Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zucht. Sta al 3 kwartier in de wacht bij support, superchargen wil niet starten. Al 4 verschillende stalls hier in 040 geprobeerd, maar geven allemaal “check power source” in de app, auto alleen “ready to charge”. Al eens gereboot, maar helaas.

/rant
? Gebeld naar Tesla Roadside Assistance (0800 020 0160) ?
22 Maart ook zoiets gehad te ( toen nog vrij nieuwe ) SuC Badhoevedorp. Telefonisch samen met Tesla Roadside Assistance werkte / lukte echt niks. Andere stall, rebooten etc etc... Naderhand bij verdere telefonische opvolging door Tesla bleef als enige mogelijkheid over een Tesla backoffice probleem... Melding bij ons was overigens communicatieprobleem en de Model 3 werd stomweg niet herkend!

Hoe is het afgelopen..?
 
Onzin. Ze vervangen het scherm. Het euvel is blijkbaar dat de LED-backlights te warm worden waardoor die lijmlaag verkleurd. Hoe ze dat precies opgelost hebben weet ik niet, maar ze gele randen er uit zuigen lijkt me complete lariekoek. Een ander type lijm of LEDs die minder warm worden lijkt mij aannemelijker.

Die lijm zit er immers niet voor niets.
Lees het Amerikaans draadje door, de afspraken om het scherm te vervangen zijn geannuleerd en Tesla gaat het repareren, niet vervangen en daar zijn al mensen die meteen weer rechtzaak roepen o_O

Ik wacht ook al sinds vorig jaar augustus ofzo op de vervanging van mijn scherm, hij staat nu op nightmode maar ik zie de gele randen nu ook door het zwart heen....zucht
 
? Gebeld naar Tesla Roadside Assistance (0800 020 0160) ?


Gebeld met gewone support / menu / supercharger , daar 45 minuten in de wacht gestaan. Is roadside sneller/beter geschikt hiervoor?

22 Maart ook zoiets gehad te ( toen nog vrij nieuwe ) SuC Badhoevedorp. Telefonisch samen met Tesla Roadside Assistance werkte / lukte echt niks. Andere stall, rebooten etc etc... Naderhand bij verdere telefonische opvolging door Tesla bleef als enige mogelijkheid over een Tesla backoffice probleem... Melding bij ons was overigens communicatieprobleem en de Model 3 werd stomweg niet herkend!

Hoe is het afgelopen..?

Hetzelfde / niet... Uiteindelijk dus iemand aan de lijn, ze heeft nog wat commando’s naar de auto gestuurd, moest de kabel
360 graden draaien, maar kreeg hem niet aan de praat.

Toevallig moest ik naar SeC Eindhoven waar mijn bestelde winterset klaar (zou) liggen, konden ze er meteen naar kijken. Lang verhaal kort makend (is eigenlijk voor klagen over service niveau), ben ik 2 uur later maar zonder oplossing/uitkomst en zonder winterset naar huis gereden om snel nog wat bij te gaan laden, om m’n afspraak vanmiddag te kunnen doen.

Ga straks nogmaals proberen op de SuC, benieuwd. Ga er echter ook van uit dat het backoffice iets is: heb (al tijdje) geen documenten meer in m’n account, m’n gratis 9 maanden superchargen is sinds 10 dagen opeens betaald etc.

Is het bij jullie wel opgelost daarna?

Winterset ligt nu trouwens wel klaar hebben ze daarstraks verzekerd, dus na SuC naar de SeC, en opnieuw vragen om te kijken naar de logs.
 
Gebeld met gewone support / menu / supercharger , daar 45 minuten in de wacht gestaan. Is roadside sneller/beter geschikt hiervoor?
...
Ga straks nogmaals proberen op de SuC, benieuwd. Ga er echter ook van uit dat het backoffice iets is: heb (al tijdje) geen documenten meer in m’n account, m’n gratis 9 maanden superchargen is sinds 10 dagen opeens betaald etc.
...
Is het bij jullie wel opgelost daarna?

Winterset...

