Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Marter bijt aan kabelboom achter de bumper en bijt (blijkt bij onderzoek door Tesla) draadje temperatuursensor door. Resultaat: geen buitentemp weergave meer (logisch), geen parkeerassistent meer (?), en GEEN AIRCONDITIONER MEER!

Kabel niet op voorraad, levertijd onbekend. Temperatuur in de auto ook, maar iig hoog.

Dus youtube, bumper demontage: zelf de bumper eraf getrokken, nieuw connectortje aan de draadjes gemaakt en voila, alles werkt weer. Nu maar marterafschrik besteld.

Moraal van het verhaal: ruim 350 euro bespaard, en marters vreten echt aan kabels.
Ooit hetzelfde gehad. Ik had ook wel eerder een carrosserieherstelling van de voorkant gehad en bij Tesla zeiden ze dat ze daarbij die kabelschade over het hoofd gezien hadden, want de wagen is volledig marterproof afgeschermd. Maar in het SeC kramen ze wel vaker onzin uit.
Toen ik mijn MS ging inruilen voor een MY en we de verschillen opsomden, zeiden ze dat de MY veel zuiniger was omdat hij oplaadt tijdens het remmen 😲🤥🫢.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Sinds enige tijd lukt het mij niet meer om Netflix te kijken na het starten met superchargen.
Zodra de auto begint te laden, reageert de auto keurig op het spraakcommando Netflix, maar vervolgens reageert het scherm niet meer op aanraking.
Het vreemde is dat als ik wacht tot het laden naar ca. 40 kW of lager is gezakt, het scherm wel weer op aanraken reageert en ik vervolgens dus wel Netflix kan kijken.
Ik merk op dat in het verleden ik ook al eerder de indruk heb gehad, dat bepaalde zaken minder goed werkten (vraag mij niet welke, dat weet ik niet meer) als ik aan het superchargen was bij hoge stroomsterktes.
Meer mensen die zo iets ervaren?
 
  • Like
Reactions: Superendo
Sinds enige tijd lukt het mij niet meer om Netflix te kijken na het starten met superchargen.
Zodra de auto begint te laden, reageert de auto keurig op het spraakcommando Netflix, maar vervolgens reageert het scherm niet meer op aanraking.
Het vreemde is dat als ik wacht tot het laden naar ca. 40 kW of lager is gezakt, het scherm wel weer op aanraken reageert en ik vervolgens dus wel Netflix kan kijken.
Ik merk op dat in het verleden ik ook al eerder de indruk heb gehad, dat bepaalde zaken minder goed werkten (vraag mij niet welke, dat weet ik niet meer) als ik aan het superchargen was bij hoge stroomsterktes.
Meer mensen die zo iets ervaren?
Nooit gemerkt
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Sinds enige tijd lukt het mij niet meer om Netflix te kijken na het starten met superchargen.
Zodra de auto begint te laden, reageert de auto keurig op het spraakcommando Netflix, maar vervolgens reageert het scherm niet meer op aanraking.
Het vreemde is dat als ik wacht tot het laden naar ca. 40 kW of lager is gezakt, het scherm wel weer op aanraken reageert en ik vervolgens dus wel Netflix kan kijken.
Ik merk op dat in het verleden ik ook al eerder de indruk heb gehad, dat bepaalde zaken minder goed werkten (vraag mij niet welke, dat weet ik niet meer) als ik aan het superchargen was bij hoge stroomsterktes.
Meer mensen die zo iets ervaren?

Van de week bij superchargen en bij wachten op mijn vrouw Disney gekeken. Dat werkte gewoon.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Morgen een ranger aan de deur. Sinds een tijdje melding "storing veiligheidssysteem rechtsvoor" over verschillende software versies en na reboot. Is in 2019 al eens opgelost door een ranger. Hij had het toen over een losse kabel. Op zich geen probleem, alleen dat dezelfde fout weer terugkomt is vreemd.
Blijkbaar een andere storing op dezelfde gordel. Ranger heeft oorzaak gevonden, gordel spanner wordt nu komende woensdag aan huis vervangen. Prima service!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Op vakantie met lange dagen op een hete snelweg en de airco vol aan stap ik uit met een natte rechterschoen en een doorweekte vloerbedekking aan de bestuurderskant. Kan dit liggen aan verstopte afwaterslangetjes van de airco? En zo ja, hoe fix ik dat?
Ik denk dat je verdamper bevriest. Die kun je hier vinden:

Geen idee of dat zo op te lossen is. Heb je de ventilatie-openingen achter in de auto wel open staan?
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Sinds kort weer in de weer met een maxi-cosi en verdorie, dat is vermoeiend in een model S.

Gordels vind ik vrij kort - waarbij het me opvalt dat de gordel voorin korter lijkt dan gordel achterin, en als toppunt slaan die gordels in een soort 'lock' stand als je ze helemaal uittrekt... waardoor je ze eerst weer helemaal terug moet rollen voordat je ze kan gebruiken.

Dit is een stuk beter voor elkaar in mijn Peugeot 308. (langere gordels, geen lock stand)
 
Sinds kort weer in de weer met een maxi-cosi en verdorie, dat is vermoeiend in een model S.

Gordels vind ik vrij kort - waarbij het me opvalt dat de gordel voorin korter lijkt dan gordel achterin, en als toppunt slaan die gordels in een soort 'lock' stand als je ze helemaal uittrekt... waardoor je ze eerst weer helemaal terug moet rollen voordat je ze kan gebruiken.

Dit is een stuk beter voor elkaar in mijn Peugeot 308. (langere gordels, geen lock stand)
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
Sinds kort weer in de weer met een maxi-cosi en verdorie, dat is vermoeiend in een model S.

Gordels vind ik vrij kort - waarbij het me opvalt dat de gordel voorin korter lijkt dan gordel achterin, en als toppunt slaan die gordels in een soort 'lock' stand als je ze helemaal uittrekt... waardoor je ze eerst weer helemaal terug moet rollen voordat je ze kan gebruiken.

Dit is een stuk beter voor elkaar in mijn Peugeot 308. (langere gordels, geen lock stand)
Wat is de reden om niet voor Isofix stoeltje te gaan?

 
Is dit wel goedgekeurd spul, of is dit een Chinese gadget? Ik weet niet of ik de veiligheid van mijn kind daaraan zou willen toevertrouwen.
Disclaimer: Mijn link is als voorbeeld, eerste resultaat in google. @DamascuS75D Is geen aanbeveling. Ik vermoed dat er goedgekeurde versies bestaan ook, maar dat is een aanname. Excuses als het niet zo is.
 
Disclaimer: Mijn link is als voorbeeld, eerste resultaat in google. @DamascuS75D Is geen aanbeveling. Ik vermoed dat er goedgekeurde versies bestaan ook, maar dat is een aanname. Excuses als het niet zo is.
Ik zag het ook niet als aanbeveling hoor….. ik wilde meer in zijn algemeenheid aan geven dat er vaak niet goedgekeurd spul op de markt is dus dat je moet opletten wat je koopt.