Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik alleen ben, dan had ik dat natuurlijk gedaan. En dit is het jank-kanaal. :)

Maar leg jij mijn vrouw uit dat het "perfectly fine" is als het scherm helemaal zwart is, terwijl het regent, we in een nieuwe stad zijn en het erg druk op de weg is? :)

Het is Linux, dus ze kunnen prima de "daemons" (Linux services) opnieuw opstarten bij falen - maar alleen als ze goede health-checks hebben, wat ik betwijfel.
Een troost, zo geavanceerd is het niet. Als je rijdt kun je de MCU volledig resetten maar de AP hardware niet. Dat zijn 2 aparte computers. De MCU reset doet niet wat services herstarten.
 
Ja ik wou al zeggen mijn vrouw reset zelf haar M3 al rijdende, dus relax maar... Ik denk dat jouw vrouw evenmin van suiker gemaakt is.
Ik heb mijn MY in 3 maand, 8300km nog nooit gereset. Geen probleen. Zouden ze een periodieke opkuis van cache en dergelijke nu in background doen.
Een smartphone en pc hoef je ook niet meer te herstarten. Alles wordt softwarematig netjes gehouden.
 
De saga begint opnieuw: ook met de nieuwe Tesla Wall Connector stopt onze M3 spontaan met opladen. Gelukkig kwam gisteren een ranger langs voor iets kleins met onze S en zag uit eerste hand hoe raar onze M3 deed: grote spanningswisselingen in de auto, de TWC gaf aan de auto op te laden maar de auto laadde niet, de auto brak het opladen af terwijl de ranger de auto aan het uitlezen was en kreeg geen enkele foutmelding........vreemd dus. Hij heeft extra aantekeningen gemaakt in het toch al lijvige log (we zijn vanaf maart hiermee bezig) en volgende week donderdag mag de auto voor de derde keer naar SeC Tilburg voor dit euvel.

Ik heb een vraag: woont iemand in de regio Breda met een TWC Gen2 waar ik de auto even aan kan hangen om te zien of hij dan wel laadt? Meestal stopt het laden binnen een paar minuten dus veel stroom zal ik die van je gebruiken. Indien de auto ook stopt met laden bij jouw TWCV dan is het duidelijk de auto en niet de TWC of iets met de aansluiting van de TWC aan huis.

@job-lek, mag ik jou er misschien mee lastig vallen?

Alvast dank!
 
De saga begint opnieuw: ook met de nieuwe Tesla Wall Connector stopt onze M3 spontaan met opladen. Gelukkig kwam gisteren een ranger langs voor iets kleins met onze S en zag uit eerste hand hoe raar onze M3 deed: grote spanningswisselingen in de auto, de TWC gaf aan de auto op te laden maar de auto laadde niet, de auto brak het opladen af terwijl de ranger de auto aan het uitlezen was en kreeg geen enkele foutmelding........vreemd dus. Hij heeft extra aantekeningen gemaakt in het toch al lijvige log (we zijn vanaf maart hiermee bezig) en volgende week donderdag mag de auto voor de derde keer naar SeC Tilburg voor dit euvel.

Ik heb een vraag: woont iemand in de regio Breda met een TWC Gen2 waar ik de auto even aan kan hangen om te zien of hij dan wel laadt? Meestal stopt het laden binnen een paar minuten dus veel stroom zal ik die van je gebruiken. Indien de auto ook stopt met laden bij jouw TWCV dan is het duidelijk de auto en niet de TWC of iets met de aansluiting van de TWC aan huis.

@job-lek, mag ik jou er misschien mee lastig vallen?

Alvast dank!
Is de Wall Charger hetzelfde als de destination chargers? VD Valk Gilze-Rijen heeft er een paar staan die je evt kan uitproberen.
 
Ik heb een vraag: woont iemand in de regio Breda met een TWC Gen2 waar ik de auto even aan kan hangen om te zien of hij dan wel laadt? Meestal stopt het laden binnen een paar minuten dus veel stroom zal ik die van je gebruiken. Indien de auto ook stopt met laden bij jouw TWCV dan is het duidelijk de auto en niet de TWC of iets met de aansluiting van de TWC aan huis.

