Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn drive unit is vorige week vervangen, het is een Q versie nu.
Ik merk sinds de swap echter op dat de motor een zoemend geluid geeft tussen de 95-120km/u, het is het meest merkbaar op 115km/u e, tijdens het vertragen in deze snelheidsrange. Zo luid is het ook weer niet, maar wel zeker merkbaar en toch wat storend vergeleken met mijn vorige drive unit. Het geluid is vergelijkbaar met een grasmaaier of een microgolfoven.
Ik heb de SeC gebeld en deze zeiden dat ik nog eens moest langskomen en een technieker mee moest laten rijden om het probleem te evalueren.

Heeft er iemand hier dit ook al opgemerkt? Is dit karakteristiek aan de Q versies, of kan dit ook verholpen worden? Enige ervaring met hoe dit wordt aangepakt? Ik ga deze week waarqschijnlijk even langs de SeC, ik hoop gewoon dat ze niet zeggen dat dit binnen de normale werking valt.
 
Mijn drive unit is vorige week vervangen, het is een Q versie nu.
Ik merk sinds de swap echter op dat de motor een zoemend geluid geeft tussen de 95-120km/u, het is het meest merkbaar op 115km/u e, tijdens het vertragen in deze snelheidsrange. Zo luid is het ook weer niet, maar wel zeker merkbaar en toch wat storend vergeleken met mijn vorige drive unit. Het geluid is vergelijkbaar met een grasmaaier of een microgolfoven.
Ik heb de SeC gebeld en deze zeiden dat ik nog eens moest langskomen en een technieker mee moest laten rijden om het probleem te evalueren.
Heeft er iemand hier dit ook al opgemerkt? Is dit karakteristiek aan de Q versies, of kan dit ook verholpen worden? Enige ervaring met hoe dit wordt aangepakt? Ik ga deze week waarqschijnlijk even langs de SeC, ik hoop gewoon dat ze niet zeggen dat dit binnen de normale werking valt.
Ik heb al anderhalf jaar een Q drive. Die motor is echt heel stil, bij elke snelheid, zowel bij optrekken als vertragen.
 
  • Informative
Reactions: xveys
Sedert vrijdag op 2017-46. Lijkt opgelost.
Zou mooi zijn. Ik heb ook veel last van beslagen ruiten aan de binnenkant, wat natuurlijk ook niet zou mogen bij een auto van 2 maanden oud. Dan is het iig fijn dat de airco meedoet bij ontwasemen. Nu even een ander issuetje: mijn frunk gaat niet meer open. Dash blijft aangeven dat hij al open staat. Technical Support gebeld en de hele trukendoos opengegooid (reset, power off, etc... ) maar het euvel blijft. Wachten tot ik gebeld wordt door de SeC voor een afspraak (mijn oplaadkabel en paraplu's ;-) liggen erin
 
Zou mooi zijn. Ik heb ook veel last van beslagen ruiten aan de binnenkant, wat natuurlijk ook niet zou mogen bij een auto van 2 maanden oud. Dan is het iig fijn dat de airco meedoet bij ontwasemen. Nu even een ander issuetje: mijn frunk gaat niet meer open. Dash blijft aangeven dat hij al open staat. Technical Support gebeld en de hele trukendoos opengegooid (reset, power off, etc... ) maar het euvel blijft. Wachten tot ik gebeld wordt door de SeC voor een afspraak (mijn oplaadkabel en paraplu's ;-) liggen erin

Heb je de noodknop onder het dashboard rechts geprobeerd? Uit de manual 2.10 (classic model, dat wel):
 

Attachments

  • 167A8B6F-A499-4856-B329-EA054BE29287.jpeg
    167A8B6F-A499-4856-B329-EA054BE29287.jpeg
    801.4 KB · Views: 95
Dank! Het stemt me dan tot vreugde dat het afzien-met-koude-benen niet tot de standaarduitrusting van de die-hard Tesla-rijder behoort.

