You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dus, voor het goede begrip: je reed met onvoldoende zichtbaarheid en onvoldoende kennis van je wagen te snel voor de weersomstandigheden en te kort op je voorligger voor de weersomstandigheden?Even voor het idee voor mensen die het niet voor kunnen stellen: een bijna-ongeluk is een situatie dat je net niet tegen een andere auto opknalt. Ik had geluk dat de weg erg braad was en er geen tegenliggers waren.
Volstrekt duidelijk dat zo’n situatie niet prettig is en de adrenaline op dat moment oploopt, dat geloof ik graag.Even voor het idee voor mensen die het niet voor kunnen stellen: een bijna-ongeluk is een situatie dat je net niet tegen een andere auto opknalt. Ik had geluk dat de weg erg braad was en er geen tegenliggers waren.
Dit is een zeer stressvolle situatie, en feedback door uitleggen wat de enige toepasbare knop doet, is niet hulpvaardig. Ik vergeleek met een Volvo waar je de regenwisser sneller kan zetten, en niet minimaal elke seconde moet bijdrukken of met 1 hand moet sturen om het scherm te sturen.
Als je je niet kan voorstellen dat de situatie op zn minst onprettig was en je focust op ervan uit gaan dat ik basiszaken van de auto niet begrijp of TSLA loop te shorten, dan leven we in een andere wereld.
Voor de mensen die dit begrijpen: bedankt!
Het enige wat je bewijst met je statement is dat je een boomer bent.Het is toch grappig op dit forum. Het ligt altijd aan de bestuurder, maar nooit aan de Tesla . Even serieus, ik mis mijn mooie glimmende knopen nog steeds. Buiten dat het er degelijk uit ziet, de mooie, glimmende knoppen, kan ik ze blindelings bedienen. Maar een scherm is en blijft een gadget, ongevoelig, protserig en je moet je ogen van de weg halen om er naar re kijken waar zich het icoontje zich bevind of een pulldown menu aanspreken om verder in het menu te komen. Dan zijt gij reeds enkele kilometers verder.. Zelfs de temperatuur regelen bij mijn S zijn meerdere ingrepen nodig i.p.v. een knop. Maar ja wie ben ik die sinds 1965 o.a. auto, motor rijdt.. Ervaring genoeg al zeg ik het zelf. Ik gebruik als het regent altijd de eerste tand van de regenschakelaar, wil geen krassen in mijn nieuwe voorruit meer hebben. Vandaar het gemak van een schakelaar binnen handbereik. Maar lees dat de 3 weer verder is ontwikkeld door softwarejongens - zijn vaak fanatieke gamers, ik heb er twee thuis gehad - die slechts enkel een toetsenboord en een scherm kennen. Zeg maar die hebben een toetsenboord voor hun kop, waardoor veel gemak naar de knoppen gaat.
Het is toch grappig op dit forum. Het ligt altijd aan de bestuurder, maar nooit aan de Tesla . Even serieus, ik mis mijn mooie glimmende knopen nog steeds. Buiten dat het er degelijk uit ziet, de mooie, glimmende knoppen, kan ik ze blindelings bedienen. Maar een scherm is en blijft een gadget, ongevoelig, protserig en je moet je ogen van de weg halen om er naar re kijken waar zich het icoontje zich bevind of een pulldown menu aanspreken om verder in het menu te komen. Dan zijt gij reeds enkele kilometers verder.. Zelfs de temperatuur regelen bij mijn S zijn meerdere ingrepen nodig i.p.v. een knop. Maar ja wie ben ik die sinds 1965 o.a. auto, motor rijdt.. Ervaring genoeg al zeg ik het zelf. Ik gebruik als het regent altijd de eerste tand van de regenschakelaar, wil geen krassen in mijn nieuwe voorruit meer hebben. Vandaar het gemak van een schakelaar binnen handbereik. Maar lees dat de 3 weer verder is ontwikkeld door softwarejongens - zijn vaak fanatieke gamers, ik heb er twee thuis gehad - die slechts enkel een toetsenboord en een scherm kennen. Zeg maar die hebben een toetsenboord voor hun kop, waardoor veel gemak naar de knoppen gaat.
Iets teveel Baby Shark geluisterd?Voor de mensen die dit begrijpen: bedankt!
Een "geen mogelijkheid" kun je beter als een onderzoeksvraag stellen: "Hoe kunnen knoppen losgekoppeld worden van hun functie?".Bij een knopjeswagen zijn veel knopjes rechtstreeks met hun functie verbonden. Er is dan geen mogelijkheid om die functies up te daten.
