Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, zoals je het zegt klinkt dit echt niet best. Niemand met verantwoordelijkheid die je zaak al opvolgt, wiens telefoonnummer en email adres je al hebt?

Ik had voor minder al iemands GSM nummer...

Lijkt me wel redelijk dat je niet zomaar kan eisen dat ze de wagen zomaar komen brengen en halen. Dat ego eigen ik me ook niet toe. Je moet ze zover krijgen dat ze zeggen "dat klopt niet, daar zorgen we voor". Als klant heb je enkel te eisen dat je auto werkt, alle andere dingen zijn extraatjes die je naar mijn gevoel niet zomaar mag toe-eigenen.
 
De regels sinds 1 juni over vervangend vervoer. Het kan wel kosteloos, maar bij garantie dus:

4BE1C0A6-0206-4247-B14D-8FB3F2C6F8FE.jpeg

(Vandaag bij SeC Eindhoven zien liggen)
 
Je blijft maar klagen maar onderneemt weinig concrete stappen tegen ze heb ik het idee
Ik wou daarstraks al zeggen dat ik het opvallend vond dat ie 2 weken lang niks deed en maar op zn beloop liep terwijl zijn auto niet meer met het internet wou verbinden...

Als je dat tegen het callcenter zegt, sturen ze je direct naar een service center.

Kijk, ik vind het op m'n werk ook soms irritant dat er niks gebeurt als ik m'n rug draai, maar je wint er niks mee om 2 weken niet te reageren om dan vanuit een morele superioriteit te gaan roepen "zie je wel dat er niks ging gebeuren!" terwijl je nog altijd niet geholpen bent. Daar win je misschien internet-punten mee maar die zijn dus niks waard.
 
Raar aan die voorwaarden is 'niet verder dan 200km van de plaats van ontvangst', en daar dan vervolgens ook geen boeteclausule aan hangen. Wat is dat dan voor dode beperking en waarom is die beperking er uberhaupt?

Als ik nou vanaf Groningen naar Amsterdam moet moet dat toch gewoon kunnen ookal is t een loaner?
 
Ik wou daarstraks al zeggen dat ik het opvallend vond dat ie 2 weken lang niks deed en maar op zn beloop liep terwijl zijn auto niet meer met het internet wou verbinden...

Als je dat tegen het callcenter zegt, sturen ze je direct naar een service center.

Kijk, ik vind het op m'n werk ook soms irritant dat er niks gebeurt als ik m'n rug draai, maar je wint er niks mee om 2 weken niet te reageren om dan vanuit een morele superioriteit te gaan roepen "zie je wel dat er niks ging gebeuren!" terwijl je nog altijd niet geholpen bent. Daar win je misschien internet-punten mee maar die zijn dus niks waard.

Dit gaat toch niet over internet punten? Als ik de verhalen zo lees - en ik ga ervan uit dat ze kloppen - dan kun je toch niet anders concluderen dat dit ronduit schandalig is? Ik heb mijn laatste S gewoon terug gebracht naar het delivery centrum toen ik 2 kilometers na aflevering merkte dat de auto niet goed was (en dat is een understatement...), en mijn oude S weer mee teruggenomen. Moest je eens zien hoe snel ze werden daar. Ik zou dit ook niet pikken. Internetpunten of niet...
 
  • Like
Reactions: svbladel and Janc
Welja, daar neem je actie bij Tesla zelf.

Nu heeft ie 2 weken lang een probleem en blijft ie lekker verder rijden in afwachting van op basis van een vage belofte, tot het probleem acuut wordt. En dan stelt ie eisen dat Tesla hem en zijn auto maar moeten rond taxiën. Daar is het nog wat te vroeg voor.

Is het nu zoveel gevraagd om mee te werken met je leverancier, om samen een oplossing te vinden? Of is dat de reden waarom ze me spontaan een vervangwagen gratis geven en niet eens iets zeggen over een limiet van 320km per dag?
 
