Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Beste @e-Rik ik weet niet of je de post van @job-lek bedoelt maar die is serieus komisch bedoeld en zo zal @Right_Said_Fred het volgens mij ook opvatten. Geintje in het verlengde van het voorgaande en de heren kennen elkaar lang genoeg.
Dat had ik wel begrepen Snelle Edje, ik wilde alleen maar Malle Pietje geruststellen.
 

May concludes to charge the 12-volt battery "you have to dismantle the car - it was about an hour's work - and frankly, it has pissed me off."

“As for May, he said the solution is to attach a trickle charger cable to the Tesla's 12-volt battery and cut a hole through the plastic to make it easily accessible when the front bonnet is open. “
 

May concludes to charge the 12-volt battery "you have to dismantle the car - it was about an hour's work - and frankly, it has pissed me off."

“As for May, he said the solution is to attach a trickle charger cable to the Tesla's 12-volt battery and cut a hole through the plastic to make it easily accessible when the front bonnet is open. “
De 12V accu van onze X bleek drie weken geleden ook leeg toen ik op de laatste restjes stroom ons erf bereikte. Met nog 3 km resterend bereik gaf de auto 200 meter van ons huis aan dat hij uit zou schakelen. Ik heb toen nog net onze laadpaal bereikt, maar laden wilde de auto niet meer en alles schakelde uit.

Ik heb toen (zaterdagavond 22:00 uur) eerst tesla gebeld, de dame aan de telefoon gaf aan dat de auto absoluut naar een tesla service center terug moest. Een ranger zou niets kunnen doen. Transport moest ik echter zelf regelen, de auto is net uit garantie. Toen de anwb gebeld om transport te regelen, zij stuurden echter eerst een wegenwacht om de auto uit de parkeer stand te krijgen.

Deze deskundige mannen van de anwb (er kwamen twee auto’s) wisten de 12 volt accu van de X weer leven in te blazen waarna de X ook weer ging laden. Zij wisten dat zij voor het laden van de 12v accu niet de accu zelf moesten bereiken, maar gebruik konden maken van twee terminals onder de afdekkap in de frunk van de X.

Heeft een S niet een dergelijke aansluiting om een lader op aan te sluiten?

Het afvoeren naar het service center was overigens niet meer nodig.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Gisteren zag ik dat mijn wagen op een bepaald stuk weg aangaf dat de maximale snelheid 60 km/h bedroeg. Even afgevraagd hoe de wagen tot die snelheidslimiet. Was er afwisselend 70-90 en in België vind je amper die 60 km/h.
De vrachtwagen voor me had een 60km/h sticker op de achterzijde van de aanhangwagen, en die was iets groter dan de normale stickers... :rolleyes:
 
Ontdekte paar dagen geleden breuklijn rechtsonder in de achterruit van mijn model 3, je ziet er ca 15cm van. Geen idee waar hij vandaan komt, misschien is er in recente storm iets op gevallen. Of spanning in de ruit etc.

ruit.jpg


Iemand ervaringen mee, in het bijzonder of het 'spontaan' kan optreden?
 
Over ruiten gesproken.

Ik zie onder bepaald zonlicht allemaal haarscheurtjes in de voorruit. En het lijkt erger te worden en dit leidt mij echt af. Is dit een bekend probleem?

Ook zijn delen van de voorruit bobbelig en vervormen mijn zicht. Gelukkig is het belangrijkste deel prima, maar als ik naar rechts kijk, dan is het raar op bepaalde plekken. Was me eerder niet opgevallen, maar als je het eenmaal hebt gezien.... Ik had eerder gelezen dat sommige mensen een voorruit hadden die beter werkten dan een kilootje paddo's, dus dit komt wel vaker voor.

(25k op de teller)
 
Over ruiten gesproken.

Ik zie onder bepaald zonlicht allemaal haarscheurtjes in de voorruit. En het lijkt erger te worden en dit leidt mij echt af. Is dit een bekend probleem?

Ook zijn delen van de voorruit bobbelig en vervormen mijn zicht. Gelukkig is het belangrijkste deel prima, maar als ik naar rechts kijk, dan is het raar op bepaalde plekken. Was me eerder niet opgevallen, maar als je het eenmaal hebt gezien.... Ik had eerder gelezen dat sommige mensen een voorruit hadden die beter werkten dan een kilootje paddo's, dus dit komt wel vaker voor.

(25k op de teller)
Ik heb hier ook last van. Ze lijken ook steeds groter te worden.
 
Moet er helaas ook aan geloven.
Airco defect en een deurhendel defect. Dacht dat ik gen 3 deurhendels zou hebben ... :(
21 juli een afspraak bij SeC Amsterdam. Laat ik gelijk naar de gelige bovenrand koplampen kijken.
Gelukkig allemaal garantiewerk.

