Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al aardig wat berg etappes gehad maar ik verbaas me hoe verschrikkelijk nauwkeurig de tripplanner is met regeneratie.

Mits je natuurlijk je rechtervoet onder bedwang houdt....
Inderdaad. Ik bedoelde maar dat je in de bergen niet alleen naar de SoC schatting op bestemming mag kijken (ook verschrikkelijk nauwkeurig. Maar ook op de grafiek moet kijken of je onderweg niet negatief gaat.
die gps coördinaten vs hoogte databases moeten indrukwekkend zijn. Sta ik bij het uitstippelen van een wandel- of fietsroute ook versteld van. En dan moeten die voor de SoC berekening nog eens omgezet worden naar verbruik
 
Laadapparatuur niet ondersteund
Ik kan bevestigen dat de melding die jij had ook bij mij twee jaar geleden concludeerde tot het niet meer kunnen laden, dus bij deze melding is het SeC je enige redding. Haal je die niet wordt het een flatbed. Hij laadt dan namelijk geen DC én geen AC. Als je kunt rijd dan meteen (of zet de auto uit en rij de volgende dag) door naar het dichtstbijzijnde (of anderszins haalbare) SeC. Ze helpen je ook zonder vooraankondiging. (Onderweg bellen dat je eraan komt helpt)
In mijn geval was een simpel defect relais de oorzaak en dat was in een kwartier gefixt. (Alleen lullig genoeg hadden ze de accukabel nadien niet weer goed vastgezet en kreeg ik nog engere meldingen)
 
  • Like
Reactions: Jasper2020
Ik kan bevestigen dat de melding die jij had ook bij mij twee jaar geleden concludeerde tot het niet meer kunnen laden, dus bij deze melding is het SeC je enige redding. Haal je die niet wordt het een flatbed. Hij laadt dan namelijk geen DC én geen AC. Als je kunt rijd dan meteen (of zet de auto uit en rij de volgende dag) door naar het dichtstbijzijnde (of anderszins haalbare) SeC. Ze helpen je ook zonder vooraankondiging. (Onderweg bellen dat je eraan komt helpt)
In mijn geval was een simpel defect relais de oorzaak en dat was in een kwartier gefixt. (Alleen lullig genoeg hadden ze de accukabel nadien niet weer goed vastgezet en kreeg ik nog engere meldingen)
Gelukkig met 10% accu over terecht en bleek een minpool in de oplaadpoort defect te zijn. Met 45min kon ik weer door.
 
Ik roep het niet snel, maar dit is toch ver over de rand. Enige vorm van schadeloosstelling mag je wel verwachten.
Ik heb vandaag mijn rechtsbijstand ingeschakeld. De auto staat bij een erkende hersteller van Tesla en daar kreeg ik een diesel als vervangwagen. Wekelijks moet ik er voor 70 euro mee tanken terwijl ik anders mijn Tesla thuis kosteloos kan opladen met mijn pv installatie. Ik verwacht dus enige vorm van compensatie.
 
Ik heb vandaag mijn rechtsbijstand ingeschakeld. De auto staat bij een erkende hersteller van Tesla en daar kreeg ik een diesel als vervangwagen. Wekelijks moet ik er voor 70 euro mee tanken terwijl ik anders mijn Tesla thuis kosteloos kan opladen met mijn pv installatie. Ik verwacht dus enige vorm van compensatie.
Tip: Bel en Vraag om een Tesla zodra er een beschikbaar is. Heb ik met succes ook een keer gedaan toen de auto enkele weken moest wachten. Precies met dat argument.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Ik heb vandaag mijn rechtsbijstand ingeschakeld. De auto staat bij een erkende hersteller van Tesla en daar kreeg ik een diesel als vervangwagen. Wekelijks moet ik er voor 70 euro mee tanken terwijl ik anders mijn Tesla thuis kosteloos kan opladen met mijn pv installatie. Ik verwacht dus enige vorm van compensatie.
Ben het eens met @SpeedyEddy .
Niet via rechtsbijstand regelen, maar gesprek met Tesla aangaan en tijdelijke andere auto vragen.
Zal denk ik veel efficiënter blijken te zijn.
 
Vandaag bericht gekregen dat Tesla de wisselstukken te vroegste eind augustus kan leveren! Ik zal dan mijn auto al drie maanden kwijt zijn#@&#.
Los van genoegdoening, het is krankzinnig dat tesla nu al jaren die onderdelenvoorziening niet op orde krijgt. In het begin waren er argumenten als Tesla heeft al het geld nodig, maar dat is niet meer aan de orde lijkt me. Ander argument was ooit ze gebruiken alle onderdelen om nieuwe auto’s te maken want datr gaat voor, maar intussen zijn die toeleveranciers toch ook wel opgeschaald. Kortom: waarom heeft Tesla nu al jaren onvoldoende onderdelen op voorraad?
 