Dat ...(0800 020 0160)... was toen meen ik het tel.nr dat rechtsonderaan in het popup-window verscheen als je de Tesla T bovenaan het scherm aanklikt. Nu staat er als Tesla Pechhulp een 013 nummer zie ik... Ik heb inmiddels een hele verzameling Tesla nr's en emailadressen... ' redundantie ' :cool:

Ook ooit af en aan 6 maanden gratis SuC / dan weer betaald SuC gehad. Inmiddels bij ons ook weer teruggedraaid ( 4e wijziging of zoiets.. ) betaald. Hier is een apart draadje over. Model 3 - Free Supercharging Ik geloof het nu wel.

Ja is opgelost, in die zin, een volgende keer SuC hier vlakbij in Antwerpen ging het meteen goed. Daarna nooit meer bij een SuC geweest, Laden bijna alles thuis of als nodig onderweg in Nl te Fastned (Maingau pasje)

Winterset, klink ook al bekend. Was bij ons niet meer leverbaar, geannuleerd en inmiddels zelf met wel leverbare 18" Model 3 velgen een eigen winterbandenset samengesteld ( Nokians WR A4).

Suc6
 
Lees het Amerikaans draadje door, de afspraken om het scherm te vervangen zijn geannuleerd en Tesla gaat het repareren, niet vervangen en daar zijn al mensen die meteen weer rechtzaak roepen o_O

Ik wacht ook al sinds vorig jaar augustus ofzo op de vervanging van mijn scherm, hij staat nu op nightmode maar ik zie de gele randen nu ook door het zwart heen....zucht

Ja ik geloof niet dat ze echt zijn gestopt met vervangen. Ik denk dat wellicht een Tesla medewerker of een heel SeC weer eens niet op de hoogte is van iets. Dat is bij Tesla niet ongewoon.

Het gaat er bij mij niet in dat je 2 weken geleden afspraken maakt voor vervanging. De ranger die ik recent sprak die gaf aan dat hij niets anders doet dan schermen vervangen (kwam hem weer tegen omdat hij bij een andere tesla op de parkeerplaats het scherm moest vervangen).

En dan zouden ze nu ineens stoppen? Lijkt mij heel stug. Enige plausibele reden die ik kan bedenken is dat 'de fix' wellicht toch niet een fix is en het probleem opnieuw is opgetreden bij de nieuwe revisie.
 
Kan toch niet verrassend zijn? Die auto waar jij 114k voor hebt betaald is nu 90k ofzo? Die 24.000 eurotjes (meer dan de helft) is al simpelweg doordat de prijs verlaagd is. Haal je dat even weg hou je nog maar 17k afschrijving over.

Jij verkoopt je auto op hetzelfde moment als ik in 2015 mijn huis :) Vlak na een stevige prijsdaling.
Als 1ste: Die 24.000 eurotjes waarover u praat is eigenlijk 15.000 eurotjes aangezien mijn versie van 115.000 eurotjes nu 100.000 eurotjes kost. Dus die van meer dan de helft prijsdaling van u gaat al niet op.
Als 2de: Dus u vind de prijsdaling geheel normaal? Deze daling is gekomen door de fiscal bijtelling vanaf 2019 toch?
Dus de 2018 modellen zijn zakelijk veer interessanter om te rijden toch?? Dus zou hij toch nu waarde vast moeten zijn?
Net als de 2013 Volvo V60 hybrid in 2016/2017 bv?
Deze waarde lag na 4 jaar nog op de bijna nieuwwaarde door de 0% bijtelling

Maar nee hoor. u heeft helemaal gelijk hoor. Gelukkig heeft Tesla 99% zeer tollerante klanten ;)

Ps: het trillen van mijn auto vanaf dag 1 kan niet verholpen worden. Ik ben gebeld door Tesla en na de zomer komen er waarschijnlijk aangepaste steekassen en daarbij moet het verholpen zijn. Maar goed joh, dit neem ik maar voor lief. Is hier nogal standaard.
Ik blijf nu lekker nog een half jaar verder rijden met een trillende auto hoor en steek mijn hoofd wel weer in het zando_O en breng hem tegen die tijd wel weer helemaal naar Tilburg want halen doen ze nooit.
Owja het laadklepje moet ik nog steeds met de hand open en dichtdoen. Daaraan is niks veranderd.
Wat er wel aantoegevoegd is, is dat ik hem nu ook nog moet ontgrendelen in het menu of op mijn telefoon want ik krijg de stekker er anders niet ingestoken. Top kwaliteitje!
 
