Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Begin 2021 heb ik mijn bracket vervangen omdat autopilot safety / convenience features unavailable - features may be restored on next drive

Tesla Service had diagnose gedaan van afstand dat bracket die radar vasthoud kapot is, dus vervangen met Gtech sinds 3rd party bumper (met goedkeuring van SeC natuurlijk)
En het was fixed tot...

Gisterenavond weeral hetzelfde BS met radar...DAS_W048_DAS_Features_Disabled - Radar needs calibration 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

en na 80km rijden ochtend en hopen op automatische kalibreren maar niks...melding bleef hele rit
gebeurd een half jaar geleden ook eens en na 50km was het weg met melding
Weet wel niet of ik eerst een soft / hard reset moest doen voordat die radar automatisch gaat kalibreren...

Radars/sensoren en koplampen zijn toch jaarlijkse terug komende issues voor mij...

Oh ja...altijd wanneer ik een lange rit moet maken...dan is er altijd wel iets...Zaterdag moet ik naar Darmstadt en terug..pffff...geen autopilot of cruisecontrol tot beschikking...leuke 1000km rijden
 
Zo'n Tesla model Y RWD leek me wel wat op voorwaarde dat ik nog wel wat krijg voor mijn model 3 SR.
Vraag een voorlopig inruil voorstel en ben blij verrast 36000 euro boven mij verwachtingen zelf en bestel een model Y.
Nu 10 weken later een definitief voorstel 22000 euro. Voel me nu wel bedrogen , besef dat de prijs tussen het eerste en tweede voorstel wat kan verschillen maar 14000 euro is een wereld van verschil. Conclusie voor mij dat eerste voorstel was een lokkertje en ze gaan er van uit dat een meerderheid van de mensen hun gedachten zo op de model Y hebben gezet dat ze dat extra geld gaan ophoesten. Het extra geld heb ik wel maar of ik het wil besteden aan een bedrijf dat naar mijn gevoel mij bedrogen heeft moet ik nog overdenken.
En particulier verkopen is lastig , heb mijn wagen nodig dus voor de levering verkopen is lastig want bij Tesla ben je pas de week op voorhand zeker van de datum. En na de levering betekent wel dat ik het bedrag van de verkoop eerst moet voorschieten .
Tesla doe niet zo'n onrealistische eerste voorstellen mensen voelen zich bedrogen en gaan afhaken en ja jullie wagen zijn heel goed maar de concurrentie zit ook niet stil.
 
  • Like
Reactions: Vuurvlam
Zo'n Tesla model Y RWD leek me wel wat op voorwaarde dat ik nog wel wat krijg voor mijn model 3 SR.
Vraag een voorlopig inruil voorstel en ben blij verrast 36000 euro boven mij verwachtingen zelf en bestel een model Y.
Nu 10 weken later een definitief voorstel 22000 euro. Voel me nu wel bedrogen , besef dat de prijs tussen het eerste en tweede voorstel wat kan verschillen maar 14000 euro is een wereld van verschil. Conclusie voor mij dat eerste voorstel was een lokkertje en ze gaan er van uit dat een meerderheid van de mensen hun gedachten zo op de model Y hebben gezet dat ze dat extra geld gaan ophoesten. Het extra geld heb ik wel maar of ik het wil besteden aan een bedrijf dat naar mijn gevoel mij bedrogen heeft moet ik nog overdenken.
En particulier verkopen is lastig , heb mijn wagen nodig dus voor de levering verkopen is lastig want bij Tesla ben je pas de week op voorhand zeker van de datum. En na de levering betekent wel dat ik het bedrag van de verkoop eerst moet voorschieten .
Tesla doe niet zo'n onrealistische eerste voorstellen mensen voelen zich bedrogen en gaan afhaken en ja jullie wagen zijn heel goed maar de concurrentie zit ook niet stil.
Enige nuance... 2 maanden terug zaten we in de staart van een rush op tweedehandswagens omdat nieuwe wagens helemaal niet te krijgen waren.

De levering van nieuwe wagens komt nu terug in orde, en dat betekent ook dat de markt van tweedehands wagens aan het afkoelen is.

Kijk ook hier:

Tesla durft soms nogal lage inruilprijzen te hanteren, maar het staat je vrij met talloze andere partijen te gaan praten om daar misschien een hogere prijs te krijgen. Je moet ook niet enkel naar particulieren zoeken; websites zoals wijkopenautos.be proberen actief de dealers te vermijden.
 
Zo'n Tesla model Y RWD leek me wel wat op voorwaarde dat ik nog wel wat krijg voor mijn model 3 SR.
Vraag een voorlopig inruil voorstel en ben blij verrast 36000 euro boven mij verwachtingen zelf en bestel een model Y.
Nu 10 weken later een definitief voorstel 22000 euro. Voel me nu wel bedrogen , besef dat de prijs tussen het eerste en tweede voorstel wat kan verschillen maar 14000 euro is een wereld van verschil. Conclusie voor mij dat eerste voorstel was een lokkertje en ze gaan er van uit dat een meerderheid van de mensen hun gedachten zo op de model Y hebben gezet dat ze dat extra geld gaan ophoesten. Het extra geld heb ik wel maar of ik het wil besteden aan een bedrijf dat naar mijn gevoel mij bedrogen heeft moet ik nog overdenken.
En particulier verkopen is lastig , heb mijn wagen nodig dus voor de levering verkopen is lastig want bij Tesla ben je pas de week op voorhand zeker van de datum. En na de levering betekent wel dat ik het bedrag van de verkoop eerst moet voorschieten .
Tesla doe niet zo'n onrealistische eerste voorstellen mensen voelen zich bedrogen en gaan afhaken en ja jullie wagen zijn heel goed maar de concurrentie zit ook niet stil.
Hoezo lokkertje ? Als je akkoord had gegeven op het voorstel en de auto afgeeft had je die prijs gehad.
 
