Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt me gezellig. Als je ook nog rond lunchtijd er bent dan eten we ook nog wat. Hebben lekkere maar zeker gezonde keuzes... tot straks!
Het is er niet van gekomen :-(. Tijdens de factory tour een telefoontje en kon ik gelijk door (na de factory tour) naar een klant in 020. Daardoor werd wel de Autopilot geactiveerd na 50 km rijden en kalibreren :). Auto werd afgeleverd met 2017.32.17 722130c trouwens.
 
  • Like
Reactions: Qualiture
Hé, komt het #clubhuis weer tot leven? Ik kan verder bevestigen dat de koffie prima is! #jura :)
Het is er niet van gekomen :-(. Tijdens de factory tour een telefoontje en kon ik gelijk door (na de factory tour) naar een klant in 020. Daardoor werd wel de Autopilot geactiveerd na 50 km rijden en kalibreren :). Auto werd afgeleverd met 2017.32.17 722130c trouwens.

Ja, we hebben je gemist!
 
Ik ben al 1,5 jaar en 4 service center bezoeken verder m.b.t de steeds terugkerende waarschuwing ''bandenpanning systeem heeft onderhoud nodig'' . Deze melding kwam voor het eerst na 2 jaar (bouwjaar juni 2014) in beeld. Ik heb sinds aanschaf auto BBS zomer & Vorsteiner winter aftermarket 20'' velgen.

Na eerste bezoek was uitkomst sensor(s) in wielen zijn niet goed (daarvoor wel 2 jaar prima gefunctioneerd), dat was in de herfst en ik gaf toen aan als ik mijn winter wielen wissel dan kom ik wel terug en ben dan benieuwd of het dan wel goed gaat, daar zit ook een eigen set sensoren in. Na wisselen velgen hebben ze voor de zekerheid ook nog reset gedaan bij service center en binnen paar weken kwam weer de melding met andere set velgen en sensoren. Na weer een bezoek en analyse weer zelfde mededeling dat het in de velg sensor moet zitten. Mijn velgen specialist gaf aan dat hij in heel zijn carrière nog nooit 2 sets wielen binnen 2 jaar met sensor storingen heeft gehad, leek hem onmogelijk. Tesla bood nog aan om setje te wisselen met origine 19'Tesla velgen, heb daar 3 dagen meer rond gereden en toen geen melding. moeilijke is alleen dat het soms een paar weken duurt voordat melding weer komt.

Om alles uit te sluiten bij volgende wissel in deze zomer nieuwe weer nieuwe sensoren gekocht bij Tesla. Dit ging eerste 2 maanden goed waarna ik weer dezelfde mededeling kreeg. Deze meldingen blijven de ene keer een dag staan en andere keert verdwijnen ze weer a paar minuten. Weer Tesla gebeld dat het toch echt met systeem in auto te maken moet hebben als ik met 3e set sensoren de storingsmelding toch weer opkomt. Vooral om dat het bekend is dat de 1ste generatie tpms systeem vaak faalt.

Tesla heeft auto weer nagekeken (kreeg gisteren met regen nota bene op weg naar Tesla weer de melding in beeld waar ik foto van gemaakt heb) en zegt dat systeem functioneert en dat ze niets meer kunnen doen omdat er aftermarket velgen (met bij Tesla gekochte sensoren) onder liggen. Tesla geeft wel aan dat als deze melding in beeld was gekomen met standaard velgen dat ze dan wel meteen hele systeem vervangen hadden. Knap frustrerend, want met 2 top merken velgen sets en 3 verschillende sensoren sets die regelmatig fail melding aangeven gaat het er bij mijn common sense niet in dat het dan kan liggen aan de velgen dat er storings meldingen komen... Vooral met wat er bekend is dat systeem vaak vervangen moet worden.

Heb begrip dat ze er echt wel serieus naar kijken, maar vind het toch flauw dat ze voor mijn gevoel nu excuses gebruiken dat ze niets kunnen doen door niet originele velgen.

Met lekkend pano dak waar ik 2 x voor terug moest, lekkende kofferbak waar ik 2 x voor terug moest, nieuwe motor, tochtend raampje bij spiegel, krassen in zijramen door fout in aandrijving, kapotte remlichten en andere kleine euvels waar ik de afgelopen 3 jaar voor langs ben geweest, had ik toch verwacht dat ze hand in eigen boezem konden steken bij dit tpms euvel.

Daarnaast heb ik door mijn Tesla enthousiasme ook nog een 2 vrienden en 1 zakenrelatie aan Tesla geholpen. Ik ga nu bij 1 vriend die ook nog 1ste generatie auto heeft en standaard wielen, nu langere tijd zijn standaard wielen ruilen om aan te tonen dat ik niet gek ben dat ik zeker weet dat na verloop van tijd die melding ook met standaard wielen gaat terugkomen, wordt vervolgd...
 
