Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt me echt een Classic probleem op dit moment of hebben anderen met AP dit ook al eens ervaren? Ik nog niet. Hopelijk wordt dit voor jullie opgelost met een volgende update. Vooral blijven melden bij Tesla.
Ik heb het sinds september 1 keer gehad. Bleef 30 km é 125km/u in een tunnel zitten. Zou dus met verliezen van contact met satteliet of netwerk kunnen te maken hebben.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Hebben jullie ook wel eens dat de bediening van het panodak weigert?
Het lijkt te gebeuren op moment dat het dak al een stuk open staat en je het een stukje meer of minder wilt openen. Helemaal sluiten en dan op de gewenste stand zetten werkt dan nog wel.
Heb ik ook wel eens. Alleen op het scrollwieltje. Via het scherm werkt het altijd. Nog geen rode draad kunnen vinden.
 
  • Like
Reactions: Peters25
Hebben jullie ook wel eens dat de bediening van het panodak weigert?
Het lijkt te gebeuren op moment dat het dak al een stuk open staat en je het een stukje meer of minder wilt openen. Helemaal sluiten en dan op de gewenste stand zetten werkt dan nog wel.

Bedoel je dit?



Ik heb het sinds september 1 keer gehad. Bleef 30 km é 125km/u in een tunnel zitten. Zou dus met verliezen van contact met satteliet of netwerk kunnen te maken hebben.

Beperking van de hardware icm de huidige (niet gehele foutloze) software,. Je computer loopt gewoon vast. Wachten is op de nieuwe kernel (basis software zeg maar)
 
Er zit een brom/zoemtoon in mijn motor of omvormer die de laatste tijd iets luider begint te worden.
Alleen bij lage snelheden te horen < 30km/u als ik geen muziek luister - dus niet storend omdat dat weinig/nooit voorkomt - maar toch.
De drive-unit is al een keer vervangen. Huidige km stand 157.000 waarvan ca. 100.000 met de nieuwe unit.
Wie van de early-drivers (bj. 2013) herkent dit?
 
Hebben jullie ook wel eens dat de bediening van het panodak weigert?
Het lijkt te gebeuren op moment dat het dak al een stuk open staat en je het een stukje meer of minder wilt openen. Helemaal sluiten en dan op de gewenste stand zetten werkt dan nog wel.

Heb ik ook. Meestal gaat het dak de eerste keer niet open als ik de schuif bedien op het scherm. Nog een keer proberen lukt wel.

Je hebt ook een blauwe auto net als ik en Edi99 ook. Zou het daaraan liggen :D
 
  • Funny
Reactions: Peters25
Ben maar blij dat je inmiddels nog geen D hebt, @PeterSZ. Dan zoemt en bromt het op dubbel volume én in stereo.
Afgelopen woensdag weer ervaren in een loaner 85D.
Ik hoop van harte dat Tesla achterwiel aangedreven auto's blijft maken. Geluidjes, helemaal hoge fluittoontjes, kan ik niet verdragen. Het lagere verbruik van een dualmotor versie bereik ik met mijn achterwiel aangedreven Model S sowieso al.
 
  • Like
Reactions: Firebird and Keezje
Er zit een brom/zoemtoon in mijn motor of omvormer die de laatste tijd iets luider begint te worden.
Alleen bij lage snelheden te horen < 30km/u als ik geen muziek luister - dus niet storend omdat dat weinig/nooit voorkomt - maar toch.
De drive-unit is al een keer vervangen. Huidige km stand 157.000 waarvan ca. 100.000 met de nieuwe unit.
Wie van de early-drivers (bj. 2013) herkent dit?
Mijn S staat nu in Tilburg voor de 120.000 km beurt en krijgt een nieuwe drive-unit. Nr. 4.:)
 
Ik hoop van harte dat Tesla achterwiel aangedreven auto's blijft maken. Geluidjes, helemaal hoge fluittoontjes, kan ik niet verdragen. Het lagere verbruik van een dualmotor versie bereik ik met mijn achterwiel aangedreven Model S sowieso al.
Ja, 100% eens, W.
Maar wij hebben nu eenmaal oneerlijk voordeel door onze uitlijning in Tiel te laten doen.
 
Ja, 100% eens, W.
Maar wij hebben nu eenmaal oneerlijk voordeel door onze uitlijning in Tiel te laten doen.
Dat uitlijnen in Tiel was bij mijn vorige S. Bleek uiteindelijk een probleem in het stuurhuis te zijn. In Tiel kregen ze hem wel rechtuit sturend, maar de S ging als een krab over de weg.
Mijn huidige S loopt, helemaal met Michelin Pilot Super Sport banden, als op rails.
Ik heb veel ervaring met twee motoren, één voor en één achter. Dat is weliswaar met een Cessna Skymaster 337 vliegtuig, maar het lawaai was irritant. We moesten constant de snelheid van één van de motoren bijregelen om niet in een vreselijk interferentiegebied te komen. Nou zul je zeggen dat een Tesla geen vliegtuig is, maar ik lees hier op forum toch dat niet iedereen happy is met het geluid van de voorste motor van een dual motor versie.
Ik zeg maar zo, wat er niet is kan ook geen herrie maken.
 
Ik zou bij hinder van geluid door motoren toch contact opnemen. Ik mag dan maar een heel klein beetje ervaring hebben met Tesla rijden (~1500 km zelf en minstens dubbele meegereden), maar in die tijd altijd met dual motor gereden en nooit gedacht dat de motoren een opvallend/vervelend/irriterend geluid produceerden. Zeker bij constante snelheid hoor ik ze echt niet.
 
Ik stoorde mij in het begin aan de zoem van de voorste unit. Na een tijdje range mode uitgezet, en toen was het veel minder. Nu ben ik er aan gewend, en omdat het geluid niet te vermijden is, is dat maar beter ook.
Geluid en mogelijke hinder daarvan is heel persoonlijk. In jachthavens waar vallen tegen masten klapperen kon ik voorheen simpelweg niet slapen. Ik ging er dan uit en zette alle vallen, ook van boten naast ons, vast. Mijn vrouw had nergens last van.
Als mensen snurken in een slaapkamer, zelfs een slaapzaal, doe ik ook geen oog dicht. Goede oordoppen lossen dit op, maar in een Tesla rijden met oordoppen is niet de oplossing.
Mede omdat ook voorste motoren in de loop van de tijd meer geluid kunnen gaan produceren, meerdere forumleden hebben al een tweede voorste motor, begin ik er niet aan.