Last edited:
Ja ik geloof niet dat ze echt zijn gestopt met vervangen. Ik denk dat wellicht een Tesla medewerker of een heel SeC weer eens niet op de hoogte is van iets. Dat is bij Tesla niet ongewoon.

Het gaat er bij mij niet in dat je 2 weken geleden afspraken maakt voor vervanging. De ranger die ik recent sprak die gaf aan dat hij niets anders doet dan schermen vervangen (kwam hem weer tegen omdat hij bij een andere tesla op de parkeerplaats het scherm moest vervangen).

En dan zouden ze nu ineens stoppen? Lijkt mij heel stug. Enige plausibele reden die ik kan bedenken is dat 'de fix' wellicht toch niet een fix is en het probleem opnieuw is opgetreden bij de nieuwe revisie.
Defecte schermen of het gele rand fenomeen? Volgens mij zijn de gele randen ook een defect, zij roepen nu dat het iets cosmetisch is en de auto naar behoren functioneert, ja koop jij dure lak schoenen en ga dan terug naar de winkel met de klacht dat ze grijs aan het worden zijn, de verkoper zal heus niet roepen "ze zijn nog steeds waterdicht en u kunt er nog perfect op lopen".

Ik kan trouwens Tesla niet aan de lijn krijgen, lang in de wacht staan en opeens wordt er opgenomen maar geen geluid, komt dit bekend voor? Ik bel trouwens de servicedesk.
 
Beeldscherm doet nu sinds gisteren ook weer raar.

IMG_4681.jpg


Hieronder het gemiddelde verbruik van 342 wh/km over 11577 km.
IMG_4684.jpg


Hieronder kan ik bij de vering het automatisch instellen niet aanpassen.
Enkel omlaag tbv snelweg nu op 85km. Lokatie zie ik niet staan:confused:
IMG_4685.jpg


Ik kreeg gisteren van een vriend de opmerking dat mijn voorband aan de zijkant al versleten was. Er staat inmiddels al 12.200 km op de teller hoor dus tijd voor nieuwe banden...
De auto is al 2x teruggeweest om uit te lijnen.1ste keer dat de auto naar de zijkant trok en de 2x keer dat het stuur na de uitlijning scheef stond. Bij de eerste keer heb ik blijkbaar ook een set nieuwe voorvelgen gekregen omdat hier onbalans op zat. Dit had ik al eerder vermeld in een andere topic. Bij Tesla had ik al aangegeven mochten de banden scheef afgesleten zijn ik nieuwe banden wilde hebben/krijgen uiteraard.

We blijven gewoon rijden totdat de auto helemaal niks meer doet. Dit heeft Tesla het liefste.
Die krijgen al die klagende klanten niet weggewerkt. Daarom nemen ze de telefoon niet op waarschijnlijk :D
 
Last edited:
Het lijkt bij jou wel extreem mis te gaan. Ik heb vorig jaar een probleem gehad met de service maar heb verder toch wel een probleemloze auto.

Het bereiken van de juridische afdeling van Tesla is zeer lastig maar ik zou het in jou geval ook uit handen geven.

Ik heb jaren geleden een zelfde probleem gehad met Toyota en toen veel verlies genomen om er vanaf te zijn.
 
Beeldscherm doet nu sinds gisteren ook weer raar.