Ik laat de bron van de kou snel onderzoeken.
Sorry om roet in het eten te gooien, maar ik heb met mijn MS (levering nov 2017) precies hetzelfde probleem....
Ik maak dagelijks twee ritten van 1,5h en na zo'n 30 minuten komt er ineens een koude tocht over je benen. Dat gebeurt als je het klimaat op automaat hebt staan. Oorzaak nog niet kunnen vinden. Daarnaast begin ik ook na zo'n 30 min koude voeten te krijgen. Alles al geprobeerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Wat een beetje werkt is:
- Automaat van klimaat regeling uitschakelen
- alle lucht naar onder instellen
- Airco uitschakelen
- Om de zoveel tijd tempertuur een halve graad verhogen

Kom dan na 1,5 uur op bestemming aan met temperatuurinstelling op 25/26 graden!! Boven in de kabine is het dan best warm, maar dan nog steeds redelijk koude benen en voeten.... Niet comfortabel.
Toch wel vreemd dat dit niet goed werkt in een auto in deze prijscategorie. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad bij andere auto's.
In het engelstalige gedeelte op dit forum las ik dat dit een redelijk bekend (design) issue is.....


Ik ben benieuwd of het issue bij "shthpnz" inmiddels verholpen is.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: shthpnz
Sorry om roet in het eten te gooien, maar ik heb met mijn MS (levering nov 2017) precies hetzelfde probleem....
Ik maak dagelijks twee ritten van 1,5h en na zo'n 30 minuten komt er ineens een koude tocht over je benen. Dat gebeurt als je het klimaat op automaat hebt staan. Oorzaak nog niet kunnen vinden. Daarnaast begin ik ook na zo'n 30 min koude voeten te krijgen. Alles al geprobeerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Wat een beetje werkt is:
- Automaat van klimaat regeling uitschakelen
- alle lucht naar onder instellen
- Airco uitschakelen
- Om de zoveel tijd tempertuur een halve graad verhogen

Kom dan na 1,5 uur op bestemming aan met temperatuurinstelling op 25/26 graden!! Boven in de kabine is het dan best warm, maar dan nog steeds redelijk koude benen en voeten.... Niet comfortabel.
Toch wel vreemd dat dit niet goed werkt in een auto in deze prijscategorie. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad bij andere auto's.
In het engelstalige gedeelte op dit forum las ik dat dit een redelijk bekend (design) issue is.....

Ik ben benieuwd of het issue bij "shthpnz" inmiddels verholpen is.

Ik ervaar hetzelfde. Probleem was al bekend bij de eerste auto's die in 2013/2014 werden afgeleverd. Maar ik krijg in maart dit jaar afgeleverde S 90D ook kou-stromen de auto in. Met name als ik een bocht maak (niet op de snelweg) voel ik gewoon de kou op me af komen. Ben al eens in Amsterdam langs geweest maar konden oorzaak toen niet vinden. Is ook wat lastig om te laten zien waar het mis gaat - een kapot lampje is duidelijker zeg maar.
 
Sorry om roet in het eten te gooien, maar ik heb met mijn MS (levering nov 2017) precies hetzelfde probleem....
Ik maak dagelijks twee ritten van 1,5h en na zo'n 30 minuten komt er ineens een koude tocht over je benen. Dat gebeurt als je het klimaat op automaat hebt staan. Oorzaak nog niet kunnen vinden. Daarnaast begin ik ook na zo'n 30 min koude voeten te krijgen. Alles al geprobeerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Wat een beetje werkt is:
- Automaat van klimaat regeling uitschakelen
- alle lucht naar onder instellen
- Airco uitschakelen
- Om de zoveel tijd tempertuur een halve graad verhogen

Kom dan na 1,5 uur op bestemming aan met temperatuurinstelling op 25/26 graden!! Boven in de kabine is het dan best warm, maar dan nog steeds redelijk koude benen en voeten.... Niet comfortabel.
Toch wel vreemd dat dit niet goed werkt in een auto in deze prijscategorie. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad bij andere auto's.
In het engelstalige gedeelte op dit forum las ik dat dit een redelijk bekend (design) issue is.....


Ik ben benieuwd of het issue bij "shthpnz" inmiddels verholpen is.
Auto op lege weg op AP zetten, klimaatregeling op recirculatie met ventilator uit, en dan zoeken naar koude luchtstromen. Die koude luchtstroom hoeft niet perse van onderen te komen, koude lucht zakt vanzelf naar beneden. Misschien staat een van de portieren ietsje ruim afgesteld bijv.
Warmtecamera kan hierbij van pas komen...