Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • The latest TMC Podcast (#14) is now available on YouTube and all major podcast networks. We covered FSD Beta's exciting v11 update, Enhanced Autopilot coming to the U.S. and Canada, and more!

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,718
6,537
Europe
Ik ga woensdag 13/11 mijn MSP+ ophalen en ben dus toe aan het volgende hoofdstuk in de Tesla Model S Experience; de tekortkomingen bij aflevering.

In de internationale fora zijn er al checklists om de bekende zorgpunten langs te lopen bij aflevering, hier in de B&NL sectie verschijnen ook de klachten en hun oplossingen.

Maar een mooi specifiek draadje voor B&NL ontbrak nog.

Zo weet ik al bij voorbaat dat het rode verloopstuk van de UMC om op een rode 400V aansluiting te kunnen laden ontbreekt. Wordt een vervelend verhaal, want op 230V laden is niet te doen voor regulier gebruik.

Gooi het er dus hier maar uit, jongens en meisjes. Ter lering en de vermaek.

(Ook als je aflevering perfect is / lijkt te zijn verlopen, is dat natuurlijk vermeldenswaardig.)
 
Wat een negatieve insteek! Is dit echt nodig?

Tesla doet er bijzonder veel aan om alle puntjes netjes op te lossen. Natuurlijk kom je TE veel puntjes tegen voor een nieuwe auto.
Koop dan een BMW of iets dergelijks, daarvan zijn er al miljoenen van gemaakt!

Als early adopter hoor je tegen dit soort zaken te kunnen (ter info, volgens de monteur van Tesla A' dam had mijn auto tot nu toe de meeste issues. Allemaal netjes opgelost). Klasse!
 

HWS

Well-Known Member
Mar 16, 2013
7,271
3,788
Zoetermeer, Netherlands
Wat een negatieve insteek! Is dit echt nodig?

Tesla doet er bijzonder veel aan om alle puntjes netjes op te lossen. Natuurlijk kom je TE veel puntjes tegen voor een nieuwe auto.
Koop dan een BMW of iets dergelijks, daarvan zijn er al miljoenen van gemaakt!

Als early adopter hoor je tegen dit soort zaken te kunnen (ter info, volgens de monteur van Tesla A' dam had mijn auto tot nu toe de meeste issues. Allemaal netjes opgelost). Klasse!
Goed om te lezen, bedankt Froq
 
Wat een negatieve insteek! Is dit echt nodig?

Tesla doet er bijzonder veel aan om alle puntjes netjes op te lossen. Natuurlijk kom je TE veel puntjes tegen voor een nieuwe auto.
Koop dan een BMW of iets dergelijks, daarvan zijn er al miljoenen van gemaakt!

Als early adopter hoor je tegen dit soort zaken te kunnen (ter info, volgens de monteur van Tesla A' dam had mijn auto tot nu toe de meeste issues. Allemaal netjes opgelost). Klasse!
+1
Ik zou veel scherper uit de hoek kunnen komen, maar een +1 volstaat wel denk ik.
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,718
6,537
Europe
-1
Elon zelf zegt dat hij klachten en problemen als eerste - en ook meteen - wil horen.

Daarbij helpen social media hem en zijn organisatie op een ongekende manier. Dat die organisatie daar nog niet altijd mee om kan gaan is Elon zijn eigen management probleem en hoeft ons niet te weerhouden in het voeden van de informatiestroom.

Het zou juist erg jammer zijn als we Tesla als een kasplantje gaan behandelen. Daar wordt de beurskoers zeker niet beter van.

Als innovator moet Tesla juist niet de weg van de minste weerstand kiezen en/of door de klanten geboden worden.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik zou zowiezo eerst eens met Tesla proberen te praten alvorens op een forum mijn beklag te doen. Je Service center zou je eerste punt van contact moeten zijn.

En over die rooie adapter, een laadstation van 800 euro heeft zoveel voordelen tov de UMC. Lees die blogpost van Wido maar eens. En je kan nog eens aan 22 kW opladen.

En je krijgt je adapter wel, het kan alleen wat duren, omdat de logistiek blijkbaar nog niet gesmeerd loopt. Ik zou blij zijn dat er aan de uitlevering van auto's prioriteit gegeven wordt ipv aan rode adaptertjes. Jullie willen toch allemaal voor januari geleverd hebben?
 
Ik zou zowiezo eerst eens met Tesla proberen te praten alvorens op een forum mijn beklag te doen. Je Service center zou je eerste punt van contact moeten zijn.

En over die rooie adapter, een laadstation van 800 euro heeft zoveel voordelen tov de UMC. Lees die blogpost van Wido maar eens. En je kan nog eens aan 22 kW opladen.

En je krijgt je adapter wel, het kan alleen wat duren, omdat de logistiek blijkbaar nog niet gesmeerd loopt. Ik zou blij zijn dat er aan de uitlevering van auto's prioriteit gegeven wordt ipv aan rode adaptertjes. Jullie willen toch allemaal voor januari geleverd hebben?

