Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Is het offtopic als ik zeg dat ik in de 12.000 km inmiddels geen issues heb gehad (ook niet bij aflevering)? :)
Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik heb er nu 16 000, maar ga vrijdag wel binnen omdat de chromen strip niet mooi op 1 lijn zit tussen de deuren en krassen op mijn ruit. Voor de rest alles oké
Ook 1x damp/aanslag in de lichten gezien, toch nog niet melden denk ik...
 
De kwaliteit lijkt enorm vooruit gegaan te zijn in de jaren.
Dat zouden we eigenlijk eens moeten kwantificeren in 'n enquête o.i.d.

Helaas lees je nog steeds wel eens verhalen/opmerkingen over zogenaamd slechte kwaliteit van Tesla's, iets dat al lang achterhaald lijkt te zijn.

Bdw, je issue met 'n chromen strip had ik ook bij 'n 5-Serie :).
 
  • Like
Reactions: HWS
Welke ik mij nog herinner:
- ABS uitgeschakeld
- Regeneratief remmen uitgeschakeld
- noodstop uitgeschakeld
- Stuurbekrachtiging uitgeschakeld
- Parkhulp niet beschikbaar
- Bandendruksensor uitgeschakeld
- .....

Vandaag wagen terug mogen gaan ophalen. Was blijkbaar een kabel met slechte massa of iets dergelijks. In gewone taal, aarding die niet goed was. Slecht vertrokken vanuit de fabriek.
 
  • Helpful
Reactions: jpet
Nou moe, wat me vandaag is gebeurd?

Zit ik nietsvermoedend een beetje te herstellen van een operatie gaat vandaag ineens de telefoon. Tesla Motors Amsterdam.

Ik heb in dit draadje van het forum een paar dagen geleden een post geplaatst waarin ik me afvroeg welke geluiden en eventuele klachten terecht waren of niet, uiteraard bij gebrek aan referentiekader. Met het verzoek of iemand eens mee kon kijken/oordelen.

Die post had Tesla gelezen en men belde om daar iets aan te doen. Er is een afspraak gemaakt met een technisch analist om alle klachten na te lopen en te zien of ze terecht zijn of niet. Indien terecht lost Tesla ze op.

Ik loop al een tijd op Bommeliaanse schoenen maar als ik oud-Hollandsche klompen had dan waren ze nu allebei gebroken! Dit heb ik écht nog niet meegemaakt, niet in automotive noch elders.

Chapeau Tesla, en happy readings op dit onvolprezen forum!
 
Hmmm bij mij ook kabelboom en highvoltage junction box niet goed, moeten toch qa op orde krijgen

Toch horen we minder en minder problemen tov 2 jaar geleden. Zoals Elon het destijds stelde: als je een paar 100 wagens bouwt kan het zijn dat er geen defects naar boven komen maar als je er vele 1000-den bouwt, is er statistisch meer kans dat er iets onverwachts opduikt. Reken maar dat Tesla dit soort van issues categoriseert en aanpakt. Zij hebben er alle belang bij dat iedereen tevreden is. Het kost immers veel geld en een beschadigde reputatie als een klant niet tevreden is door problemen met de wagen.

Ik hoop dat je meer geluk hebt in de liefde, Phil. Elk nadeel heb z'n voordeel. :D
 
Vandaag langs SC Amsterdam geweest. Ik kwam vorige week achter dat er onderaan het scherm geen afdek plaat zit. Je kijkt zo achter het scherm waar ook bij mij de 3G module met simkaart zit. Waarschijnlijk met het scherm wisselen met de aflevering vergeten er weer op te zetten. Was niet op voorraad en wordt gebeld zodra binnen is.
 
Ik heb ondertussen nog steeds niet vernomen wat nu de oorzaak is van het niet willen laden op volle snelheid bij de supercharger en - belangrijker - hoe en vooral wanneer dit probleem gaat worden opgelost. Zoals de auto nu is kan ik niet op een fatsoenlijke manier lange reizen maken via superchargers: met de lage laadsnelheid ben ik ruim anderhalf uur bezig op van 0 naar 80% te komen. Begin mei wil ik toch echt de auto kunnen gebruiken.

Ik begin toch een beetje te balen van het gebrek aan actie bij Tesla, ik had niet verwacht dat dergelijke problemen bij een anderhalf maand "oude" auto zo langzaam opgelost worden. Not happy...
 
Nou moe, wat me vandaag is gebeurd?

Zit ik nietsvermoedend een beetje te herstellen van een operatie gaat vandaag ineens de telefoon. Tesla Motors Amsterdam.

Ik heb in dit draadje van het forum een paar dagen geleden een post geplaatst waarin ik me afvroeg welke geluiden en eventuele klachten terecht waren of niet, uiteraard bij gebrek aan referentiekader. Met het verzoek of iemand eens mee kon kijken/oordelen.

Die post had Tesla gelezen en men belde om daar iets aan te doen. Er is een afspraak gemaakt met een technisch analist om alle klachten na te lopen en te zien of ze terecht zijn of niet. Indien terecht lost Tesla ze op.

Ik loop al een tijd op Bommeliaanse schoenen maar als ik oud-Hollandsche klompen had dan waren ze nu allebei gebroken! Dit heb ik écht nog niet meegemaakt, niet in automotive noch elders.

Chapeau Tesla, en happy readings op dit onvolprezen forum!
Geweldig hè. Heb ik ook ooit meegemaakt. En dat zijn juist de ervaringen die je aan anderen doorvertelt om aan te geven hoe bijzonder Tesla is. Kleine moeite voor Tesla, en een geweldig effect op imago.
p.s. ook trots op die 'Bommeliaanse schoenen' uit het dorp waar ik ben geboren en getogen ;)
 
  • Like
Reactions: Wiebe
Misschien onnozel maar zou het kunnen dat de detailer met een elektrostatisch doekje in de buurt van het dashboard is geweest?
Ik heb al enkele bizarre wijzigingen van de instellingen gehad hierdoor tijdens het poetsen. Als ik door de wasstraat van de carwash reed wilde ik tijd sparen door het dashboard al af te kuisen met zo een doekje en plots sprong de handrem op. De ganse wasstraat blokkeerde...:eek:
Je weet dat daar een speciale 'screen cleaning mode' voor is?
 
ik
Jawel. Maar helpt die als ik met het doekje over de bovenkant van het dashboard wrijf? Ik dacht dat die er enkel was voor het display.
ging er vanuit dat je met het doekje het scherm had geraakt.
Dan denk ik dat er iets anders aan de hand was: als je te ver los komt van de stoel (om bij het dashboard te kunnen) dan gaat hij ook vanzelf op de handrem. Heeft dus niets met dat doekje te maken.
 
ik

ging er vanuit dat je met het doekje het scherm had geraakt.
Dan denk ik dat er iets anders aan de hand was: als je te ver los komt van de stoel (om bij het dashboard te kunnen) dan gaat hij ook vanzelf op de handrem. Heeft dus niets met dat doekje te maken.
Dat is waarschijnlijk de reden.

Wat het wijzigingen van de instellingen betreft ben ik zeker dat het doekje de oorzaak is. Iemand heeft mij zijn ervaring meegegeven hierover. Ik kan het gemakkelijk opnieuw laten gebeuren.