Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij heeft Tesla NL nog niet veel ervaring met CPO. Ik probeer al ruim een week mijn auto aan mijn profiel (en dus app) te koppelen. Formuliertje invullen, inscannen, terugsturen. Handtekening eronder van delivery team. Daarna sturen zij het naar iemand toe (onbekend welke afdeling). "Ja meneer, wij weten dat ook niet, ik zal ze wel eens een mailtje sturen hoe lang dat duurt". Grrrr.

Nu is de service van een willekeurig bedrijf vaak niet beter, maar na alle positieve verhalen had ik dit proces iets minder omslachtig en ontransparant verwacht.

Maar goed: first world problems. Komt vast goed..

Heb zaterdag om 10:00 uur auto in Tilburg opgehaald - toen ik s'middags naar de app keek was de auto gewoon zichtbaar. Zo kan het dus ook!
 
Mss moet ik het niet proberen met elke dag bellen, maar gewoon het service center in Amsterdam binnenlopen. Wellicht helpt dat beter. Ik zal morgen eens langsrijden.

Verkooptijd is vanaf 10 uur s'morgens. Service uren vanaf 6 uur s'morgens. Kan ik daar echt om zeven uur langsrijden en verwachten fatsoenlijk geholpen te worden, of tref ik dan de nachtportier die me net de supercharger weet aan te wijzen?
 
Volgens mij heeft Tesla NL nog niet veel ervaring met CPO. Ik probeer al ruim een week mijn auto aan mijn profiel (en dus app) te koppelen. Formuliertje invullen, inscannen, terugsturen. Handtekening eronder van delivery team. Daarna sturen zij het naar iemand toe (onbekend welke afdeling). "Ja meneer, wij weten dat ook niet, ik zal ze wel eens een mailtje sturen hoe lang dat duurt". Grrrr.

Nu is de service van een willekeurig bedrijf vaak niet beter, maar na alle positieve verhalen had ik dit proces iets minder omslachtig en ontransparant verwacht.

Maar goed: first world problems. Komt vast goed..
Was vorige week bij Service Amsterdam omdat ik nog een schade moest laten maken. Maar daar stond iemand nog al bot tegen die meiden te spreken omdat zijn App het niet deed. Ze vertelde hem op een normale toon dat ze al een aantal problemen mee hadden. Mischien zit je daar ook tussen.
 
C'est le ton qui fait la musique..ik zal het op vriendelijke toon ook eens vragen. Ik weet in elk geval dat ze een handeling moeten verrichten die nog niet gedaan is. Wissel van auto heeft bij lease maatschappij plaatsgevonden en niet bij Tesla. Dus wil gewoon even dat ze achter die handeling aan gaan.
 
De communicatie is nog niet helemaal op orde bij Tesla... Had een dikke kras in de dorpel van de bestuurderskant bij aflevering, zou gebeld worden voor een afspraak om het te fixen, maar tot op heden nog geen reactie. 1 week na dato. Het zal druk zijn maar je kan maar 1 keer een eerste indruk maken.

Verder prima gebouwd. Heb wel de truuk met de rubber strip uitgevoerd tussen voorruit en glasdak. Geen windruis meer, met dank aan TMC. Stom dat Tesla dit niet gelijk oplost, zo eenvoudig.
 
  • Like
Reactions: Michael75D
is misschien normaal, de app wordt uitgezet zolang de auto in onderhoud is . hebben ze de auto al terug "vrijgegeven" heb je een email gekregen met de service invoice ?

Auto is al gisteren om 12.00 vrijgegeven. Heb ze gisteren ook al gebeld. Er zou vertraging zijn..... Factuur heb ik ook al, maar tot op heden doet de app het nog niet. Best lastig trouwens als je gewend bent opladen te controleren en voorverwarming te gebruiken.
 
Bij gebrek aan kennis over een beter draadje om dit te posten:
Er zijn 2 geluiden die me beginnen te storen aan mijn Model S nu ik er een tijdje mee rijd:

Als ik over kasseien rijd maakt het vast dak (niet pano) toch wat geluid door getril. Ik kan nog niet meteen identificeren of het aan de achterruit ligt of aan het dak zelf. Is hier iets aan te doen, en kan een SeC bezoekje dit aanpassen? Dashboard rammelt soms ook wat luider dan ik zou willen over kasseien, maar hier stoor ik me niet teveel aan.

Tweede geluid is een krakend geluid van de airco. Als ik zonder muziek riondrij (zalig die stilte), hoor ik bij stilstand een gekraak dat van het dashboard komt. Als ik de AC afzet, hoor ik niets meer. Dit doet zich vooral voor na een tijdje rijden, of als ik aan een SuC hang. Heb ik een probleem met de AC unit, of is dit normaal?

Klinken deze zaken voor sommigen inder jullie bekend?
 
Alles is op te lossen, @xveys. Het is niet meer dan logisch dat het service center ook in jouw geval bereid is om alles te doen om je tevreden te stellen.

