Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Spotify is koekoek in de Tesla. Vanochtend weer.

Na baby shark hebben mijn kinderen een nieuw favoriet liedje. Voor de mensen die nog een kinderwens hebben, hier is de link:

Mijn kinderen wilden mijn vrouw inwijden in deze grandioze muziekkunst. Echter wilde het liedje niet afspelen - de hele afspeellijst zat door elkaar en speelde steeds een ander liedje af dan waarop geklikt werd. Geluk bij een ongeluk, maar heb liever een betrouwbare muziekspeler.
Man, man, dit soort liedjes en dan nog Disney karaoke, daar is dit soort auto's echt niet voor gemaakt hoor 😅
 
Ah, herinner je iOS7 nog? :D
Ja. Was ook een accident de parcours. Doet niets af van het feit dat V11 dat ook is.
Ook met iOS7 was mijn vertrouwen niet geschaad.
Het verschil in mensen die denken dat een fout iets definitief is voor altijd en mensen die evolutief denken. Vooruitgang gaat niet altijd in een continu stijgende lijn. Soms komt er een schokje in de lijn.
Reculer pour mieux sauter. Zeggen onze zuiderburen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Exact - de moeite nemen om de kwaliteit te houden. Willen we een bedrijf dat het niveau van Microsoft najaagt of die van Apple? Het verschil is dat Windows een disdanig marktaandeel heeft dat we moeten accepteren dat de printerinstellingen ruk zijn, en bij Tesla we probleemloos naar een ander merk kunnen overstappen.

Begrijp me niet verkeerd: ik wil heel graag dat Tesla blijft winnen. Als ik dat niet wou, dan verkocht ik stilletjes mijn auto en stapte over op een ander merk.
 
Je klaagt bij Tesla ipv ermee te blijven rijden en op een forum te klagen.

Kom mensen, even zelf de broek aandoen. Dat kan toch wel?


Auto binnen garantie = Tesla pechverhelping bellen, vragen om af te slepen.

Daar is je Service Center dan nog niet bij betrokken, laat staan dat er iets via de app of email gebeurt.
Leuke theorie, zo zou het bij een gerenomeerd servicebedrijf moeten werken. Bij Tesla dus niet. Die weigeren en laten de klant barsten. Gelukkig is de Leasemij bekend met het wanstaltige gedrag van Tesla en komen zij snel met een oplossing, uiteraard buiten Tesla om.
 
De auto wordt vandaag afgesleept. Gelukkig is het een leaseauto en ben ik dus niet afhankelijk van de “service” organisatie van Tesla. De leasemaatschappij heeft nog wel een dappere poging gedaan om het via Tesla te laten lopen. Echter kwamen zij zelf al vrij snel tot de conclusie Tesla serviceorganisatie een kansloze bedoening is, een paar voorbeelden van het schrijnende proces deze ochtend:
* meneer moet zelf maar de bodemplaat loshalen
* wij bellen meneer voor een afspraak met Tesla roadside assistance. Wanneer wij bellen laten 2x overgaan en zodra meneer opneemt hangen wij direct op en bellen niet meer terug. Als meneer terugbelt mag hij achteraan in de wachtrij gaan staan.
* wij bellen meneer eigenlijk niet voor het maken van een afspraak maar om te zeggen dat wij bij nader inzien toch maar niet langskomen
* wij updateten om 10:25 het service overzicht van meneer in de Tesla app (geregistreerd op meneer zijn email) dat de service remote is afgehandeld.
* wij sturen om 11:25 de partner van meneer een email de auto van maneer om 11:30 verwacht wordt bij Tesla
* wij hebben werkelijk waar geen notie van wat wij aan het doen zijn, gelukkig werkt onze software wel goed…
Misschien mis ik iets, wat was reden van afslepen?

Een berger brengt over het algemeen en Tesla maar een van de body shop service bedrijven van Tesla. Niet naar Tesla zelf.
 
Leuke theorie, zo zou het bij een gerenomeerd servicebedrijf moeten werken. Bij Tesla dus niet. Die weigeren en laten de klant barsten. Gelukkig is de Leasemij bekend met het wanstaltige gedrag van Tesla en komen zij snel met een oplossing, uiteraard buiten Tesla om.
Nou dat zijn mijn ervaringen bij Tesla. Zolang de garantie loopt, regelen zij takeling, en als je garantie niet meer loopt willen ze je ook de takeling regelen maar zijn de kosten voor jou. Maar weeral: een dringende panne regel je niet met de app, maar met hun Assistance telefoonnummer.

 
Roadside assistance vind ik niet terug in mijn app. Kijk ik ergens over?
Nee, verloopt niet via de app.


Het zou misschien wel handig zijn moesten ze in de app verwijzen naar roadside support en je dan laten bellen.

In een van de vorige versies van de software in de auto stond het nummer van het land op het "about" scherm. Ik weet niet waar dat sinds V10 en V11 naartoe is gegaan.
 
Het nummer is er nog steeds...

IMG_6421.jpg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: wooter and Epyx
Veranderd het nummer ook als je de grens overgaat?
Neen. Ik had ze ooit nodig in Engeland en ze hebben mij perfect geholpen. Trouwens, als het te druk is op het locale nr wordt je sowieso naar een internationale servicedesk in het Engels doorverbonden. We zijn 2022, service verlenen is al 20 jaar niet meer locatiegebonden.
 
Last edited:
Ik heb verleden week, na 2 jaar, mijn YT-Subscription op Ben Sullins STOP gezet.
Dit na aanleiding van zijn laatste video over de Kia EV6. Clickbait-Title "I drove the Tesla-Killer". In zijn "Review" maakt hij dan vervolgens GEEN ENKELE vergelijking met de Tesla Model 3.
Ik vind het ook totaal onaanvaardbaar dat hij voor deze "review" een uitgebreide Wine & Dine met overnachting van KIA heeft verkregen.
Als ik bij mijn werkgever van een klant of leverancier "Gifts & Hospitality" groter dan 50€ ontvang, dan moet ik eerst bij mijn Compliance Officer passeren. In dit KIA geval, moet ik mij sowieso geen illusies maken, het antwoord van de CO-Officer zou NJET zijn.

Ik heb Ben Sullins deze twee opmerkingen in de commentaren achtergelaten en ben dus vertrokken.
Ik wil hem wel geloven dat hij geen "Shorter" is, maar zijn motivatie ligt hem in YT-clicks. Niet meer en niet minder.
#ByeByeBen.

Deze wilde ik je toch niet onthouden, meneer Sullins is echt het spoor bijster 🤨