APK afgekeurd omdat stadslicht maar half werkt.

LED op de koplamp blijkbaar een bekend euvel van Model S facelift. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Verder wel tevreden. Rest is overkoombaar: Af en toe resetten als je in een ander land komt.
 
Hoe kom je tot deze conclusie Wouter?
en is “Tesla trade-in” iets anders dan het definitieve voorstel van Tesla?
Tesla trade-in is via hun website je in te ruilen auto invoeren, en dan moet je ook kilometerstand en foto's meesturen. En dan krijg je wel degelijk een offer van Tesla remarketing.


Als je daarna natuurlijk de auto inlevert met een hogere kilometerstand, doet Tesla weer een offer.

Maar da's nog iets anders dan de Tesla adviseur van het SeC die even rond de auto loopt en een bedrag uit z'n duim zuigt.

Ik heb via Tesla remarketing via hun website onze BMW in 2019 ingeruild, en ze hebben zich aan hun offer gehouden.
 
Tesla trade-in is via hun website je in te ruilen auto invoeren, en dan moet je ook kilometerstand en foto's meesturen. En dan krijg je wel degelijk een offer van Tesla remarketing.


Als je daarna natuurlijk de auto inlevert met een hogere kilometerstand, doet Tesla weer een offer.

Maar da's nog iets anders dan de Tesla adviseur van het SeC die even rond de auto loopt en een bedrag uit z'n duim zuigt.

Ik heb via Tesla remarketing via hun website onze BMW in 2019 ingeruild, en ze hebben zich aan hun offer gehouden.
Ok, niet relevante toevoeging en jouw inbreng in deze discussie betreft dan een eerdere ervaring waar jij duidelijk niet te klagen hebt over Tesla op dit topic. @Kris73 brengt een goede casus van andermaal klantbedrog door Tesla waar wij hier al 30 paginas vullen met janken over tekortkomingen van Tesla
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: arri
Ok, niet relevante toevoeging en jouw inbreng in deze discussie betreft dan een eerdere ervaring waar jij duidelijk niet te klagen hebt over Tesla op dit topic. @Kris73 brengt een goede casus van andermaal klantbedrog door Tesla waar wij hier al 30 paginas vullen met janken over tekortkomingen van Tesla
Titel van het draadje s.v.p. respecteren en niet op de man spelen ;-)
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Hbrink
Okeeeee. Terug naar het echte onderwerp dan maar weer.

@Kris73 Hoe zit het nu precies dan? Dit is wat ik gok:
  • Je hebt alles ingevuld bij Inruilen | Tesla Nederland - zie plaatje hieronder
  • Je kreeg meteen een voorstel van €36k, met melding dat er nog een definitief voorstel zou krijgen
  • Je meldde dat je een nieuwe auto wil kopen in het tweede scherm - zie plaatje hieronder
  • Je kreeg de week erop een verzoek voor opsturen foto's en stuurde die foto's op van de staat van de auto, met krasjes, deukjes, etc
  • Behandeling duurde nog eens 8-9 weken en je kreeg een definitief voorstel van €22k maar zonder opgave van reden
Als dat zo is, dan is die €44k dus ook een lokkertje voor mij?

1669760331441.png


1669761010780.png

1669761059970.png
 
Bij mij duurde de echte waardebepaling toch een paar dagen hoor.

En zoals er in de niet zo kleine lettertjes staat is het een schatting en geen definitief bod. Je kan perfect het bod afwijzen en via een andere partij verkopen, zoals wijverkopenautos en van die dingen.
 
Wij berkopen auto’s en consorten doen precies hetzelfde, op papier hoog initieel bod, en gaan zakken als de auto daadwerkelijk aangeboden wordt, want krasjes, banden, ruitschade, noem maar op wat ze er bij kunnen halen.
 
Okeeeee. Terug naar het echte onderwerp dan maar weer.

@Kris73 Hoe zit het nu precies dan? Dit is wat ik gok:
  • Je hebt alles ingevuld bij Inruilen | Tesla Nederland - zie plaatje hieronder
  • Je kreeg meteen een voorstel van €36k, met melding dat er nog een definitief voorstel zou krijgen
  • Je meldde dat je een nieuwe auto wil kopen in het tweede scherm - zie plaatje hieronder
  • Je kreeg de week erop een verzoek voor opsturen foto's en stuurde die foto's op van de staat van de auto, met krasjes, deukjes, etc
  • Behandeling duurde nog eens 8-9 weken en je kreeg een definitief voorstel van €22k maar zonder opgave van reden
Als dat zo is, dan is die €44k dus ook een lokkertje voor mij?

View attachment 879537

View attachment 879542
View attachment 879543
Zo is het inderdaad gelopen . Eerst een mooi indicatief bod , auto besteld . Foto’s doorgestuurd en ettelijke weken later een bod dat veel lager zit. En ja besef dat het eerste bod een indicatief bod is maar er 14k naast zitten is wel heel veel. tesla heeft het juridisch goed ingedekt. Heb besloten dat de koop niet doorgaat , economisch is het een slechte beslissing nu. Nog even getwijfeld want een nieuwe wagen altijd leuk. Maar met de laatste geruchten van een hernieuwde model 3 wacht ik nog wel even af en is de kans groot dat het binnen een jaar een nieuwe 3 gaat worden.