De regels sinds 1 juni over vervangend vervoer. Het kan wel kosteloos, maar bij garantie dus:

2500 euro eigen risico. Dus bij een BMW loaner kan je de gehele voorkant in de prak rijden en kom je niet over die 2500 heen en en bij Tesla moet je oppassen dat je de buitenspiegel heel laat dan heb je nog geluk dat je net niet aan de 2500 komt :)
 
Ik heb nog een mail naar de verkoper gestuurd met de medeling dat ik de koop alsnog ongedaan wil maken.
Ze zeggen gewoonweg: Dit moet vanuit hogerop beslist worden maar hoogstwaarschijnlijk gaan we daar niet mee akkoord.

Stel: Ik naar een winkel ga en koop daar een nieuwe tv, thuis begint het beeld elke keer te trillen bij het opstarten dan krijg ik ook een nieuwe of hij word gerepareerd. Maar het bestaat absoluut niet dat ze zeggen zoek het maar uit. Of zit ik er naast? Maar voor een auto zou dit niet van toepassing zijn?

Bij Tesla zeggen ze gewoonweg: sorry we kunnen het probleem (trillen) niet verhelpen dus je wacht maar tot de oplossing er is.
En dan nog de andere problemen er bij. Een schadeauto als nieuw verkopen, te hoge verbruik etc.

Er is BTW nog een openstaand puntje over de gespoten correctie. Ze hebben de vorige keer een stukje van het achterscherm gespoten maar de achterklep hebben ze niet meegespoten. Nu zeggen ze bikkelhard: Stuur maar foto's op van de schade voor de reparatie!!!
Ze hebben overall foto's van maar niet van deze schade. Dus ik moet nu met bewijs komen. Ik kan er al niet meer boos om worden.
Alle energie welke ik in dit verhaal stop lijkt verloren te gaan. Wat een bedrijf is dit toch.

Wanneer ik als zelfstandig ondernemer een project niet goed oplever kan ik dit mooi geheel oplossen of ik word niet betaald.
En dan tot de laatste oplever puntjes!

Tesla speelt gewoonweg een arrogant spelletje. Ik laat het hierbij niet zitten. Ik ben nog nooit in mijn leven zo slecht behandeld.

Mochten er nog meer mensen problemen met Tesla hebben stuur me een bericht en ik neem dit mee in de zaak.
 
  • Informative
Reactions: woes and Superendo
2500 euro eigen risico. Dus bij een BMW loaner kan je de gehele voorkant in de prak rijden en kom je niet over die 2500 heen en en bij Tesla moet je oppassen dat je de buitenspiegel heel laat dan heb je nog geluk dat je net niet aan de 2500 komt :)

Klopt helemaal wat je hier zegt maar ze komen er gewoon mee weg. Al maken ze er 10.000 euro van. Als je daar staat moet je wel.
Hun verplaatsen het probleem naar de klant toe en ik moet maar hopen dat er niemand op het parkeerterrein tegen de deur aan tikt oid. Wat ook wel apart is bij Tesla dat ze niet een rondje mee rond de auto lopen.

Als je een beetje pech heb zit er al iets van schade op en schuiven ze het je in de schoenen.
Ik zie ze daar gerust voor aan als ze je niet mogen of te veel zeurt net als mij.
 
Waarom maak je de koop niet ongedaan? Stel ze formeel in gebreke, geef aan dat je de koop ongedaan maakt. Ben je toch klaar?

Je blijft maar klagen maar onderneemt weinig concrete stappen tegen ze heb ik het idee terwijl het inmiddels wel duidelijk is dat je van die auto af wil.

Ik had aangegeven dat ik de aankoop ongedaan wil maken.
En ja ik wil van een auto met deze gebreken van af ja.
Denk je dat ik nog geen actie ondernomen heb dan?
Je word gewoon genegeerd daar man. Zo makkelijk is ongedaan maken dit niet nee.
Dus je opmerking slaat echt nergens op sorry.
Al mijn verhalen type is zowat het enige wat je kan doen om de medemens hiervoor te attenderen.
Daar is een forum voor toch? Je kan mijn post ook gewoon niet lezen als je vind dat ik een zeikerd ben.

