Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Geluid en mogelijke hinder daarvan is heel persoonlijk. In jachthavens waar vallen tegen masten klapperen kon ik voorheen simpelweg niet slapen. Ik ging er dan uit en zette alle vallen, ook van boten naast ons, vast. Mijn vrouw had nergens last van.
Als mensen snurken in een slaapkamer, zelfs een slaapzaal, doe ik ook geen oog dicht. Goede oordoppen lossen dit op, maar in een Tesla rijden met oordoppen is niet de oplossing.
Mede omdat ook voorste motoren in de loop van de tijd meer geluid kunnen gaan produceren, meerdere forumleden hebben al een tweede voorste motor, begin ik er niet aan.
Deze werkt perfect:
Kopen
Alleen voor rugslapers, ook erg goed in een vliegtuig.
 
Met 5000KM op de teller hoor ik nog geen enkele zoem (X90D).
Wel vanaf dag 1 een licht hoorbare fluittoon, maar niet constant. Ik heb de indruk dat die ontstaat bij lichte re-gen.
Het is niet heel storend, maar ik zou de fluittoon liever niet horen. Als de toon harder gaat worden dan wat ie nu is dan wordt het wel een dingetje.
Bekend c.q. normaal verschijnsel?
 
Geluid en mogelijke hinder daarvan is heel persoonlijk. In jachthavens waar vallen tegen masten klapperen kon ik voorheen simpelweg niet slapen. Ik ging er dan uit en zette alle vallen, ook van boten naast ons, vast. Mijn vrouw had nergens last van.
Als mensen snurken in een slaapkamer, zelfs een slaapzaal, doe ik ook geen oog dicht. Goede oordoppen lossen dit op, maar in een Tesla rijden met oordoppen is niet de oplossing.
Mede omdat ook voorste motoren in de loop van de tijd meer geluid kunnen gaan produceren, meerdere forumleden hebben al een tweede voorste motor, begin ik er niet aan.
Wow. Dat lijkt mij inderdaad best vervelend.. overigens had ik laatst een loaner 90D die beduidend minder gezoem had dan de mijne. Het is dis ook een beetje toeval en geluk hebben.
 
Ik had vorig jaar al een fluittoon tussen de 70 en 80 km/u. Daar hebben ze bij SeC Den Haag afgelopen zomer wat aan gedaan maar het is nu alweer een tijdje terug. En dan niet alleen bij 70 maar ook tussen de 130 en 140 km/u.
Misschien moet ik maar weer eens langs om ernaar te laten kijken. Meestal zet ik de muziek harder en dan heb ik er geen last van.
 
Ik heb haar nu 10 dgn en ook 5000 km. Het valt me juist op hoe stil ze is.
Heb (voor een firmware update) even een loaner meegekregen (S performance ) en het viel me op dat die erg lawaaierig was in vergelijk met onze X

Misschien dat de nieuwere beter/stiller zijn.
 
@Highkick Ik zat in t verkeerde draadje dus ik reageer hier even.
Dit heb ik ook gehad, na de laatste service beurt (daarvoor nooit gehad, toeval?)... ik dacht dat het de ABS/Traction Control was...die probeert de wielen een beetje tegen te houden door de rem erop te gooien... denk je dat dit iets anders is (een probleem)?
Ik heb het niet altijd wat zou kunnen duiden op een soort Tracion Control System mbv het ABS systeem. Ik meende echter gelezen te hebben dat een ander dit ook al eens ervaren had maar weet niet meer wat daar de conclusie was.
 
Bij traag achteruit rijden schiet mijn wagen heel vaak in park wanneer ik bv een Suc in rijd, geraak ik soms een drietal keer in park.

Anderen denken dan waarschijnlijk dat ik nog moet leren parkeren, maar is echt wel ambetant.

Nog iemand die dit heeft?
 
Bij traag achteruit rijden schiet mijn wagen heel vaak in park wanneer ik bv een Suc in rijd, geraak ik soms een drietal keer in park.

Anderen denken dan waarschijnlijk dat ik nog moet leren parkeren, maar is echt wel ambetant.

Nog iemand die dit heeft?
Als je bij achteruitrijden je deur open hebt staan (dat ziet iedereen op je avatar) gaat het niet goed he :p
 
Ik heb ergens gelezen dat de nav van het kleine scherm andere software is dan die van het grote scherm? Ze komen wel met de zelfde route.

tja, ik heb het al een keertje meegemaakt, dat de grote kaart een andere route aangaf dan de kleine.
De grote zei naar rechts, de kleine naar links...
Ben dan maar rechtdoor gereden :)


(neen, dat laatste is een flauw grapje, ik kon enkel links of rechts - en het was op de grote kaart duidelijk dat deze verderop, aan een volgende kruising ook naar links zou gaan.)
Het probleem was ontstaan doordat de kleine óók naar rechts zou gaan; maar een honderdtal meter voor de splitsing van gedacht veranderde.
 
Ik heb sinds kort een probleem met mijn voorste ramen (X - 17.000 km). Die gaan onder het rijden soms met veel gepiep en gekraak omhoog en soms gaan ze helemaal niet meer omhoog tot ik snelheid verminder. Natuurlijk is niet omlaag doen tijdens het rijden santo remedio maar niet echt de oplossing. Iemand hier ervaringen mee?
 
Ik heb sinds kort een probleem met mijn voorste ramen (X - 17.000 km). Die gaan onder het rijden soms met veel gepiep en gekraak omhoog en soms gaan ze helemaal niet meer omhoog tot ik snelheid verminder. Natuurlijk is niet omlaag doen tijdens het rijden santo remedio maar niet echt de oplossing. Iemand hier ervaringen mee?
Tijdens de E-rally wilde het raam aan de bestuurderskant niet meer dicht. Lukte pas na de deur geopend te hebben. Is niet helemaal hetzelfde, maar had de indruk da het deurmechanisme ergens het raam tegen houdt.
 
Mijn S staat nu in Tilburg voor de 120.000 km beurt en krijgt een nieuwe drive-unit. Nr. 4.:)

Gisteren mijn tweede nieuwe drive unit gekregen. Gaat nu prima. We zullen zien. Wel grappig dat er nu al over 'classics' gesproken wordt als het over de eerste serie gaat, haha. De P90D Ludricrous loaner was echt nog een stuk sneller dan mijn P85Plus, echt belachelijk. Stuurde wel iets minder strak, maar dat kan ook aan de kleine (19") wieltjes gelegen hebben. Nieuwe dash-indeling niet fijner, doe mij de classic maar. Auto-pilot ook niks voor mij heb ik gemerkt. Je gaat toch constant zitten opletten en nooit deed dat ding het precies zoals ik het zelf gedaan zou hebben. En ze hebben gisteren een forse testrit gemaakt, na het monteren van de nieuwe unit :D
Repair Order Date Reference Number
22-May-2017 ROEC9844007059
Date/Time Received Date/Time Promised
22-May-2017 08:28 22-May-2017 17:00
Odometer In Odometer Out
158402 KM 257576 KM
Ready Date
22-May-2017 17:49