View attachment 410513

Hieronder het gemiddelde verbruik van 342 wh/km over 11577 km.
View attachment 410514

Hieronder kan ik bij de vering het automatisch instellen niet aanpassen.
Enkel omlaag tbv snelweg nu op 85km. Lokatie zie ik niet staan:confused:
View attachment 410515

Ik kreeg gisteren van een vriend de opmerking dat mijn voorband aan de zijkant al versleten was. Er staat inmiddels al 12.200 km op de teller hoor dus tijd voor nieuwe banden...
De auto is al 2x teruggeweest om uit te lijnen.1ste keer dat de auto naar de zijkant trok en de 2x keer dat het stuur na de uitlijning scheef stond. Bij de eerste keer heb ik blijkbaar ook een set nieuwe voorvelgen gekregen omdat hier onbalans op zat. Dit had ik al eerder vermeld in een andere topic. Bij Tesla had ik al aangegeven mochten de banden scheef afgesleten zijn ik nieuwe banden wilde hebben/krijgen uiteraard.

We blijven gewoon rijden totdat de auto helemaal niks meer doet. Dit heeft Tesla het liefste.
Die krijgen al die klagende klanten niet weggewerkt. Daarom nemen ze de telefoon niet op waarschijnlijk :D

Wat ontzettend irritant! ik denk dat je inderdaad moet opschalen met een brief van een advocaat (dat maakt misschien meer indruk).
Ook als het een zakelijke transactie is, heb je rechten. Iets minder dan een consument, maar toch.
Succes!
 
  • Like
Reactions: svbladel
Beeldscherm doet nu sinds gisteren ook weer raar.

View attachment 410513

Hieronder het gemiddelde verbruik van 342 wh/km over 11577 km.
View attachment 410514

Hieronder kan ik bij de vering het automatisch instellen niet aanpassen.
Enkel omlaag tbv snelweg nu op 85km. Lokatie zie ik niet staan:confused:
View attachment 410515

Ik kreeg gisteren van een vriend de opmerking dat mijn voorband aan de zijkant al versleten was. Er staat inmiddels al 12.200 km op de teller hoor dus tijd voor nieuwe banden...
De auto is al 2x teruggeweest om uit te lijnen.1ste keer dat de auto naar de zijkant trok en de 2x keer dat het stuur na de uitlijning scheef stond. Bij de eerste keer heb ik blijkbaar ook een set nieuwe voorvelgen gekregen omdat hier onbalans op zat. Dit had ik al eerder vermeld in een andere topic. Bij Tesla had ik al aangegeven mochten de banden scheef afgesleten zijn ik nieuwe banden wilde hebben/krijgen uiteraard.

We blijven gewoon rijden totdat de auto helemaal niks meer doet. Dit heeft Tesla het liefste.
Die krijgen al die klagende klanten niet weggewerkt. Daarom nemen ze de telefoon niet op waarschijnlijk :D

Zo'n wazig scherm heb ik ook een keer gehad. Maar was na een reboot weg en is niet meer terug gekomen.

De hoogte instelling die meegaat met de snelheid is alleen in te stellen wanneer hij in P staat.
Je kunt dan bijv. ook altijd laag instellen.

De locatie instellingen zijn alleen zichtbaar op een locatie waar er ook wat is ingesteld.
 
Cruise control en autopilot zijn bij mij sinds de laatste update uitgevallen. Meer gevallen van bekend? FF janken over de bereikbaarheid van Tesla. 3x mail gestuurd naar Arnhem, 1x naar Tesla, 3x aan de telefoon gehangen en na 30 minuten wachten maar opgehangen. Bereikbaarheid is echt bar slecht. Iemand tips hoe Tesla service wel te bereiken is?
 
Cruise control en autopilot zijn bij mij sinds de laatste update uitgevallen. Meer gevallen van bekend? FF janken over de bereikbaarheid van Tesla. 3x mail gestuurd naar Arnhem, 1x naar Tesla, 3x aan de telefoon gehangen en na 30 minuten wachten maar opgehangen. Bereikbaarheid is echt bar slecht. Iemand tips hoe Tesla service wel te bereiken is?

Op mail reageren ze bij mij ook niet meer. Ik bel altijd het SeC waar ik naar toe wil, dat werkt tot op heden nog goed. Desnoods afdeling verkoop.