Ik ben al 1,5 jaar en 4 service center bezoeken verder m.b.t de steeds terugkerende waarschuwing ''bandenpanning systeem heeft onderhoud nodig'' . Deze melding kwam voor het eerst na 2 jaar (bouwjaar juni 2014) in beeld. Ik heb sinds aanschaf auto BBS zomer & Vorsteiner winter aftermarket 20'' velgen.

Na eerste bezoek was uitkomst sensor(s) in wielen zijn niet goed (daarvoor wel 2 jaar prima gefunctioneerd), dat was in de herfst en ik gaf toen aan als ik mijn winter wielen wissel dan kom ik wel terug en ben dan benieuwd of het dan wel goed gaat, daar zit ook een eigen set sensoren in. Na wisselen velgen hebben ze voor de zekerheid ook nog reset gedaan bij service center en binnen paar weken kwam weer de melding met andere set velgen en sensoren. Na weer een bezoek en analyse weer zelfde mededeling dat het in de velg sensor moet zitten. Mijn velgen specialist gaf aan dat hij in heel zijn carrière nog nooit 2 sets wielen binnen 2 jaar met sensor storingen heeft gehad, leek hem onmogelijk. Tesla bood nog aan om setje te wisselen met origine 19'Tesla velgen, heb daar 3 dagen meer rond gereden en toen geen melding. moeilijke is alleen dat het soms een paar weken duurt voordat melding weer komt.

Om alles uit te sluiten bij volgende wissel in deze zomer nieuwe weer nieuwe sensoren gekocht bij Tesla. Dit ging eerste 2 maanden goed waarna ik weer dezelfde mededeling kreeg. Deze meldingen blijven de ene keer een dag staan en andere keert verdwijnen ze weer a paar minuten. Weer Tesla gebeld dat het toch echt met systeem in auto te maken moet hebben als ik met 3e set sensoren de storingsmelding toch weer opkomt. Vooral om dat het bekend is dat de 1ste generatie tpms systeem vaak faalt.

Tesla heeft auto weer nagekeken (kreeg gisteren met regen nota bene op weg naar Tesla weer de melding in beeld waar ik foto van gemaakt heb) en zegt dat systeem functioneert en dat ze niets meer kunnen doen omdat er aftermarket velgen (met bij Tesla gekochte sensoren) onder liggen. Tesla geeft wel aan dat als deze melding in beeld was gekomen met standaard velgen dat ze dan wel meteen hele systeem vervangen hadden. Knap frustrerend, want met 2 top merken velgen sets en 3 verschillende sensoren sets die regelmatig fail melding aangeven gaat het er bij mijn common sense niet in dat het dan kan liggen aan de velgen dat er storings meldingen komen... Vooral met wat er bekend is dat systeem vaak vervangen moet worden.

Heb begrip dat ze er echt wel serieus naar kijken, maar vind het toch flauw dat ze voor mijn gevoel nu excuses gebruiken dat ze niets kunnen doen door niet originele velgen.

Met lekkend pano dak waar ik 2 x voor terug moest, lekkende kofferbak waar ik 2 x voor terug moest, nieuwe motor, tochtend raampje bij spiegel, krassen in zijramen door fout in aandrijving, kapotte remlichten en andere kleine euvels waar ik de afgelopen 3 jaar voor langs ben geweest, had ik toch verwacht dat ze hand in eigen boezem konden steken bij dit tpms euvel.

Daarnaast heb ik door mijn Tesla enthousiasme ook nog een 2 vrienden en 1 zakenrelatie aan Tesla geholpen. Ik ga nu bij 1 vriend die ook nog 1ste generatie auto heeft en standaard wielen, nu langere tijd zijn standaard wielen ruilen om aan te tonen dat ik niet gek ben dat ik zeker weet dat na verloop van tijd die melding ook met standaard wielen gaat terugkomen, wordt vervolgd...
Ik heb hetzelfde, op m'n Brock velgen, sinds dit zomerseizoen. Van 1 velg is bij het SeC al een sensor vervangen, maar het probleem kwam snel terug.
Ik heb de originele velgen voor de winter, ben benieuwd of het daar ook fout gaat.
 