Dit gaat toch niet over internet punten? Als ik de verhalen zo lees - en ik ga ervan uit dat ze kloppen - dan kun je toch niet anders concluderen dat dit ronduit schandalig is? Ik heb mijn laatste S gewoon terug gebracht naar het delivery centrum toen ik 2 kilometers na aflevering merkte dat de auto niet goed was (en dat is een understatement...), en mijn oude S weer mee teruggenomen. Moest je eens zien hoe snel ze werden daar. Ik zou dit ook niet pikken. Internetpunten of niet...

Dank u voor de reactie. Iemand met begrip en vanuit gaat dat mijn berichten kloppen.:):):)
Het enige wat ik wil is dat de auto gewoon 100 procent rijd of zoniet dan terugbrengen. Dat is alles.
Tesla krijg de mogelijkheid om het in orde te maken van me maar ze doen het gewoonweg niet.

Welja, daar neem je actie bij Tesla zelf.

Nu heeft ie 2 weken lang een probleem en blijft ie lekker verder rijden in afwachting van op basis van een vage belofte, tot het probleem acuut wordt. En dan stelt ie eisen dat Tesla hem en zijn auto maar moeten rond taxiën. Daar is het nog wat te vroeg voor.

Is het nu zoveel gevraagd om mee te werken met je leverancier, om samen een oplossing te vinden? Of is dat de reden waarom ze me spontaan een vervangwagen gratis geven en niet eens iets zeggen over een limiet van 320km per dag?

Beste Wooter, ik woon 7 km van mijn huidige job. Vind je het erg dat ik op de fiets ga? Ik rij bijna niet met de auto de laatste maanden.
Dus zo lekker rijd ik niet gewoon door met de auto hoor Wooter. Ik ga veel liever op de fiets nu.
En vind je het raar dat ik niet graag 2 uur in de auto gaat zitten om mijn auto weg te brengen terwijl ik in een grote verbouwing thuis zit? Files etc en daarnaast lange dagen maar voor mijn werk..

En tot slot: mag ik er NIET vanuit gaan dat ik tijdens mijn eerste telefoongesprek te horen krijg dat mobileservice naar mij toe komt omdat ik aangeef het heel druk te hebben deze periode? Dit vind jij een vage belofte?
Een Tesla van een maat van me word wel thuis opgehaald en gebracht, dus ze meten met verschillende maten bij Tesla....
Ik ben serieus benieuwd hoe jij reageert als je zoveel problemen met je auto krijgt.

Het percentage ZENNNN mensen zijn best hoog bij sommige Tesla rijders of het ligt waarschijnlijk allemaal aan mij....

En excuses voor mijn vele berichten.
Ik kan mijn frustratie niet bij Tesla kwijt en kan misschien beter in 1 bericht alle quotes beantwoorden.
 
Last edited:
Ik had aangegeven dat ik de aankoop ongedaan wil maken.
En ja ik wil van een auto met deze gebreken van af ja.
Denk je dat ik nog geen actie ondernomen heb dan?
Je word gewoon genegeerd daar man. Zo makkelijk is ongedaan maken dit niet nee.
Dus je opmerking slaat echt nergens op sorry.
Al mijn verhalen type is zowat het enige wat je kan doen om de medemens hiervoor te attenderen.
Daar is een forum voor toch? Je kan mijn post ook gewoon niet lezen als je vind dat ik een zeikerd ben.

Ik zeg niet dat je een zeikerd bent. Maar ik had het niet zo ver laten komen. Ik had er allang een aangetekende brief heen gestuurd, bij geen reactie eenzijdig de overeenkomst ontbonden en dan als ze dan niet over de brug komen met geld of een nieuwe auto er een kortgeding van gemaakt.

Het is niet zo ingewikkeld om het te escaleren tot het punt dat Tesla wel moet reageren.

Ik heb het gevoel (en ik ben daar volgens mij niet de enige in) dat je een mailtje stuurt, misschien nog eens probeert te bellen en dan stil zit met 'Now we wait'. Dat gaat bij Tesla inderdaad niet werken (helaas).

Ik had die auto allang bij Tesla voor de ingang geparkeerd zodat niemand er nog in of uit kan totdat ze een adequate oplossing bieden.
 