@job-lek, mag ik jou er misschien mee lastig vallen?

Alvast dank!
Sure!
zaterdag ben ik weer daar.
Kom gerust even op de koffie
 
  • Like
Reactions: zkpq
Ik heb een vraag: woont iemand in de regio Breda met een TWC Gen2 waar ik de auto even aan kan hangen om te zien of hij dan wel laadt? Meestal stopt het laden binnen een paar minuten dus veel stroom zal ik die van je gebruiken. Indien de auto ook stopt met laden bij jouw TWCV dan is het duidelijk de auto en niet de TWC of iets met de aansluiting van de TWC aan huis.
Altijd welkom hier, laat maar weten via PM. Succes!
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95 and zkpq
De saga begint opnieuw: ook met de nieuwe Tesla Wall Connector stopt onze M3 spontaan met opladen. Gelukkig kwam gisteren een ranger langs voor iets kleins met onze S en zag uit eerste hand hoe raar onze M3 deed: grote spanningswisselingen in de auto, de TWC gaf aan de auto op te laden maar de auto laadde niet, de auto brak het opladen af terwijl de ranger de auto aan het uitlezen was en kreeg geen enkele foutmelding........vreemd dus.
Ik zou 1 ding thuis proberen, als je het niet al hebt geprobeerd. Zet alles uit in de meterkast, behalve de lader. En dan vooral ook de grote stroomverbruikers/gevers als zonnepanelen, WTW, vibrators, verwarming, etc.

Als het dan wel werkt, dan weet je waar te zoeken. Begin met de zonnepanelen in te schakelen. Daarna van grootste stroomverbruiker naar kleinste weer inschakelen.

Als dat het niet is, dan zijn er misschien schommelingen op het net zelf? Lees je toevallig de P1-poort van de slimme meter uit? Daar kun je ook het huidige voltage van het net vinden en die schommelt ergens tussen de 220V en 240V (meestal dichter bij de 230V, gelukkig).
 
  • Helpful
Reactions: zkpq
De saga begint opnieuw: ook met de nieuwe Tesla Wall Connector stopt onze M3 spontaan met opladen. Gelukkig kwam gisteren een ranger langs voor iets kleins met onze S en zag uit eerste hand hoe raar onze M3 deed: grote spanningswisselingen in de auto, de TWC gaf aan de auto op te laden maar de auto laadde niet, de auto brak het opladen af terwijl de ranger de auto aan het uitlezen was en kreeg geen enkele foutmelding........vreemd dus. Hij heeft extra aantekeningen gemaakt in het toch al lijvige log (we zijn vanaf maart hiermee bezig) en volgende week donderdag mag de auto voor de derde keer naar SeC Tilburg voor dit euvel.

Ik heb een vraag: woont iemand in de regio Breda met een TWC Gen2 waar ik de auto even aan kan hangen om te zien of hij dan wel laadt? Meestal stopt het laden binnen een paar minuten dus veel stroom zal ik die van je gebruiken. Indien de auto ook stopt met laden bij jouw TWCV dan is het duidelijk de auto en niet de TWC of iets met de aansluiting van de TWC aan huis.

@job-lek, mag ik jou er misschien mee lastig vallen?

Alvast dank!
Ik had hetzelfde issue maar dan met alleen een M3 op een Alfen charger en ook op publieke laders aan de straat. Het laden startte en stopte steeds na een paar minuten. Tesla kon niet direct iets vinden maar ik kreeg een andere enigineer aan de lijn die blijkbaar ‘dieper’ in de logs kon kijken en die zag dat een 3de party applicatie steeds een ‘stop laden’ signaal verstuurde. Had een uitgesteld laden app van Eneco e-mobility op de iphone actief en na verwijderen van deze app geen problemen meer gehad.
 
  • Informative
Reactions: zkpq
Ik zou 1 ding thuis proberen, als je het niet al hebt geprobeerd. Zet alles uit in de meterkast, behalve de lader. En dan vooral ook de grote stroomverbruikers/gevers als zonnepanelen, WTW, vibrators, verwarming, etc.