Vrees dat je zelfde euvel hebt. Zou de moeite besparen om nog meer sensoren te vervangen. Je mag ''hopen'' dat het euvel dan terug komt bij je originele velgen voor de winter. Dan heb je bewijs dat het niets met je aftermarket velgen te maken heeft en zal je hele systeem vervangen worden. Misschien kun je me de komende winter een PM sturen mocht dit gebeuren, dan heb ik weer meer bewijs voor mijn case.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Toch is een juiste diagnose eenvoudig te stellen, @philhill en @ebullio.
A. Tijdens het optreden van de storing kan Tesla Roadside Assistance real-time meekijken en vaststellen wat er aan de hand is.
* Zij zien bijv. dat 1 of meer van de 4 sensoren het niet doen, als het aan de sensoren ligt.
* Als er een storing lijkt te zijn op 4 sensoren ligt dat dus met zekerheid aan de auto en niet aan de sensoren. Die gaan wel stuk maar natuurlijk niet alle 4 tegelijk.
B. Daarnaast kan een Tesla SeC ook de sensoren individueel testen met een handheld apparaatje. Dan weet je ook of het aan een sensor ligt of niet. Elke fatsoenlijke bandenspecialist heeft ook zo'n apparaatje.
C. Het verhaal over non-Tesla velgen is onzin. Ik heb het daar met het Amsterdamse SeC nog over gehad, vorig jaar oktober toen ik storing aan het TPMS systeem had. Men is 100% bereid aan een oplossing mee te werken. (Zoals het natuurlijk ook hoort.)
D. Installatie van non-Tesla sensoren heeft natuurlijk wel invloed op hun terughoudendheid, maar zelfs daarvan was in mijn geval geen enkele sprake. Je eigen sensoren worden gecontroleerd en zonodig vervangen, uiteraard op je eigen kosten.

Zie mijn eerdere posts hierover:

Velgen en banden

Velgen en banden
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Heb lopen zoeken maar nergens iets over gevonden op het forum, Hoort niet echt hier maar wil ook niet een heel draadje maken ervoor, maar sinds ik mijn S terug heb 3 dagen geleden zijn mijn meldingen vanuit de Tesla ios App vertraagd met precies 9 uur en 11 minuten.... het laden was vanmorgen onderbroken en kreeg hiervan geen melding wat ik vreemd vond, en krijg hem net dus pas binnen. ik heb een nieuw modem, LTE, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

IMG_3444.PNG
 
Ik ben al 1,5 jaar en 4 service center bezoeken verder m.b.t de steeds terugkerende waarschuwing ''bandenpanning systeem heeft onderhoud nodig'' . Deze melding kwam voor het eerst na 2 jaar (bouwjaar juni 2014) in beeld. Ik heb sinds aanschaf auto BBS zomer & Vorsteiner winter aftermarket 20'' velgen.

Na eerste bezoek was uitkomst sensor(s) in wielen zijn niet goed (daarvoor wel 2 jaar prima gefunctioneerd), dat was in de herfst en ik gaf toen aan als ik mijn winter wielen wissel dan kom ik wel terug en ben dan benieuwd of het dan wel goed gaat, daar zit ook een eigen set sensoren in. Na wisselen velgen hebben ze voor de zekerheid ook nog reset gedaan bij service center en binnen paar weken kwam weer de melding met andere set velgen en sensoren. Na weer een bezoek en analyse weer zelfde mededeling dat het in de velg sensor moet zitten. Mijn velgen specialist gaf aan dat hij in heel zijn carrière nog nooit 2 sets wielen binnen 2 jaar met sensor storingen heeft gehad, leek hem onmogelijk. Tesla bood nog aan om setje te wisselen met origine 19'Tesla velgen, heb daar 3 dagen meer rond gereden en toen geen melding. moeilijke is alleen dat het soms een paar weken duurt voordat melding weer komt.

Om alles uit te sluiten bij volgende wissel in deze zomer nieuwe weer nieuwe sensoren gekocht bij Tesla. Dit ging eerste 2 maanden goed waarna ik weer dezelfde mededeling kreeg. Deze meldingen blijven de ene keer een dag staan en andere keert verdwijnen ze weer a paar minuten. Weer Tesla gebeld dat het toch echt met systeem in auto te maken moet hebben als ik met 3e set sensoren de storingsmelding toch weer opkomt. Vooral om dat het bekend is dat de 1ste generatie tpms systeem vaak faalt.

Tesla heeft auto weer nagekeken (kreeg gisteren met regen nota bene op weg naar Tesla weer de melding in beeld waar ik foto van gemaakt heb) en zegt dat systeem functioneert en dat ze niets meer kunnen doen omdat er aftermarket velgen (met bij Tesla gekochte sensoren) onder liggen. Tesla geeft wel aan dat als deze melding in beeld was gekomen met standaard velgen dat ze dan wel meteen hele systeem vervangen hadden. Knap frustrerend, want met 2 top merken velgen sets en 3 verschillende sensoren sets die regelmatig fail melding aangeven gaat het er bij mijn common sense niet in dat het dan kan liggen aan de velgen dat er storings meldingen komen... Vooral met wat er bekend is dat systeem vaak vervangen moet worden.

Heb begrip dat ze er echt wel serieus naar kijken, maar vind het toch flauw dat ze voor mijn gevoel nu excuses gebruiken dat ze niets kunnen doen door niet originele velgen.