  • Like
Reactions: Bas. and SMU
Ik zeg niet dat je een zeikerd bent. Maar ik had het niet zo ver laten komen. Ik had er allang een aangetekende brief heen gestuurd, bij geen reactie eenzijdig de overeenkomst ontbonden en dan als ze dan niet over de brug komen met geld of een nieuwe auto er een kortgeding van gemaakt.

Het is niet zo ingewikkeld om het te escaleren tot het punt dat Tesla wel moet reageren.

Ik heb het gevoel (en ik ben daar volgens mij niet de enige in) dat je een mailtje stuurt, misschien nog eens probeert te bellen en dan stil zit met 'Now we wait'. Dat gaat bij Tesla inderdaad niet werken (helaas).

Ik had die auto allang bij Tesla voor de ingang geparkeerd zodat niemand er nog in of uit kan totdat ze een adequate oplossing bieden.

Stoer. Maar in de praktijk werkt het toch wat minder eenvoudig kan ik je vertellen.
Zo'n case moet je opbouwen en dat vergt zeeën van tijd en geduld omdat je eerst meerdere kansen moet bieden op herstel, dan vervangen en dan past komt ontbinding in beeld.

Hierbij lijkt de tactiek van Tesla om net genoeg te doen om het a. niet de verhelpen en b. om jouw juridisch de macht te ontnemen om de volgende stap te nemen. Dit is een spel dat Tesla heel goed beheerst.
 
Ik zeg niet dat je een zeikerd bent. Maar ik had het niet zo ver laten komen. Ik had er allang een aangetekende brief heen gestuurd, bij geen reactie eenzijdig de overeenkomst ontbonden en dan als ze dan niet over de brug komen met geld of een nieuwe auto er een kortgeding van gemaakt.

Het is niet zo ingewikkeld om het te escaleren tot het punt dat Tesla wel moet reageren.

Ik heb het gevoel (en ik ben daar volgens mij niet de enige in) dat je een mailtje stuurt, misschien nog eens probeert te bellen en dan stil zit met 'Now we wait'. Dat gaat bij Tesla inderdaad niet werken (helaas).

Ik had die auto allang bij Tesla voor de ingang geparkeerd zodat niemand er nog in of uit kan totdat ze een adequate oplossing bieden.

Wat ik wil zeggen is dat het allemaal zoveel makkelijker lijkt dan het is.
Ik heb altijd gewoon gehoopt dat de auto gerepareerd werd. Als de auto niet trilt heb ik er vrede mee. Ondanks de schades etc.
Maar ze zeggen bikkelhard we kunnen er niks aan doen en gaan er niks aan doen. Hoe graag we willen.

Dan staat je auto daar en word er gewoon niks aan gedaan.
Ze slepen dan je auto weg, sturen hiervoor een rekening en dan? (ze kunnen hem b.t.w. ook gewoon openen en wegrijden)
 
Stoer. Maar in de praktijk werkt het toch wat minder eenvoudig kan ik je vertellen.
Zo'n case moet je opbouwen en dat vergt zeeën van tijd en geduld omdat je eerst meerdere kansen moet bieden op herstel, dan vervangen en dan past komt ontbinding in beeld.

Hierbij lijkt de tactiek van Tesla om net genoeg te doen om het a. niet de verhelpen en b. om jouw juridisch de macht te ontnemen om de volgende stap te nemen. Dit is een spel dat Tesla heel goed beheerst.

Thanks voor je antwoord. Vervanging vind ik ook best. Als er maar iets gedaan word. De auto heeft schade gehad en mis trilt hij wel daarom. Dan kan ik wel wachten op vervangende steekassen maar dan ben ik weer 4 of meer maanden verder terwijl ik er nu al 9 maanden mee rij.
 
Stoer. Maar in de praktijk werkt het toch wat minder eenvoudig kan ik je vertellen.
Zo'n case moet je opbouwen en dat vergt zeeën van tijd en geduld omdat je eerst meerdere kansen moet bieden op herstel, dan vervangen en dan past komt ontbinding in beeld.