Helaas is de kwaliteitscontrole van nieuw afgeleverde auto's nog steeds niet op niveau. Het is de keuze van Tesla om deze controle door de klant te laten uitvoeren en eventuele gebreken door de service centra te laten oplossen. Uiteraard wordt alles uiteindelijk opgelost, echter sommige service centra zijn hier beter in dan andere. Gelukkig zijn er genoeg centra om uit te kiezen.
 
Vanmiddag langsgegaan bij SeC in Amsterdam. Blijkt dat ze in Tilburg bij het delivery team niet de juiste gegevens aan me gevraagd hadden. Heb nu alle papieren moeten overleggen en nu is het op de juiste wijze in gang gezet. Duurt alsnog een week, wat maakt dat het in totaal twee weken duurt voordat ik een werkende app heb....Vertrek woesndag naar Oostenrijk, hoop dat ik hem dan net heb.

Verder aangegeven dat (1) het raam erg piept als ik hem opendoe, (2) de auto bij maximale stuuruitslag 'clunck' zegt en (3) de motorkap scheef zit.

1 en 2 zijn ter plekke binnen een half uur verlopen. Top geregeld en erg vriendelijkk. 3 is nagemeten en het valt binnen de tolerantie. Nou weet ik wel dat de body panel toleranties bij Tesla in inches gemeten worden en bij BMW in mm, maar de robot die mijn motorkap gemonteerd heeft had een fles Jack Daniels achter zijn schroeven...

Oh en toen ik wegreed kreeg ik een melding dat er vannacht een update geinstalleerd wordt. Heeft iedereen dat vandaag?
 
  • Funny
Reactions: Merijn
Bij gebrek aan kennis over een beter draadje om dit te posten:
Er zijn 2 geluiden die me beginnen te storen aan mijn Model S nu ik er een tijdje mee rijd:

Als ik over kasseien rijd maakt het vast dak (niet pano) toch wat geluid door getril. Ik kan nog niet meteen identificeren of het aan de achterruit ligt of aan het dak zelf. Is hier iets aan te doen, en kan een SeC bezoekje dit aanpassen? Dashboard rammelt soms ook wat luider dan ik zou willen over kasseien, maar hier stoor ik me niet teveel aan.

Tweede geluid is een krakend geluid van de airco. Als ik zonder muziek riondrij (zalig die stilte), hoor ik bij stilstand een gekraak dat van het dashboard komt. Als ik de AC afzet, hoor ik niets meer. Dit doet zich vooral voor na een tijdje rijden, of als ik aan een SuC hang. Heb ik een probleem met de AC unit, of is dit normaal?

Klinken deze zaken voor sommigen inder jullie bekend?

Kraak in het dak: (heb zelf pano maar gok dat het bij gewoon dak niet beter is) de hemelbekleding zit op bepaalde plekken vast met klitteband (verzin het maar). Dit zou het geluid kunnen zijn. Er zit bijvoorbeeld zo'n strip direct naast je hoofd. Heb ik me behoorlijk aan geergerd.
 
Vanmiddag langsgegaan bij SeC in Amsterdam. Blijkt dat ze in Tilburg bij het delivery team niet de juiste gegevens aan me gevraagd hadden. Heb nu alle papieren moeten overleggen en nu is het op de juiste wijze in gang gezet. Duurt alsnog een week, wat maakt dat het in totaal twee weken duurt voordat ik een werkende app heb....Vertrek woesndag naar Oostenrijk, hoop dat ik hem dan net heb
Uit ervaring weer ik dat t ook in 5 min kan. Ik denk nog ff wat druk zetten. Op dit moment doet de app t bij niemand.
 
Ik heb nog steeds een vervelend kraak geluid zitten in het dak tussen panorama en vooruit. Lijkt dat de hemelbekleding niet goed vast zit en bij hobbels etc hoor je dan irritant gekraak. Ze hebben er al naar gekeken maar nog niet opgelost ga er wel weer een afspraak voor maken want irriteer mij er mateloos aan. Auto van de vrouw en alle andere auto's die ik heb doen het niet .
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
De communicatie is nog niet helemaal op orde bij Tesla... Had een dikke kras in de dorpel van de bestuurderskant bij aflevering, zou gebeld worden voor een afspraak om het te fixen, maar tot op heden nog geen reactie. 1 week na dato. Het zal druk zijn maar je kan maar 1 keer een eerste indruk maken.

Verder prima gebouwd. Heb wel de truuk met de rubber strip uitgevoerd tussen voorruit en glasdak. Geen windruis meer, met dank aan TMC. Stom dat Tesla dit niet gelijk oplost, zo eenvoudig.

Wele truuk bedoel je dan precies?
 
@DriesVDHoeck het windgeruis boven 70-80km/h...

Zie ook Wind noise in full glass roof new Model S

Ik heb een tochtstrip bij hornbach gekocht, de ronde holle rubberen strip eruit getrokken en die met een plastic spatel in de kier tussen dak en voorruit gepropt. Ziet er nu uit als fabriekswerk en nul windgeruis meer.

Overigens heeft het SC nu contact gezocht en wordt reparatie van de kras gepland.
 
Last edited: