Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat vergelijk is niet eerlijk, Eddy. Jij hebt veel meer ervaring met je Tesla uit 2013, ik sta nog maar aan het begin van mijn “onderdelen-lijdensweg”. Juist in dit draadje (Janken...) moet ik die maagdelijke verbazing toch kwijt kunnen?

Over maximaal 5 jaar zal ik dan vermoedelijk net zo’n berustende geduldenaar zijn als jij...
Nee hoor, ik heb m sinds 5 maart 2018 (als tweede eigenaar) En mijn eerste ervaring was: maart gemeld en de laatste reparatie van het lijstje dat in mei is gecompleteerd zal hopelijk op 8 oktober aanstaande afgerond worden en dan heb ik op dat moment maar 2 bezoekjes gebracht.
 
Ik ben SeC A’dam zat en besloten naar een andere SeC te gaan. Iedere keer als ik de auto ophaal zijn de meeste klachten niet verholpen of ze laten hun troep achter in de auto. Nu met de vertraging die ze hebben opgelopen wegens de brand is het tijd om verder te kijken.

Welk SeC zijn mensen wel tevreden over?
 
Ik ben SeC A’dam zat en besloten naar een andere SeC te gaan. Iedere keer als ik de auto ophaal zijn de meeste klachten niet verholpen of ze laten hun troep achter in de auto. Nu met de vertraging die ze hebben opgelopen wegens de brand is het tijd om verder te kijken.

Welk SeC zijn mensen wel tevreden over?
Ik woon aan de A4; was ook 'klant' in Amsterdam. Op aanraden van collega nu naar Rotterdam vertrokken...
 
Nadat mijn auto nu voor de tweede keer terug is geweest (in totaal ruim 5 weken in 3 maanden tijd) en nog steeds last heeft van fantom braking stelt Tesla dood leuk dat dit mijn probleem want toen ik bij aflevering de AP aan heb gezet heb ik kunnen lezen dat het een beta versie is en dus moet ik niet zeuren dat het niet werkt.

Men vergeet alleen één ding en dat is dat er in de verkoop informatie nergens staat dat het om een beta versie gaat.
Als men dat nu beweert, dan is dat gewoon misleiding bij de verkoop.
Daarbij komt ook nog dat ik ook met alleen de TACC en FCW last heb van fantom braking en dat zijn geen beta versies.

Los van de belachelijk slechte bouwkwaliteit van de auto waarvan mijn gewoon toegeeft dat ze dat ook niet kunnen verhelpen omdat de auto gewoon slecht ontworpen en gemaakt is, is dit toch wel echt het toppunt.

Ik hoop oprecht nog op een bevredigende oplossing maar het lijkt nu toch wel echt lastig te gaan worden met deze stellingname van Tesla.
Daar sta je dan met je hoop op een schoner milieu.:mad:
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Ik meen me te herinneren dat je met een andere Tesla had gereden en dat die anders reageert (beter) dan jouw auto, klopt dat? Zo ja dan is er genoeg reden om te stellen dat jouw auto ondermaats presteert ten opzichte van andere gelijkwaardige Tesla’s dus dat ze het of moeten oplossen, of de auto moeten omwisselen of de koop moeten ontbinden. Ik heb met dat laatste gedreigd, wel met een advocaat gemaild en aangetekend gestuurd, daarna is mijn 1e CPO na een jaar terug gegaan en heb ik een klein bedrag bij betaald voor een 2e.
Als je wil kan ik je de gegevens van deze advocaat doorsturen, hij werkt al lang in de autobranche.
 
Ik meen me te herinneren dat je met een andere Tesla had gereden en dat die anders reageert (beter) dan jouw auto, klopt dat? Zo ja dan is er genoeg reden om te stellen dat jouw auto ondermaats presteert ten opzichte van andere gelijkwaardige Tesla’s dus dat ze het of moeten oplossen, of de auto moeten omwisselen of de koop moeten ontbinden. Ik heb met dat laatste gedreigd, wel met een advocaat gemaild en aangetekend gestuurd, daarna is mijn 1e CPO na een jaar terug gegaan en heb ik een klein bedrag bij betaald voor een 2e.
Als je wil kan ik je de gegevens van deze advocaat doorsturen, hij werkt al lang in de autobranche.