Ik vermoed vooral dat je er niet bij was.Maar indien deze handeling te moeilijk was om een gevaarlijke situatie te vermijden, dan vermoed ik dat je rijgedrag ook niet aangepast was aan de situatie.
Dit is toch nog erger dan een Tesla vind ik?Een "geen mogelijkheid" kun je beter als een onderzoeksvraag stellen: "Hoe kunnen knoppen losgekoppeld worden van hun functie?".
Dan krijg je bijvoorbeeld oplossingen als deze: Nemeio - The customizable e-Ink keyboard
E-ink/e-paper zijn theoretisch verkrijgbaar je in alle kleur-combinaties, dus mogelijkheden zijn eindeloos.
De MCU kan toch nog steeds een verbinding hebben en zien of er spanning op de toeter komt en dan de beelden opslaan.Als je toeterknop rechtstreeks, wired, met de toeter verbonden is, kan je de knop niet gebruiken om je camerabeelden op te slaan.
Doe nou niet wat Stream hier zegt (ik vermoed dat ie in alle wijsheid mij geblokkeerd heeft, tand pis) maar volg gewoon de juiste handleiding:En ik voelde een enorme onmacht dat ik verplicht was te kijken naar het scherm, maar de ogen op de weg *moest* houden om geen ongelukken te krijgen.
En voor wie nu wel nieuwsgierig zijn voor wat ik de volgende keer ga doen: Tesla voice command: Wipers Increase
En voor wie RTFM wil zeggen: Voice Commands
Welkom in het nieuwe Wooter forum, waar elke kritiek op Tesla weggewuifd wordt.Even voor het idee voor mensen die het niet voor kunnen stellen: een bijna-ongeluk is een situatie dat je net niet tegen een andere auto opknalt. Ik had geluk dat de weg erg braad was en er geen tegenliggers waren.
Dit is een zeer stressvolle situatie, en feedback door uitleggen wat de enige toepasbare knop doet, is niet hulpvaardig. Ik vergeleek met een Volvo waar je de regenwisser sneller kan zetten, en niet minimaal elke seconde moet bijdrukken of met 1 hand moet sturen om het scherm te sturen.
Als je je niet kan voorstellen dat de situatie op zn minst onprettig was en je focust op ervan uit gaan dat ik basiszaken van de auto niet begrijp of TSLA loop te shorten, dan leven we in een andere wereld.
Voor de mensen die dit begrijpen: bedankt!
Ach, de groep die innovatie begrijpt, en dus wil focussen op observaties ipv meningen, is groot genoeg om zonder the Wooter-club discusssies te kunnen voeren. Ik leer hier veel en hoop dat mensen mijn observaties kunnen gebruiken om beter voorbereid te zijn in vergelijkbare situaties.Welkom in het nieuwe Wooter forum, waar elke kritiek op Tesla weggewuifd wordt.
Ah, belangrijk detail: per grote versie de icoon veranderen, en niet er een context-gevoelige wirwar van maken. Dus met V11 zouden dan bepaalde knoppen anders werken, en dus andere iconen hebben.Dit
Dit is toch nog erger dan een Tesla vind ik?
Op het scherm heb je nog de volledige vrijheid om als ontwikkelaar te kiezen waar een knop staat. Hier ben je beperkt tot de locatie en het aantal van de fysische knoppen.
En een functie die niet met de MCU verbonden is kan je nooit aansturen. Als je toeterknop rechtstreeks, wired, met de toeter verbonden is, kan je de knop niet gebruiken om je camerabeelden op te slaan.
Ja inderdaad behalve de scrollwieltjes was er nog niets customizable of context related. Nu is de eerste stap gezet met de menuknoppen onderaan die je zelf kan kiezen. DIe eerste stap is niet 100% geslaagd, maar is nu wel gezet. Laten we hopen dat de volgende stap wel de goeie richting uit gaat. Ik heb er alvast vertrouwen in.Ah, belangrijk detail: per grote versie de icoon veranderen, en niet er een context-gevoelige wirwar van maken. Dus met V11 zouden dan bepaalde knoppen anders werken, en dus andere iconen hebben.
Er is ook wat mogelijk met context-knoppen zoals we die in de Tesla hebben, zonder e-ink. Stel je drukt de regenwisserknop in, dat dan tijdelijk de volumeknoppen de snelheid van de wissers dienen. Mijn ervarijg is dat dit voor sommigen werkt en sommigen ervoor zorgen dat alle instellingen een grote chaos worden.