+1 Niet klagen maar dragen !
 
Weg met deze negativiteit ! Ik heb op 24/9 een bij aflevering PERFECTE Model S P85 Sig ontvangen. Niets defect of slecht gemonteerd, niets ontbrak. En dat bij de 214de EU-wagen, nogal vroeg dus.

En +1 JoeNe, het servicecenter is bevolkt met mensen die allemaal de extra mile willen gaan, althans dat is mijn ervaring met het servicecenter in Zaventem. Grote klasse, en dat heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet bij Mercedes en Audi. Je voelt je in de watten gelegd. Je relatie is er persoonlijker dan in eender welke grotere concessie van een traditioneel merk.

Niet iedereen is geneigd positief nieuws te melden, omdat het geen nieuws is. Daar kunnen we hier wel even iets aan doen, vind ik zo :smile:

O ja, en wat de titel van deze draad betreft: geen brom, rode stekker gebruik ik regelmatig, de lak is prima en 3G werkt overtuigend.
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,718
6,537
Europe
Uiteraard bespreek ik alle onvolkomenheden met de verschillende Tesla instanties, JoeNe.

Alleen vinden die mensen geen gehoor en steun bij hun management c.q. in de USA. De macht van de beurskoers versus de macht van de klant, zo verklaar ik ik het.
Daarom kunnen we juist via social media deze Tesla mensen helpen om wel gehoord te worden.

A propos rood adaptertje. Het is op dit forum onmogelijk om de posts van Widodh te missen, dus die heb gelezen (maanden terug al).
Alleen maak ik een andere afweging dan hij. Ik ga pas structureel investeren in laadinfrastructuur, zodra de techniek uitgekristalliseerd is en uit de absurd hoge prijzen weg is.
Ik zal wel mensen hierzo op de tenen trappen, maar ik krijg geen goed gevoel bij plastic kastjes met wat connectors en regelelektronica voor (meer dan) duizend euro. Er
komt waarschijnlijk redelijk snel een nieuwe generatie infrastructuur die beter voor de taak opgewassen is èn aantrekkelijker geprijsd zal zijn. Standaard innovatiecurve. Dat ik met de auto
in het steile gedeelte aan het begin (early adopter) zit, wil niet zeggen dat dan alle remmen los zijn om dat op andere fronten ook te zijn.

Doet me denken aan een 'moederbord' voor de lift in ons gebouw. € 6.600,00 excl BTW, excl. installatie. Blijkt het een printplaatje van 3x niks te zijn, met een ontwerp uit
de vorige eeuw, waar ze gewoon 10 x de hoofdprijs voor durven vragen. Die firma levert hier niets meer, dat begrijp je.


Dus tot die tijd gewoon een mooie, rooie 400V CEE contactdoos zoals die in duizenden garages is gemonteerd voor het aansluiten van het lasapparaat. En daar zit bij mij dan continue de UMC in, mits het rode adaptertje geleverd wordt. En als-ie niet lekker vast zit in de contactdoos, dan doe ik er een bandje duct-tape omheen! :tongue:

Inmiddels heeft mijn DS al beloofd dat hij er alles aan doet om er voor te zorgen dat het goed komt met het laden. Ik heb dus hoop.
 

widodh

Model S 85 and 100D
Moderator
Jan 23, 2011
6,860
2,831
Venlo, NL
Wat een negatieve insteek! Is dit echt nodig?

Tesla doet er bijzonder veel aan om alle puntjes netjes op te lossen. Natuurlijk kom je TE veel puntjes tegen voor een nieuwe auto.
Koop dan een BMW of iets dergelijks, daarvan zijn er al miljoenen van gemaakt!

Als early adopter hoor je tegen dit soort zaken te kunnen (ter info, volgens de monteur van Tesla A' dam had mijn auto tot nu toe de meeste issues. Allemaal netjes opgelost). Klasse!
Juist! +1

Ik heb mijn auto sinds 26 September en werkt gewoon perfect!

Ja, de DAB+ is niet geweldig, maar ik heb goed contact met Tesla en heb er alle vertrouwen in dat ze er hard aan werken.

Verder is het een jong bedrijf. Ik ben zelf ondernemer en weet wat er allemaal op je af kan komen waar je nooit een moment een gedacht hebt. Dan heb ik 25 medewerkers in Nederland, ik durf niet eens aan de schaal van Tesla te denken.

Wat betreft de rode stekkers, wie weet is het wel een onderaannemer die zijn beloftes niet na kan/wil komen waardoor Tesla nu in de problemen zit? Ookal hebben ze een contract, als die onderaannemer niet levert heeft Tesla niets.