Als het dan wel werkt, dan weet je waar te zoeken. Begin met de zonnepanelen in te schakelen. Daarna van grootste stroomverbruiker naar kleinste weer inschakelen.

Als dat het niet is, dan zijn er misschien schommelingen op het net zelf? Lees je toevallig de P1-poort van de slimme meter uit? Daar kun je ook het huidige voltage van het net vinden en die schommelt ergens tussen de 220V en 240V (meestal dichter bij de 230V, gelukkig).
Goed idee, dat zal ik morgen gaan doen (de auto is nu 100%). Maxem leest de komen de dagen het huis uit dus daar hoop ik deze week nog wat van te horen. Geen idee of we de P1-poort aflezen, ik zal het Maxem vragen.

Toch vraag ik mij af, als het inderdaad schommelingen in het net of in ons huis zouden zouden zijn.....waarom blijft de S onverstoorbaar en betrouwbaar laden en de 3 niet?

Ook maf trouwens, gelukkig gezien door de ranger: terwijl de 3 aan het laden is ging hij van 69% naar 70%, terug naar 68 en toen weer naar 70%. Dat moet er haast wel op wijzen dat het in de 3 zit, toch?
 
Had een uitgesteld laden app van Eneco e-mobility op de iphone actief en na verwijderen van deze app geen problemen meer gehad.
Met Jedlix ooit gehad dat verwijderen niet voldoende was. Best is ook je Tesla paswoord resetten (mag met zelfde pw opnieuw, alle tokens worden dan ongeldig).
Die third party tools werken vanaf een server en niet vanaf je smart phone. Bij verwijderen blijven de apps verder werken. In tegendeel. De status van de wagen werd niet upgedate (dit liep blijkbaar wel via de smart phone).
Zo bleef de wagen als ‘thuis’ gelogd staan. Zelfs aan de SuC. Als het dan een piekperiode was in de elektriciteitstarieven werd het laden gestopt. Tesla assistance stond voor een raadsel. Tot ik aan Jedlix dacht.
 
Ik had hetzelfde issue maar dan met alleen een M3 op een Alfen charger en ook op publieke laders aan de straat. Het laden startte en stopte steeds na een paar minuten. Tesla kon niet direct iets vinden maar ik kreeg een andere enigineer aan de lijn die blijkbaar ‘dieper’ in de logs kon kijken en die zag dat een 3de party applicatie steeds een ‘stop laden’ signaal verstuurde. Had een uitgesteld laden app van Eneco e-mobility op de iphone actief en na verwijderen van deze app geen problemen meer gehad.
Nav je post heb ik eens gekeken naar mijn apps op mijn telefoon en zag dat ik ook Jedlix heb geïnstalleerd (en verwijderd). Na opnieuw wachtwoord aangevraagd te hebben bleek de account nog aan de M3 gekoppeld te zijn en een paar tientjes te hebben opgeleverd. Nu de account losgekoppeld van de M3 en morgen eens kijken wat er gebeurt.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Stream and job-lek
Nav je post heb ik eens gekeken naar mijn apps op mijn telefoon en zag dat ik ook Jedlix heb geïnstalleerd (en verwijderd). Na opnieuw wachtwoord aangevraagd te hebben bleek de account nog aan de M3 gekoppeld te zijn en een paar tientjes te hebben opgeleverd. Nu de account losgekoppeld van de M3 en morgen eens kijken wat er gebeurt.
Wel dan netjes de oude charger terugplaatsen en de vervangende terugsturen naar Tesla.
 
Na 105000 km heb ik nu ook krakende draag armen in de voor wielophanging van mijn december 2019 Model 3.

ik zag deze week de aankondiging van een alternatieve upper control arm van Meyle. Zijn er hier al mensen die de draag armen zelf of bij een niet-Tesla garage hebben laten vervangen?

Met de foto’s in het topic hieronder van de afvalberg bij Tesla SeC is duidelijk dat dit big business gaat worden