Als een zakelijke relatie niet fatsoenlijk kan communiceren dan moet je het gewoon wat hoger op aanpakken. Daar is niets stoers aan. Een ingebrekestelling is ook niets meer dan een briefje en een kortgeding stelt ook echt niets voor. Die ingebrekestelling kan je zelfs bij de sales adviseur op z'n bureau gooien.

Hoe het nu wordt aangepakt met mailtjes sturen en dan hopen dat ze ooit eens gaan reageren werkt in ieder geval niet. We hebben het wel over een auto in het duurdere segment qua prijs. Daar mag je wat voor verwachten, en als ze dat niet leveren dan vind ik het niet raar dat je wat meer actie onderneemt.

@svbladel heeft het over bijtellingwijziging als Tesla een andere auto zou willen geven, dus dit speelt al minimaal 7 maanden. In 7 maanden mag je toch wel verwachten dat problemen bij een _nieuwe_ auto zijn opgelost. Dan vind ik ontbinden echt niet raar meer.

De vraag is dan.. Wat is een redelijke termijn om problemen bij een nieuwe auto te verhelpen. Ik zou denken enkele weken. Niet enkele maanden. Hij geeft ook aan dat Tesla zegt 'wacht maar op een fix'. Dat kennen we inmiddels, de yellow banding speelt al sinds 2016. Het torderen van de half shafts speelt al weet ik hoeveel jaar en de LED-headlights DRL vallen uit na verloop van tijd. De auto heeft gewoon technische ontwerp manco's. Ik heb daar minder moeite mee dan svbladel, maar dat is aan ieder voor zich.

Ik denk dat we bv. mbt. de half shafts met zekerheid kunnen stellen dat er geen fix is. Dus "wachten op Tesla" heeft niet zoveel nut. Als ze sinds 2016 dit al niet kunnen fixen dan verwacht ik niet dat er morgen ineens een oplossing is. Blijkbaar is het technisch lastig.

Dan kun je toch gewoon aansturen op ontbinding? Lijkt mij niets geks aan. Als ze dan zeggen 'ik ga het bespreken, moet met hogerop' en er komt binnen 2 weken geen reactie dan kun je de druk naar mijn idee best wat hoger opvoeren.

Hoe langer je wacht hoe minder geld je terug krijgt (gebruiksvergoeding) en dus hoe minder geld je kunt spenderen aan wat anders.
 
  • Like
Reactions: svbladel
Als een zakelijke relatie niet fatsoenlijk kan communiceren dan moet je het gewoon wat hoger op aanpakken. Daar is niets stoers aan. Een ingebrekestelling is ook niets meer dan een briefje en een kortgeding stelt ook echt niets voor. Die ingebrekestelling kan je zelfs bij de sales adviseur op z'n bureau gooien.

Klopt dat heb ik ook gedaan. Dan worden zaken aangepakt en vervangen nadat de onderdelen zijn besteld en geleverd.
Bijvoorbeeld de trillende assen, rammelende vering en windgeruis als gevolg van een slecht gemonteerde voorruit worden dan opgelost.

Dan ben je zo 2mnd verder en als je dan een maand later weer dezelfde of nieuwe problemen hebt, dan begint het spel opnieuw.
Eerst is men niet thuis, dan krijg je een loze belofte en tegen de tijd dat je weer dreigt met ontbinden ben je weer 2mnd verder.

Voor dat je het weet ben je vele maanden verder en ben je geen steek verder.
Je moet ze eerst toestaan om te repareren anders heb je geen recht op vervanging of ontbinding.

Wanneer je dat gedaan hebt begint het spel weer opnieuw.

Dus zoals ik zeg, ze doen juridisch net genoeg dat je geen steek verder komt.

Zo heb ik al mijn 3e voorruit, al 3x steekassen en is al zeker 5 keer de bevestiging van de wielophanging op aangedraaid, heb ik nu mijn 3e MCU, zijn er al zeker 4 camera's vervangen en zijn de camera's en sensoren al zeker 9x opnieuw afgesteld en gekalibreerd. En dat is een kleine greep uit de lijst in een jaar tijd....

