Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla gaf al aan dat het waarschijnlijk de Wall Connector was. MAAR ze wilden nog wat extra tests uitvoeren waardoor ik iedere keer wanneer ik het probleem had hen een berichtje moest sturen met de exacte data en tijdstippen. Waarna het weer twee weken en een reminder van mijn kant duurde voordat ze er iets mee deden.
Die heb ik gebeld en zei niets voor mij te kunnen doen: "je moet het regelen met Charging Support EMEA, die doen de laadpalen". Kastje-muur.
Charging support heeft waarschijnlijk geen inzage in je service history, want daaruit zou dat moeten blijken.

Je bent gestart met support bij Tilburg, dus daar moet iemand actie ondernemen. Charging support gaat je niet helpen.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Er is een einde aan de saga gekomen. Na een laatste mail met veel hoofdletters en twee invoices uit Mei en Juni waarin ik duidelijk aantoon al vanaf april hier mee bezig te zijn is iemand wakker geworden.

"Good morning Andreas,
Thank you for your reply.
We do not have access to all the systems as Customer support and Service Center are two different departments.
I will be more than happy to send you a new charger within the warranty period"

Mailtje teruggestuurd dat de kafkaëske interne communicatie bij Tesla toch nog wel ruimte voor verbetering heeft en vriendelijk bedankt voor de oplossing.

Nu op zoek naar een technicien die voor eind dit jaar tijd heeft hem te installeren ;)
Dank voor het meedenken allemaal, en zo leren we ook weer wat Tesla nog voor werk te doen heeft.
 
Mailtje teruggestuurd dat de kafkaëske interne communicatie bij Tesla toch nog wel ruimte voor verbetering heeft en vriendelijk bedankt voor de oplossing.
Bekijk het vanuit Tesla:

Service Center behandelt je auto service requests. Dus ook defecten aan je auto.

Charging Support behandelt accessoire service requests van hun laadaccessoires.

Vergelijk het met dat je bij Coca Cola regelmatig flessen in kratten koopt, maar ook eens een koelkast met Coca Cola branding hebt gekocht. Komt er op een dag dat de cola gek smaakt, en je meldt dat aan je verkoper, die niks fout kan vinden in je batches geleverde cola in flessen. Blijkt het 2 maanden later te liggen dat de koelkast 's nachts een defect vertoont en gaat verwarmen, en je dan belt met de dienst die je de koelkast heeft verkocht en je zegt "ja ik heb het al maanden geleden laten weten dat er iets gek was".

Doet me eraan denken dat ik de Tesla webshop nog moet contacteren omdat ze foutief 2 ruitenwissers aan bestuurderszijde hebben opgestuurd, hoewel ik 1 bestuurder en 1 passagierszijde had besteld. Daar moet ik ook niet bij het SeC voor terecht.

Ja het kan allemaal beter, maar jouw probleem had toch volledig opgelost moeten worden door het SeC.
 
Vergelijk het met dat je bij Coca Cola regelmatig flessen in kratten koopt, maar ook eens een koelkast met Coca Cola branding hebt gekocht.
Nou Wooter, daar verschillen we wel over van mening. Ik vind een Tesla Wall Connector net zo veel een Tesla product als de auto zelf, en niet als een soort van branding. Ik begrijp er ook niets van dat Tesla hier verschillende departmenten voor optuigt die niet in elkaars records kunnen. Ik heb drie keer hetzelfde verhaal moeten vertellen en drie keer dezelfde invoices als bewijs moeten sturen. En bij ieder contactpunt kwam er weer een 'nee' naar boven, enkel omdat ze niet in de gegevens van de andere collega konden.

Enfin, uiteindelijk goed opgelost. Nu de beurskoers nog.
 
Nou Wooter, daar verschillen we wel over van mening. Ik vind een Tesla Wall Connector net zo veel een Tesla product als de auto zelf, en niet als een soort van branding. Ik begrijp er ook niets van dat Tesla hier verschillende departmenten voor optuigt die niet in elkaars records kunnen. Ik heb drie keer hetzelfde verhaal moeten vertellen en drie keer dezelfde invoices als bewijs moeten sturen. En bij ieder contactpunt kwam er weer een 'nee' naar boven, enkel omdat ze niet in de gegevens van de andere collega konden.
Ook bij andere merken is de onderdelen- en accessoirebalie anders dan die van de service balie.

Zelfs bij mijn vorige BMW dealer moest je eerst kiezen of je met verkoop, met service of met koetswerk wou bellen.
 
Er is een einde aan de saga gekomen. Na een laatste mail met veel hoofdletters en twee invoices uit Mei en Juni waarin ik duidelijk aantoon al vanaf april hier mee bezig te zijn is iemand wakker geworden.

"Good morning Andreas,
Thank you for your reply.
We do not have access to all the systems as Customer support and Service Center are two different departments.
I will be more than happy to send you a new charger within the warranty period"

Mailtje teruggestuurd dat de kafkaëske interne communicatie bij Tesla toch nog wel ruimte voor verbetering heeft en vriendelijk bedankt voor de oplossing.

Nu op zoek naar een technicien die voor eind dit jaar tijd heeft hem te installeren ;)
Dank voor het meedenken allemaal, en zo leren we ook weer wat Tesla nog voor werk te doen heeft.
Installeren is echt een fluitje van een cent. Stroom eraf, draden loskoppelen, oude wallcharger van de muur, dipswitch settings kopieren, nieuwe wallcharger aan de muur, draden aankoppelen, stroom erop en klaar.
 
Installeren is echt een fluitje van een cent. Stroom eraf, draden loskoppelen, oude wallcharger van de muur, dipswitch settings kopieren, nieuwe wallcharger aan de muur, draden aankoppelen, stroom erop en klaar.
Ergste geval is gewoon een beetje tesla stroom door uw aders👻


FewWildCleanerwrasse-size_restricted.gif


Maar ik heb 2 linkerhanden en had zonder accidenten stuk of 6 TwC geïnstalleerd 🙈
 
Installeren is echt een fluitje van een cent. Stroom eraf, draden loskoppelen, oude wallcharger van de muur, dipswitch settings kopieren, nieuwe wallcharger aan de muur, draden aankoppelen, stroom erop en klaar.
Zeker als je er al 1 had. 10 minuten werk. Na het verwijderen van het deksel van de kapotte een foto nemen van waar elke draadkleur is aangeslotenen van de dopswitches en de nieuwe op dezelfde manier aansluiten. Wel niet vergeten om de zekering uit te zetten.
Als je een vijs kan aandraaien kan je het. Indien niet, ken je wel iemand die het voor een fles wijn doet.
 
Zeker als je er al 1 had. 10 minuten werk. Na het verwijderen van het deksel van de kapotte een foto nemen van waar elke draadkleur is aangeslotenen van de dopswitches en de nieuwe op dezelfde manier aansluiten. Wel niet vergeten om de zekering uit te zetten.
Als je een vijs kan aandraaien kan je het. Indien niet, ken je wel iemand die het voor een fles wijn doet.
Alle kabels worden geacht een flinke lus te maken in de nieuwe TWC. Wel veiliger.
Maar bij gen2 zijn de draden toch korter, bij mij toch.