Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Misschien tijd voor een sticky draadje met tips voor wie een tesla koopt?
Kunnen we wellicht voor nieuwe tesla kopers een hoop ongemak besparen
yes een checklist.
en dan Tesla vragen of ze deze lijst standaard op de bestuurdersstoel willen leggen als ze de auto komen halen, voor de vele (meerderheid) Tesla rijders die niet op het forum komen :D
 
yes een checklist.
en dan Tesla vragen of ze deze lijst standaard op de bestuurdersstoel willen leggen als ze de auto komen halen, voor de vele (meerderheid) Tesla rijders die niet op het forum komen :D
Of geef die lijst aan de Tilburgse medewerkers. Kunnen ze de gebrekenlijst alvast invullen, voordat de klant arriveert.
(Wellicht incl. een mooi LED zaklampje, want blijkbaar is die tunnel met TL-buizen voor hen ontoegankelijk.)
 
Ik moest die dag naar meerdere opdrachtgevers en ook op een bepaald moment thuis zijn omdat ze mijn auto om kwamen ruilen. Er was mij de dag ervoor toegezegd dat ze iets zouden regelen.
Je hebt kennelijk wel - een deel - van je opdrachtgevers kunnen bezoeken. Als Tesla, na de toezegging een vervangende auto mee te nemen, dit niet waarmaakt, dan is er maar één oplossing. Tesla gaat zonder jouw auto terug naar de werkplaats en jij vervolgt je werkdag in je eigen auto. Een beetje meer assertiviteit zou hier niet tot schade hoeven leiden.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Je hebt kennelijk wel - een deel - van je opdrachtgevers kunnen bezoeken. Als Tesla, na de toezegging een vervangende auto mee te nemen, dit niet waarmaakt, dan is er maar één oplossing. Tesla gaat zonder jouw auto terug naar de werkplaats en jij vervolgt je werkdag in je eigen auto. Een beetje meer assertiviteit zou hier niet tot schade hoeven leiden.

Idd, ik heb dit bij de ICE dealers ook wel eens meegemaakt en dan gaan ze wel moeilijk doen dat ze dan leegloop krijgen en daardoor schade hebben in hun planning. Het is echter een probleem dat ze zelf veroorzaken en dat is dus hun probleem.

Geen vervangende auto is gewoon een nieuwe afspraak maken.
 
Mijn vriendin klaagt altijd dat de gordel zich vastzet op de bijrijdersstoel en even wat naar achter leunen unlocked hem niets hij moet dan echt los gehaald worden, volledig naar de begin stand en dan pas kun je hem weer gebruiken. Zijn hier meer mensen die deze klacht hebben en is dit zelf op te lossen of moet dit door een SeC gedaan worden?
 
Mijn vriendin klaagt altijd dat de gordel zich vastzet op de bijrijdersstoel en even wat naar achter leunen unlocked hem niets hij moet dan echt los gehaald worden, volledig naar de begin stand en dan pas kun je hem weer gebruiken. Zijn hier meer mensen die deze klacht hebben en is dit zelf op te lossen of moet dit door een SeC gedaan worden?

Wij hebben hetzelfde probleem met de gordel, volgens SEC Amsterdam is dit normaal en niets aan te doen.
 
  • Informative
Reactions: Advh
Mijn vriendin klaagt altijd dat de gordel zich vastzet op de bijrijdersstoel en even wat naar achter leunen unlocked hem niets hij moet dan echt los gehaald worden, volledig naar de begin stand en dan pas kun je hem weer gebruiken. Zijn hier meer mensen die deze klacht hebben en is dit zelf op te lossen of moet dit door een SeC gedaan worden?

Ja, hier ook die vaststelling. Zowel passagier vooraan als achteraan hebben dit voor. Meestal wel als ze niet stilzitten... . :rolleyes:
 
  • Informative
Reactions: Advh
Mijn vriendin klaagt altijd dat de gordel zich vastzet op de bijrijdersstoel en even wat naar achter leunen unlocked hem niets hij moet dan echt los gehaald worden, volledig naar de begin stand en dan pas kun je hem weer gebruiken. Zijn hier meer mensen die deze klacht hebben en is dit zelf op te lossen of moet dit door een SeC gedaan worden?

Volgens mij zijn ze bij ons achterin ook vrij 'strak' afgesteld. Daar zitten nu de kinderzitjes en af en toe moet ik de gordel ook eerst vrijwel helemaal terugrollen. Voorin nog niet gemerkt. Geen idee of het beter afgesteld kan worden.
 
  • Love
  • Informative
Reactions: Gaston and Advh
Mijn vriendin klaagt altijd dat de gordel zich vastzet op de bijrijdersstoel en even wat naar achter leunen unlocked hem niets hij moet dan echt los gehaald worden, volledig naar de begin stand en dan pas kun je hem weer gebruiken. Zijn hier meer mensen die deze klacht hebben en is dit zelf op te lossen of moet dit door een SeC gedaan worden?

Was hier ook het geval maar het zit 'm in de manier waarop de gordel wordt vastgezet, als je hem na het klikken direct laat terug lopen slaat 'ie op slot. je moet niet te ver voorover buigen voorover buigen / slack geven voor het inklikken. Dus wel: rechtopzitten en zonder te kijken inklikken. Dan blijft ie normaal functioneren en kun je alle kanten op. Daarom lijkt het probleem zich na verloop van tijd vanzelf op te lossen omdat je dan weet waar het bevestigingspunt zit en "blind" inklikt. Vooral de minder slanke medemens zal hier last van hebben doordat dan het bevestigingspunt minder goed zichtbaar is zonder te buigen.
 
  • Informative
Reactions: Steven and Advh
Ik kon mijn auto niet gebruiken en helaas was onze andere auto er ook niet. Met een taxi meerdere opdrachtgevers bezoeken was geen optie dus ik heb die dag niet kunnen werken.
Klant blijft met een 'genaaid' gevoel achter
Klant zegt "Ik ben dol op mijn MS maar ik denk niet dat de volgende EV weer een Tesla wordt."

Dan heb je het als bedrijf, ongeacht wat de case was, niet goed gedaan.
De boodschap kan voor de klant dan niet wenselijk zijn, maar als je de juiste dingen zegt of doet dan zul je in de meeste gevallen bovenstaande uiting kunnen voorkomen. Soms een woord, soms een excuus, soms een spiegeltje of kraaltje, het is de toon die de muziek maakt.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Je wilt echt niet weten op hoeveel manieren dit fout is gegaan. Toezeggingen niet nagekomen, niet teruggebeld worden zoals afgesproken en 3 mensen die allemaal een verschillende oorzaak van het probleem noemen. En nu reageert er helemaal niemand meer.
Balen voor je Constant... Hier wordt uiteindelijk niemand beter van. Succes ermee, ik hoop dat je eruit komt op een voor alle partijen bevredigende wijze.