Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
LET OP:
"Er is sprake van vervangend vervoer als uw auto van de zaak defect of anderszins onbruikbaar is. In laatstgenoemde gevallen hoeft u niets te doen en gaat de Belastingdienst ervanuit dat de vervangende auto dezelfde of lagere bijtelling heeft dan uw hoofdauto."

Dus als je een ICE krijgt waarvoor 25% bijtelling geldt, is dit altijd meer dan de 0% van de Tesla !!
(Kan zelfs meer zijn dan de 4% van de nieuwere Tesla's.)

Het blijft de overheid/belastingdienst ;)
Ik weet dat het meer is, maar ik kan er toch niets aan doen dat zij ervan uit gaan dat het minder is? Hun fout, "assumption is the mother..."
 
Hi, afgelopen week voor het eerst een wintersport reis gemaakt naar Frankrijk, geweldig. Laatste dag, regen en vorst, soort ijzel op de auto. En plots stond de hele achterklep vol water, toen ik die opende kwam er zeker twee liter water uit. Nu thuis bij regen en wasbeurt exact hetzelfde, niet eerder last van gehad, bekend probleem?
 
Hi, afgelopen week voor het eerst een wintersport reis gemaakt naar Frankrijk, geweldig. Laatste dag, regen en vorst, soort ijzel op de auto. En plots stond de hele achterklep vol water, toen ik die opende kwam er zeker twee liter water uit. Nu thuis bij regen en wasbeurt exact hetzelfde, niet eerder last van gehad, bekend probleem?

Heb het ook gehad. Defecte lamp-unit als oorzaak. Werd toen ik langs ging direct verholpen. Nemen ze geen risico's mee. Inderdaad direct actie ondernemen.
 
Afgelopen 10 maart mijn model s opgehaald. Super tevreden, maar vanaf het begin problemen met de uitlijning. Auto trekt naar rechts. Inmiddels twee keer terug geweest naar Sec, maar helaas zonder resultaat.
Nu alweer drie dagen zonder Tesla. En volgende week gaat het verder...hoe lang nog is gissen.
Het kan toch niet zo zijn dat als alles recht is aan een auto je deze niet uitgelijnd krijgt???
Iemand soortgelijke ervaringen?
 
Afgelopen 10 maart mijn model s opgehaald. Super tevreden, maar vanaf het begin problemen met de uitlijning. Auto trekt naar rechts. Inmiddels twee keer terug geweest naar Sec, maar helaas zonder resultaat.
Nu alweer drie dagen zonder Tesla. En volgende week gaat het verder...hoe lang nog is gissen.
Het kan toch niet zo zijn dat als alles recht is aan een auto je deze niet uitgelijnd krijgt???
Iemand soortgelijke ervaringen?
Ik heb met mijn Classic dezelfde ervaringen. Trok vanaf dag één naar rechts. Vijf uitijnpogingen door Tesla brachten geen oplossing.
Na 7000 km hadden mijn Goodyear banden, mogelijk door het later gebleken probleem, ernstige 'roadforce'. Dit manifesteerde zich door sterk naar rechts trekken bij optrekken en naar links trekken bij afremmen.
Zelfs een superbedrijf als Ron van Empel kreeg de auto alleen een beetje rechtuit rijdend door parameters op de uitlijnbank uitgebreid te manipuleren. Tesla zelf kwam er met hulp van de fabriek uit. Vervanging van het stuurhuis bleek de oplossing. De auto reed daarna als op rails. Weet ook dat Michelin banden nogal wat beter zijn dan Goodyears.
 
Afgelopen 10 maart mijn model s opgehaald. Super tevreden, maar vanaf het begin problemen met de uitlijning. Auto trekt naar rechts. Inmiddels twee keer terug geweest naar Sec, maar helaas zonder resultaat.
Nu alweer drie dagen zonder Tesla. En volgende week gaat het verder...hoe lang nog is gissen.
Het kan toch niet zo zijn dat als alles recht is aan een auto je deze niet uitgelijnd krijgt???
Iemand soortgelijke ervaringen?
Aan mij Classic hebben een 20-tal dagen gesleuteld vooraleer ze mooi rechtdoor reed, zelfs met de Goodyear banden. Volgens de techniekers hebben ze nadien met deze ervaring veel andere wagens in orde gekregen. Info bij SeC Aartselaar.
 
IMG_3169.JPG
heeft er nog iemand dit? ik heb dit aan al mijn deurklinken....
 
Last edited:
Moeilijk om te beoordelen of dit het juiste draadje is.
Ik heb 3 jongens die..zoals veel leeftijdsgenoten... vergroeid zijn met hun ipad.
met de onze erbij zitten we aan 5...dan nog 3 iphones.

Met een vakantie in zicht vraag ik me toch af hoe ik dat allemaal ga kunnen voeden/laden.
Als kampeerders hebben wij een grote koelbox op 12V.. Voor zover ik heb gekeken is er geen 12V in de trunk.
Dat wordt dan een verlengdraad... Maar die USB poortjes geven niet genoeg voor de ipads.
Hoe doen jullie dit als je ver moet rijden?
 
Last edited:
Moeilijk om te beoordelen of dit het juiste draadje is.
Ik heb 3 jongens die..zoals veel leeftijdsgenoten... vergroeid zijn met hun ipad.
met de onze erbij zitten we aan 5...dan nog 3 iphones.

Met een vakantie in zicht vraag ik me toch af hoe ik dat allemaal ga kunnen voeden/laden.
Als kampeerders hebben wij een grote koelbox op 12V.. Voor zover ik heb gekeken is er geen 12V in de trunk.
Dat wordt dan een verlengdraad... Maar die USB poortjes geven niet genoeg voor de ipads.
Hoe doen jullie dit als je ver moet rijden?

De 12V plug naast de 2 USB aansluitingen is afgezekerd op 15A. Wat trekt een iPad? Als je de 2 USB aansluitingen ook gebruikt zou je zeker 5 a 6 USB devices tegelijk moeten kunnen laden maar het gaat je wel veel draden opleveren.
 
De 12V plug naast de 2 USB aansluitingen is afgezekerd op 15A. Wat trekt een iPad? Als je de 2 USB aansluitingen ook gebruikt zou je zeker 5 a 6 USB devices tegelijk moeten kunnen laden maar het gaat je wel veel draden opleveren.

De ipads vragen 2,1A/stuk. Voor zover ik weet zijn de usb's genoeg voor een iphone maar te zwak voor een ipad.
Ik geloof dat er ook een USB wegvalt voor de center console (iphone dock)
 
De ipads vragen 2,1A/stuk. Voor zover ik weet zijn de usb's genoeg voor een iphone maar te zwak voor een ipad.
Ik geloof dat er ook een USB wegvalt voor de center console (iphone dock)

Klopt, de USB poorten in een Model S zijn 1A, geen 2,1A. Je moet een adapter gebruiken in de 12V aansluiting om devices met een hogere laadstroom aan te sluiten met een maximum van 15A.

Tesla Model S Fast Charging USB Port Hack

Ik ben momenteel bezig mijn S7 Edge in te bouwen naast het stuur via een Brodit clip en ga hem ook aansluiten aan de 12V.