelf handmatig verhogen naar 26a (32A wanneer de beperking is opgeheven). Tesla zegt dat het waarschijnlijk aan het laadpunt ligt en niet aan de charger van de S85. Weet iemand of dat klopt?

Klopt, oa evbox palen doen dat (andere mss ook), schijnt te verhelpen (eigenlijk een workaround) te zijn door een software update van de laadpaal. Even informeren bij je installateur/Eneco dus.
 
De voucher

...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    885.7 KB · Views: 438
  • image.jpg
    image.jpg
    633.9 KB · Views: 420
Sorry dat ik in de herhaling val, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe de DAB+ en FM ontvangst bij anderen is. En dan met name in het oosten van Nederland. Bij mij is DAB+ eigenlijk praktisch onbruikbaar (het werkt meer niet dan wel). De FM-ontvangst gaat, maar is beduidend slechter dan in mijn vorige auto. Bij het minste of geringste begint hij al te ruizen. Als oplossing luister ik nu maar vooral internetradio, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Graag jullie input dus :)
 
Sorry dat ik in de herhaling val, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe de DAB+ en FM ontvangst bij anderen is. En dan met name in het oosten van Nederland. Bij mij is DAB+ eigenlijk praktisch onbruikbaar (het werkt meer niet dan wel). De FM-ontvangst gaat, maar is beduidend slechter dan in mijn vorige auto. Bij het minste of geringste begint hij al te ruizen. Als oplossing luister ik nu maar vooral internetradio, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Graag jullie input dus :)

FWIW : ik heb geen DAB, maar FM werkt prima, no issues.
 
Sorry dat ik in de herhaling val, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe de DAB+ en FM ontvangst bij anderen is. En dan met name in het oosten van Nederland. Bij mij is DAB+ eigenlijk praktisch onbruikbaar (het werkt meer niet dan wel). De FM-ontvangst gaat, maar is beduidend slechter dan in mijn vorige auto. Bij het minste of geringste begint hij al te ruizen. Als oplossing luister ik nu maar vooral internetradio, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn...

Graag jullie input dus :)

De ontvangst van DAB+ verloopt één op één met bereikskaartje wat hier al eens eerder is getoond. Zodra je aan de randen van het bereik komt, is het slecht. Met de FM heb ik geen problemen. Maar ik moet zeggen dat ik nog veel meer lol hem met die Tune-In kanalen. Iedere file weer een nieuwe favoriet gevonden :) Het Amerikaanse cartalk is ook om te brullen. Petrolheads zoals ze je alleen in de US kunt vinden.
 
Ik luister alleen naar internet radio, wel gewoon de NL zenders. Kwaliteit is veel beter dan FM (zelfs bij perfecte FM ontvangst)

Ik gebruik standaard de DAB, de ontvangst is prima en de kwaliteit kristalhelder. Ook handig dat bij onvoldoende ontvangst automatisch wordt overgeschakeld naar dezelfde zender op FM. Er verschijnt dan "FM link" bij de zendernaam. Op dat ogenblik kun je goed de doffere toon van FM tov DAB onderscheiden; er zit ook een seconde of zo tijdverschil op.

Internet is leuk om de wereld te verkennen, je vindt altijd wel een of andere exotische zender om in je favourites te zetten..
 
Heeft er nog iemand last van een krakende/piepende bestuurdersstoel? De andere stoelen piepen niet, die van mij wel.

Wat vinden jullie overigens van hoe de Model S oneffenheden op de weg neemt? Ik heb het idee dat de auto bij iedere bump op de weg zwaar mee beweegt. Ik had dit in het begin volgens mij niet... zit mijn stoel misschien niet goed vast, waardoor ik het veel meer voel?
 
Ik luister alleen naar internet radio, wel gewoon de NL zenders. Kwaliteit is veel beter dan FM (zelfs bij perfecte FM ontvangst)

Precies hetzelfde voor mij. Ben al vanaf dag 1 alleen maar internet radio aan het luisteren. Ik zie geen reden waarom ik zou overstappen.
DAB in limburg ?? haha !
Goede grap !

- - - Updated - - -

Heeft er nog iemand last van een krakende/piepende bestuurdersstoel? De andere stoelen piepen niet, die van mij wel.

Wat vinden jullie overigens van hoe de Model S oneffenheden op de weg neemt? Ik heb het idee dat de auto bij iedere bump op de weg zwaar mee beweegt. Ik had dit in het begin volgens mij niet... zit mijn stoel misschien niet goed vast, waardoor ik het veel meer voel?

Geen piepen of wat dan ook mij de stoel en hobbels/kinderkopjes gaan zonder probleem.
Ok, sommige wegen voel je wel eens iets, maar das zo minimaal..