Oh ja, en zodra er weer nieuwe onderdelen binnen zijn gaat hij weer terug voor dezelfde klachten...
 
Last edited:
Klopt dat heb ik ook gedaan. Dan worden zaken aangepakt en vervangen nadat de onderdelen zijn besteld en geleverd.
Bijvoorbeeld de trillende assen, rammelende vering en windgeruis als gevolg van een slecht gemonteerde voorruit worden dan opgelost.

Dan ben je zo 2mnd verder en als je dan een maand later weer dezelfde of nieuwe problemen hebt, dan begint het spel opnieuw.
Eerst is men niet thuis, dan krijg je een loze belofte en tegen de tijd dat je weer dreigt met ontbinden ben je weer 2mnd verder.

Voor dat je het weet ben je vele maanden verder en ben je geen steek verder.
Je moet ze eerst toestaan om te repareren anders heb je geen recht op vervanging of ontbinding.

Wanneer je dat gedaan hebt begint het spel weer opnieuw.

Dus zoals ik zeg, ze doen juridisch net genoeg dat je geen steek verder komt.

Zo heb ik al mijn 3e voorruit, al 3x steekassen en is al zeker 5 keer de bevestiging van de wielophanging op aangedraaid, heb ik nu mijn 3e MCU, zijn er al zeker 4 camera's vervangen en zijn de camera's en sensoren al zeker 9x opnieuw afgesteld en gekalibreerd. En dat is een kleine greep uit de lijst in een jaar tijd....

Oh ja, en zodra er weer nieuwe onderdelen binnen zijn gaat hij weer terug voor dezelfde klachten...

Zoals jij nu je problemen aangeeft ben ik mis wel een zeurpiet. Jij heb tenslotte meer problemen. Maar zolang er geen concrete stappen tegen Tesla ondernomen word komen ze er mee weg. Ik zelf heb eens een Nieuwe Mercedes gekocht waarbij werd vermeld dat hij hagelschade heeft gehad. De auto is uitgelepeld dus zonder spuiten de deuken eruit gehaald. Ik heb hier toen een dikke korting van bijna 10.000 euro ontvangen. Ze hadden ook niks kunnen zeggen want je zag er niks van. Hier ben ik nu niet op uit maar dit is al een klein verschilletje. Bij Tesla zeggen ze niks en moet je alle mankementen zelf uitvinden. Ze blijven voor sommige dus de onderdelen vervangen maar tot wanneer? Wellicht heeft jouw auto ook schade gehad en trilt hij daarom. Grote kans hierop want niet iedereen heeft hier last van.

De aangetekende brief gaat er morgen uit.....
 
Dus zoals ik zeg, ze doen juridisch net genoeg dat je geen steek verder komt.

Zo heb ik al mijn 3e voorruit, al 3x steekassen en is al zeker 5 keer de bevestiging van de wielophanging op aangedraaid, heb ik nu mijn 3e MCU, zijn er al zeker 4 camera's vervangen en zijn de camera's en sensoren al zeker 9x opnieuw afgesteld en gekalibreerd. En dat is een kleine greep uit de lijst in een jaar tijd....

Bij zoveel actiepunten in een jaar tijd heb je toch meer dan genoeg munitie om de koop te ontbinden? Zoveel herstel is niet normaal. 4 camera's en 3 MCUs duidt ook wel aan dat Tesla ook niet echt een idee heeft wat er mis is. Die steekassen gaan gewoon kapot als je 30x hard optrekt. (maar de auto wel verkopen als 'performance car').

Afgezien dat je natuurlijk recht hebt op garantie heb je ook recht op een goed werkend product. Tesla mag dan voldoen aan het recht op garantie door continue alles te vervangen, maar als het daarbij een slecht werkend product blijft dan voldoen ze gewoon niet aan datgeen wat je mag verwachten.

Misschien mis ik iets, maar met zo'n waslijst aan herhalende problemen kun je prima ontbinden of gaan denken aan andere oplossingen (andere auto). Maar een andere auto gaat bv. de half-shaft problemen niet verhelpen, want dat hebben ze allemaal.