Deurhendel kan ook via mobiele service. Van de andere problemen weet ik dat niet. Tip: meld het van je koplampen wel alvast. Kunnen ze ze eventueel op voorraad leggen en wellicht schatten ze de reparatietijd langer in en krijg je makkelijker een leenauto.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Eriksc
De 12V accu van onze X bleek drie weken geleden ook leeg toen ik op de laatste restjes stroom ons erf bereikte. Met nog 3 km resterend bereik gaf de auto 200 meter van ons huis aan dat hij uit zou schakelen. Ik heb toen nog net onze laadpaal bereikt, maar laden wilde de auto niet meer en alles schakelde uit.

Ik heb toen (zaterdagavond 22:00 uur) eerst tesla gebeld, de dame aan de telefoon gaf aan dat de auto absoluut naar een tesla service center terug moest. Een ranger zou niets kunnen doen. Transport moest ik echter zelf regelen, de auto is net uit garantie. Toen de anwb gebeld om transport te regelen, zij stuurden echter eerst een wegenwacht om de auto uit de parkeer stand te krijgen.

Deze deskundige mannen van de anwb (er kwamen twee auto’s) wisten de 12 volt accu van de X weer leven in te blazen waarna de X ook weer ging laden. Zij wisten dat zij voor het laden van de 12v accu niet de accu zelf moesten bereiken, maar gebruik konden maken van twee terminals onder de afdekkap in de frunk van de X.

Heeft een S niet een dergelijke aansluiting om een lader op aan te sluiten?

Het afvoeren naar het service center was overigens niet meer nodig.
thanks voor de tip/verhaal!
 
Al enkele maanden reed ik rond met een brom linksvoor bij harder optrekken.

Deze week moest de auto voor iets anders naar Tesla dus ik heb ze gevraagd ook gelijk naar de brom te luisteren. Conclusie is dat de aandrijfassen vervangen gaan worden voor een gemodificeerd type. Auto is van september 2020 en had toen de brom voor het eerst hoorbaar was ca 10.000km gereden.

Het is garantie dus het kost mij niets maar wel bizar dat een auto van een paar maanden oud al problemen vertoont met de aandrijfassen. Zeker wetende dat het. Model S al wat jaren meegaat en de kinderziektes er uit zouden moeten zijn.
 
Al enkele maanden reed ik rond met een brom linksvoor bij harder optrekken.

Deze week moest de auto voor iets anders naar Tesla dus ik heb ze gevraagd ook gelijk naar de brom te luisteren. Conclusie is dat de aandrijfassen vervangen gaan worden voor een gemodificeerd type. Auto is van september 2020 en had toen de brom voor het eerst hoorbaar was ca 10.000km gereden.

Het is garantie dus het kost mij niets maar wel bizar dat een auto van een paar maanden oud al problemen vertoont met de aandrijfassen. Zeker wetende dat het. Model S al wat jaren meegaat en de kinderziektes er uit zouden moeten zijn.
Ik ben bang dat hier geen sprake is van kinderziektes, problemen met aandrijfassen e.d. lees ik hier vooral van nieuwere modellen. Anekdotisch bewijs: Mijn S uit 2013 rijd al bijna 8 jaar probleemvrij en geluidloos.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik ben bang dat hier geen sprake is van kinderziektes, problemen met aandrijfassen e.d. lees ik hier vooral van nieuwere modellen. Anekdotisch bewijs: Mijn S uit 2013 rijd al bijna 8 jaar probleemvrij en geluidloos.

Ik heb meerdere keren de assen moeten laten vervangen totdat de manager werkplaats van SeC Rotterdam mij heeft uitgelegd wat het probleem is.
Een wanneer je sprintjes gaat maken zet de auto in laag, de uitlijning van de assen met de wielen kan dan gemakkelijker de kracht hebben, twee klap niet van nul of zelfs regen het pedaal op de vloer maar doe dit iets geleidelijk zodat de kracht er niet als een klap in komt.
Er zitten kruiskoppelingen in en om deze te kunnen laten werken zit er altijd een marginale speling in.
Wanneer je keer op keer die speling een enorm beuk geeft zal die steeds groter worden en uiteindelijk zullen ze gaan ratelen.
De enige echte oplossing is wellicht dit klappen onmogelijk te maken door de krachten software matig iets te dempen maar dan kan je het dus nooit meer doen.

Sinds dien al bijna twee jaar geen problemen meer met de assen.

Deze manager van de werkplaats heeft hiervoor voor Audi gewerkt en bijv. bij de RS6 was dit probleem ook schering en inslag.
De krachten zijn zo enorm als je alles eruit wilt halen dat het als je het maar vaak genoeg doet altijd kapot zal gaan.