Dus tot die tijd gewoon een mooie, rooie 400V CEE contactdoos zoals die in duizenden garages is gemonteerd voor het aansluiten van het lasapparaat. En daar zit bij mij dan continue de UMC in, mits het rode adaptertje geleverd wordt. En als-ie niet lekker vast zit in de contactdoos, dan doe ik er een bandje duct-tape omheen! :tongue:

Inmiddels heeft mijn DS al beloofd dat hij er alles aan doet om er voor te zorgen dat het goed komt met het laden. Ik heb dus hoop.
Helemaal je eigen en weloverwogen keus zo te lezen.

Ik ben ook geen predikant waar je naar moet luisteren. We zijn allemaal oud en wijs genoeg denk ik zo. Ik probeer alleen kennis en ervaringen te delen :)
 
Inmiddels heeft mijn DS al beloofd dat hij er alles aan doet om er voor te zorgen dat het goed komt met het laden. Ik heb dus hoop.

Ik haal de mijne ook de 13e op. Ik hoop niet dat ze "mijn" :wink: adapter weg gaan geven. Anders heb ik ook wat om te ..... :biggrin:

Overigens stond ik ingepland voor vandaag (de 11e), maar mijn DS belde me netjes op dat bij de inspectie nog een en ander gevonden was. Vervelend natuurlijk om te moeten verzetten, maar aan de andere kant natuurlijk mooi dat er pro-actief verbeterpunten gevonden worden die in de V.S. over het hoofd zijn gezien (of tijdens transport zijn ontstaan).

Ik ben wel blij met alle punten die op het forum genoemd worden. Dit geeft mij een houvast om te weten wat ik evt. kan verwachten, en waar ik met de DS even naar moet kijken.
Waar lang geleden de 12V, de "vampierentrek" en het moeilijk cq spontaan ontgrendelen van de deuren bron van zorg waren, lijken deze punten inmiddels opgelost, en zijn we bij de volgende punten aangekomen: Lakbeschadigingen / kleurverschillen, onderstel (stand banden ivm slijtage en aangedraaide bouten ivm dweilgevoel), de radio en een mysterieus geluid van motor / inverter bij 120 km/h?

Ik hoop natuurlijk dat de mijne helemaal OK is, maar inmiddels heb ik alle gelezen berichten er ook vertrouwen in dat Tesla dit soort punten stap voor stap goed oplost, in tegenstelling tot mijn ervaringen met andere fabrikanten.

Natuurlijk had een iets neutralere naam voor dit draadje de reacties wat milder kunnen laten zijn...

Wellicht tot de 13e! (ik sta gepland om 1400 uur).

Nog 2 nachtjes "slapen".....:scared:
 
Ik ben voorstander van het delen van ieders (!) ervaringen. Goed en slecht. De goede ervaringen want daarom (en vanwege de mooie S in het algemeen) zijn wij allen heden blij.
Maar ook de minder goede ervaringen. Als we voor of tijdens de aflevering zaken kunnen oplossen, hoeven we niet terug naar Tilburg. Hoeven we geen nieuwe draadjes te openen met 'janken' in de titel. En kunnen we onze 'trots' met de bekende Tesla grin aan iedereen showen.
De titel verwijst ongetwijfeld naar dat 'andere draadje'. Nu er zoveel auto's worden geleverd, kan dat langzaamaan op de achtergrond raken. PaulusB heeft volgens mij net zo veel zin en vertrouwen in Tesla als de meesten van ons...
 

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,718
6,537
Europe
Het vertrouwen werd niet beschaamd, vandaag.
Een nagenoeg perfecte auto afgeleverd gekregen.
Natuurlijk toch wat jankjes:
- front hood misalignment (klep aan de voorkant ligt er wat scheef op)
- stuurwiel zit bij rechtuit rijden 10 graden naar links gedraaid
- kortdurende foutmelding: Bel nu Tesla, want uw 'tyre pressure sensors need maintenance.' Is verdwenen en kwam (nog?) niet terug.
- paar keer een klein hikje in DAB+ en 3G, lijkt me inherent aan de technologie
- home link werkt niet met europese norm ofzo (inderdaad kan de afstandsbediening van mijn poort niet ingeleerd worden.)
- en uiteraard de missende rode adapter (f*ck)

Paar puntjes waarbij ik jullie om raad vraag:
- netje in de frunk ontbreekt
- mistlichten ontbreken
De Delivery Specialist was nog wat groen en noteerde dus deze zaken netjes, maar kreeg van de administratie geen akkoord.

Over het netje heb ik hem niet meer gehoord (ben het zelf ook glad vergeten).
En de mistlichten kunnen volgens Tesla niet besteld zijn, omdat die niet te bestellen waren toen ik mijn configuratie finalizeerde (30 mei 2013).
Ik moet het nog gaan nazoeken, maar wellicht zijn anderen administratief sterker en hebben dit soort info paraat. Ik denk nl. dat die lichten in het Tech Pakket zaten.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top