Los van genoegdoening, het is krankzinnig dat tesla nu al jaren die onderdelenvoorziening niet op orde krijgt. In het begin waren er argumenten als Tesla heeft al het geld nodig, maar dat is niet meer aan de orde lijkt me. Ander argument was ooit ze gebruiken alle onderdelen om nieuwe auto’s te maken want datr gaat voor, maar intussen zijn die toeleveranciers toch ook wel opgeschaald. Kortom: waarom heeft Tesla nu al jaren onvoldoende onderdelen op voorraad?
Idd.
Ik ken een heel goede koetswerk hersteller, een echte vakman maar niet erkend van Tesla. Dus hem niet naar daar laten takelen omdat ik zeker wilde spelen door hem bij een erkende garage te laten herstellen maar die krijgen de stukken ook niet geleverd. Ze hebben ook geen ev's als vervangwagen dus zit er niets anders op om het uit te zweten en verder te dieselen tot hij klaar is.
 
Goede tips, accu staat nu op 59 en staan nu juist op een berg, de eerste 10km zullen waarschijnlijk geen eens energie kosten :)
Of zelfs opleveren. Maar - pas daarmee op in de winter. Met een lage accustand wil hij de accu niet meer voorverwarmen, en met een koude accu krijg je dus 0 regeneratie. Heeft me anderhalf jaar geleden in Tsjechie wat buikpijn opgeleverd!!! (en onnodige slijtage aan de remmen)
 
Ik reed vanmorgen de A2-tunnel in bij Utrecht achter een colonne stinkende vrachtwagens en dacht er aan de luchtcirculatie in de klima in de drukken. In de tunnel zat ik alsnog in de dieseldampem omdat die schermknop in de Model 3 vaak direct weer uit gaat nadat je hem hebt aangeraakt en even hebt zien aan staan.
Wat is dat voor een vreemde glitch in de schermsoftware en waarom is dat na 2 jaar ota software updates nog niet verholpen o_O?
Lijkt wel of ik de enige ben die jankt over de schermknop voor de recirculatie. Ik kan ook geen voice command vinden zodat ik deze scherm-glitch kan omzeilen. Weet iemand hier wat het voice commando is voor recirculatie aan / recirculatie uit?
 
Lijkt wel of ik de enige ben die jankt over de schermknop voor de recirculatie. Ik kan ook geen voice command vinden zodat ik deze scherm-glitch kan omzeilen. Weet iemand hier wat het voice commando is voor recirculatie aan / recirculatie uit?
Het commando bestaat, maar ik ken het allen in het Engels:
”Turn on/off recirculate"
Bron:
 
  • Helpful
Reactions: BMW740iL
Ik weet niet of het sarcastisch bedoeld was van je maar ik kreeg net bericht dat ik 25 euro per dag dat ik mijn auto moet missen van mijn verzekering uitgekeerd krijg.

Ja, dat was sarcasme. Meer dat Tesla zich zal beroepen op dat zij er niets aan kunnen doen dat jij of een ander schade rijdt.

Je verzekering geeft je nu een bedrag per dag maar ik geloof er niks van dat Tesla je korting gaat geven omdat het leveren van onderdelen lang gaat duren.
 
Zo, dat is inmiddels een indrukwekkende collectie met voice commands. Waar vind ik de lijst met nederlandse stemopdrachten?
Een zeer onvolledige lijst vind je hier:

Ik zie nu ook de opdracht voor de recirculatie:
"Schakel de recirculatie aan”

Ik gebruik voice commands alleen maar om berichten te versturen. Is ook 1000 keer veiliger dan beginnen SMS'en op een Smartphone tijdens rijden.
De rest van alle spraakopdrachten gebruik ik niet omdat ik met mijn vingers op het scherm sneller ben.

Tip: Om een bericht te versturen in het Nederlands, werkt ook het volgende commando: ”SMS ’Voornaam’”
Zijn er twee dezelfde voornamen in je contactlijst, dan gewoon ”SMS ’Voornaam Achternaam’”
 
  • Helpful
Reactions: BMW740iL
Ja, dat was sarcasme. Meer dat Tesla zich zal beroepen op dat zij er niets aan kunnen doen dat jij of een ander schade rijdt.

Je verzekering geeft je nu een bedrag per dag maar ik geloof er niks van dat Tesla je korting gaat geven omdat het leveren van onderdelen lang gaat duren.
Voor alle duidelijkheid, ik verwacht niets van Tesla.
Maar zoals hierboven aangegeven, als je naar een erkende hersteller van Tesla moet kunnen ze tenminste ev’s voorzien als vervangwagen. De verzekering van de tegenpartij, die mij nu die schadevergoeding moet betalen, moet het maar uitvechten met Tesla als ze dit nodig achten.