Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mijn tweede nieuwe drive unit gekregen. Gaat nu prima. We zullen zien. Wel grappig dat er nu al over 'classics' gesproken wordt als het over de eerste serie gaat, haha. De P90D Ludricrous loaner was echt nog een stuk sneller dan mijn P85Plus, echt belachelijk. Stuurde wel iets minder strak, maar dat kan ook aan de kleine (19") wieltjes gelegen hebben. Nieuwe dash-indeling niet fijner, doe mij de classic maar. Auto-pilot ook niks voor mij heb ik gemerkt. Je gaat toch constant zitten opletten en nooit deed dat ding het precies zoals ik het zelf gedaan zou hebben. En ze hebben gisteren een forse testrit gemaakt, na het monteren van de nieuwe unit :D
Repair Order Date Reference Number
22-May-2017 ROEC9844007059
Date/Time Received Date/Time Promised
22-May-2017 08:28 22-May-2017 17:00
Odometer In Odometer Out
158402 KM 257576 KM
Ready Date
22-May-2017 17:49

Dat is zeker een fikse testrit. Kom je al aardig in de buurt van de Leden van de 300.000 km club
 
Nou ik heb ook weer wat bijzonders.. sinds afgelopen vrijdag wil mijn auto ineens niet meer laden op 3-fase palen. Nogal vervelend aangezien ik daar op werk en thuis van afhankelijk ben.. zodra de auto amperage opbouwt klapt de paal bij 1 of 2 ampère gelijk in storing, zelfs 1 EV-box op kantoor helemaal zonder stroom gezet. Zaterdag Tesla support (na lang in de wacht te hangen) gebeld, maar die konden ook niet meer dan adviseren om maandag naar SeC te rijden :confused:
Superchargen of laden met 220V via de UMC werkt wel gewoon.
 
Nou ik heb ook weer wat bijzonders.. sinds afgelopen vrijdag wil mijn auto ineens niet meer laden op 3-fase palen. Nogal vervelend aangezien ik daar op werk en thuis van afhankelijk ben.. zodra de auto amperage opbouwt klapt de paal bij 1 of 2 ampère gelijk in storing, zelfs 1 EV-box op kantoor helemaal zonder stroom gezet. Zaterdag Tesla support (na lang in de wacht te hangen) gebeld, maar die konden ook niet meer dan adviseren om maandag naar SeC te rijden :confused:
Superchargen of laden met 220V via de UMC werkt wel gewoon.

of je hebt een kapotte Type-2 kabel.
 
Nee helaas, dat dacht ik eerst ook, ben vrijdagmiddag nog een nieuwe kabel gaan halen bij Tesla Rotterdam, maar mocht niet baten.
Vanmorgen gelijk de auto in Tilburg afgegeven en ook daar sloegen de stoppen er uit, dus de auto lijkt ergens kortsluiting te maken (op 3-fasig laden dan). Ik ben nog in afwachting van een belletje om te horen hoe of wat het is...
 
En inmiddels is het probleem netjes opgelost door SeC Tilburg. 2 van de 3 fases in de mastercharger waren kapot, dus de interne lader is vervangen.
Al blijft het vreemd dat een dergelijk cruciaal onderdeel binnen 17k km kapot is..

Dat zeker, anderzijds mijn LG oled TV had na 2 maanden gebruik ook een issue met het stroomverdeelpunt en moest er een print vervangen worden. Het blijft elektronica en kan kapot gaan, zo snel is inderdaad wel jammer.
 
Bij mij heeft LX Classics (LX Classics - The Magic Of Music) helemaal nog nooit op 3G gewerkt (wel via de hotspot op 4G van de iPhone). Hoe krijgen jullie zo'n internetstation op een lagere bitrate, als dat überhaupt kan?
Weet niet waarmee we zaten te pielen, toen in 2015. Rdio?
Inmiddels doet LXClassics het prima op TuneIn en -zo te horen- nog in een fatsoenlijke bitrate ook. Naar verluid ook op een aantal restfrequenties van DAB+, uitgegeven aan MTVNL. Daar slechts in 48 kbps en heb ik nog niet geprobeerd.
 
Ik heb vandaag 4 keer het scherm spontaan zien resetten en blijf een melding zien dat de navigatie aan het initiëren is na op Home gedrukt te hebben. Ik zie wel wat meldingen over het bevriezen van het scherm en herstart maar niet veel. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?