Voordat we een hele reeks redenen gaan noemen dat Glansing moet relativeren of het aan hem ligt, concentreer je op 1 zin:
Ik heb even gezocht (want Tesla is mijn eerste auto en dus totaal geen idee van levensduur en hoe dat exact bepaald wordt). Als de onderhoudskosten boven een bepaald bedrag uitkomen, dan is de auto op z'n einde. Met veel reparaties kun je de levensduur flink verlengen, maar dat gaat ook in de kosten zitten. Bij ICE is de verbrandingsmotor vaak de beperkende factor. Ik kwam 250k - 400k aan kilometers tegen als limiet. Hier een lijstje: "Deze merken blijven in Nederland het langst rijden"
Een auto kan prima 15 jaar mee, indien goed onderhouden, las ik.
Dus 2 vragen:
Ik heb het idee dat de auto gewoon niet veel langer dan 8 jaar mee gaat
Ik heb even gezocht (want Tesla is mijn eerste auto en dus totaal geen idee van levensduur en hoe dat exact bepaald wordt). Als de onderhoudskosten boven een bepaald bedrag uitkomen, dan is de auto op z'n einde. Met veel reparaties kun je de levensduur flink verlengen, maar dat gaat ook in de kosten zitten. Bij ICE is de verbrandingsmotor vaak de beperkende factor. Ik kwam 250k - 400k aan kilometers tegen als limiet. Hier een lijstje: "Deze merken blijven in Nederland het langst rijden"
Een auto kan prima 15 jaar mee, indien goed onderhouden, las ik.
Dus 2 vragen:
- Wat zijn jaarlijkse kosten die te hoog zijn voor een willekeurige auto, uitgedrukt in procenten van een nieuwe auto? Dus als een nieuwe MS €80k kost, dan is 1% nog ok?
- Wat moet ik vanaf vandaag doen, om de kans op een Tesla young-timer te maximaliseren?