Klopt helemaal. De keuze ligt nu bij Tesla oplossen of ontbinden.
Mijn voorkeur ligt bij oplossen maar de vraag is of Tesla dat ook wil.
 
Vandaag naar SeC Rotterdam geweest om mij MS na te laten kijken voor een Charging probleem en geklapper voorin bij drempels. Ben zojuist gebeld dat charger vervangen moet worden, kosten €2200,- ex , tevens draagarm links defect waardoor de batterij moet worden gelicht. Advies om rechts ook maar gelijk te vervangen. Totaal €3200,- lichter...

Ook al heb ik de 67k nog niet gehaald met mijn MS is hij inmiddels wel 5 jaar oud dus GEEN garantie meer. Coulance kreeg ik ook niet aangezien ze zich aan richtlijnen moeten houden.
Mijn dag komt niet meer goed....
 
Vandaag naar SeC Rotterdam geweest om mij MS na te laten kijken voor een Charging probleem en geklapper voorin bij drempels. Ben zojuist gebeld dat charger vervangen moet worden, kosten €2200,- ex , tevens draagarm links defect waardoor de batterij moet worden gelicht. Advies om rechts ook maar gelijk te vervangen. Totaal €3200,- lichter...

Ook al heb ik de 67k nog niet gehaald met mijn MS is hij inmiddels wel 5 jaar oud dus GEEN garantie meer. Coulance kreeg ik ook niet aangezien ze zich aan richtlijnen moeten houden.
Mijn dag komt niet meer goed....
Wauw, balen zeg!
Maar, 5 jaar oud? Heb je een signature dan? Traden die problemen niet al een maand geleden op, dan had je nog wel garantie, want nog geen 5 jaar oud?
 
Wauw, balen zeg!
Maar, 5 jaar oud? Heb je een signature dan? Traden die problemen niet al een maand geleden op, dan had je nog wel garantie, want nog geen 5 jaar oud?

Inderdaad een Signature, heb deze pas een jaar in bezit, onlangs (4mnd geleden) is al een ander deel van de linker ophanging vervangen en is deze defecte draagarm blijkbaar niet opgemerkt...

Maar een auto met zo weinig km's geen coulance geven valt mij erg tegen van Tesla...
 
Inderdaad een Signature, heb deze pas een jaar in bezit, onlangs (4mnd geleden) is al een ander deel van de linker ophanging vervangen en is deze defecte draagarm blijkbaar niet opgemerkt...

Maar een auto met zo weinig km's geen coulance geven valt mij erg tegen van Tesla...
Dit lezend lijkt mij een beroep op non-comformiteit van het geleverde artikel kansrijk. Van de genoemde onderdelen kun je meer verwachten dan een bijzonder zielige levensduur van 65.000 kilometer. Dit staat los van de standaard door de leverancier geboden garantie.

Voor het betreffende bedrag lijkt het me wel lonend om een advocaat dit standpunt een keer schriftelijk te laten onderbouwen.
 
Last edited:
Dit lezend lijkt mij een beroep op non-comformiteit van het geleverde artikel mij kansrijk. Van de genoemde onderdelen kun je meer verwachten dan een bijzonder zielige levensduur van 65.000 kilometer. Dit staat los van de standaard door de leverancier geboden garantie.

Voor het betreffende bedrag lijkt het me wel lonend om een advocaat dit standpunt een keer schriftelijk te laten onderbouwen.

Amerikanen denken dat non-conformiteit niet voor hen geldt.
Apple heeft er ook een handje van om maar één jaar garantie te geven op een telefoon van € 800.

Uiteraard is non-conformiteit iets anders dan garantie. Maar de strekking komt dicht bij elkaar.