Ik ben bang dat hier geen sprake is van kinderziektes, problemen met aandrijfassen e.d. lees ik hier vooral van nieuwere modellen. Anekdotisch bewijs: Mijn S uit 2013 rijd al bijna 8 jaar probleemvrij en geluidloos.
Ik heb meerdere keren de assen moeten laten vervangen totdat de manager werkplaats van SeC Rotterdam mij heeft uitgelegd wat het probleem is.
Een wanneer je sprintjes gaat maken zet de auto in laag, de uitlijning van de assen met de wielen kan dan gemakkelijker de kracht hebben, twee klap niet van nul of zelfs regen het pedaal op de vloer maar doe dit iets geleidelijk zodat de kracht er niet als een klap in komt.
Er zitten kruiskoppelingen in en om deze te kunnen laten werken zit er altijd een marginale speling in.
Wanneer je keer op keer die speling een enorm beuk geeft zal die steeds groter worden en uiteindelijk zullen ze gaan ratelen.
De enige echte oplossing is wellicht dit klappen onmogelijk te maken door de krachten software matig iets te dempen maar dan kan je het dus nooit meer doen.
Sinds dien al bijna twee jaar geen problemen meer met de assen.
Deze manager van de werkplaats heeft hiervoor voor Audi gewerkt en bijv. bij de RS6 was dit probleem ook schering en inslag.
De krachten zijn zo enorm als je alles eruit wilt halen dat het als je het maar vaak genoeg doet altijd kapot zal gaan.