Met lekkend pano dak waar ik 2 x voor terug moest, lekkende kofferbak waar ik 2 x voor terug moest, nieuwe motor, tochtend raampje bij spiegel, krassen in zijramen door fout in aandrijving, kapotte remlichten en andere kleine euvels waar ik de afgelopen 3 jaar voor langs ben geweest, had ik toch verwacht dat ze hand in eigen boezem konden steken bij dit tpms euvel.

Daarnaast heb ik door mijn Tesla enthousiasme ook nog een 2 vrienden en 1 zakenrelatie aan Tesla geholpen. Ik ga nu bij 1 vriend die ook nog 1ste generatie auto heeft en standaard wielen, nu langere tijd zijn standaard wielen ruilen om aan te tonen dat ik niet gek ben dat ik zeker weet dat na verloop van tijd die melding ook met standaard wielen gaat terugkomen, wordt vervolgd...
Merkwaardige opstelling van het SeC inderdaad... kan me niet voorstellen dat het NIET aan het systeem in de auto ligt. Zelf heb ik dit jaar ook het nieuwe systeem "gekregen" en met de juiste (nieuwe) sensoren werkte het vanaf dat moment allemaal weer feilloos.
 
Heb lopen zoeken maar nergens iets over gevonden op het forum, Hoort niet echt hier maar wil ook niet een heel draadje maken ervoor, maar sinds ik mijn S terug heb 3 dagen geleden zijn mijn meldingen vanuit de Tesla ios App vertraagd met precies 9 uur en 11 minuten.... het laden was vanmorgen onderbroken en kreeg hiervan geen melding wat ik vreemd vond, en krijg hem net dus pas binnen. ik heb een nieuw modem, LTE, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Nee heel veel mensen hebben er last van, ook in de UK.
Tijdzone verkeerd ingesteld na een upgrade van de Tesla servers ?
Volgens mij hadden we vorig jaar ook een keer zoiets.
 
Toch is een juiste diagnose eenvoudig te stellen, @philhill en @ebullio.
A. Tijdens het optreden van de storing kan Tesla Roadside Assistance real-time meekijken en vaststellen wat er aan de hand is.
* Zij zien bijv. dat 1 of meer van de 4 sensoren het niet doen, als het aan de sensoren ligt.
* Als er een storing lijkt te zijn op 4 sensoren ligt dat dus met zekerheid aan de auto en niet aan de sensoren. Die gaan wel stuk maar natuurlijk niet alle 4 tegelijk.
B. Daarnaast kan een Tesla SeC ook de sensoren individueel testen met een handheld apparaatje. Dan weet je ook of het aan een sensor ligt of niet. Elke fatsoenlijke bandenspecialist heeft ook zo'n apparaatje.
C. Het verhaal over non-Tesla velgen is onzin. Ik heb het daar met het Amsterdamse SeC nog over gehad, vorig jaar oktober toen ik storing aan het TPMS systeem had. Men is 100% bereid aan een oplossing mee te werken. (Zoals het natuurlijk ook hoort.)
D. Installatie van non-Tesla sensoren heeft natuurlijk wel invloed op hun terughoudendheid, maar zelfs daarvan was in mijn geval geen enkele sprake. Je eigen sensoren worden gecontroleerd en zonodig vervangen, uiteraard op je eigen kosten.

Zie mijn eerdere posts hierover:

Velgen en banden

Velgen en banden
A& B : Ze hebben inderdaad bij 1ste bezoeken die tests gedaan en gezegd dat het aan 1 of meer sensoren ligt, niet auto. Daarna tot 3 x nieuwe Tesla sensoren gekocht, waarna telkens binnen weken tot maanden de melding weer terug komt.
C: ze hebben nu 3 x hun best gedaan en zeggen nu dat ze nu niets meer kunnen doen omdat het geen Tesla velgen zijn. Het bizarre is dat ik ook weer de melding met de 2 maanden oude en 3e set Tesla sensoren kreeg onderweg naar de afspraak van afgelopen woensdag, gelukkig foto van display gemaakt met de melding, (zal je altijd zien dat melding weer verdween bij oprijden Tesla terrein..). Daarna zijn ze hun tests weer gaan doen en dan komt doodleuk de melding sensoren zijn ok en Tesla systeem is ok.., terwijl ik 10 minuten ervoor de melding nog in beeld had. Schiet mij maar lek... De enige manier dat Tesla nu nog iets gaat doen is al ik wissel naar Tesla velgen en als ik dan de melding weer krijg, vervangen ze direct het systeem (waarvan ze weten dat het bij heel veel ''13/''14 auto's niet deugd)

Tesla medewerker wist mij ook te vertellen dat je geen updates meer kan ontvangen als er dergelijke storingsmelding in display staat, wist ik ook niet.

Al met al ben ik hier al meer dagen dan uren aan kwijt zonder dat er nu oplossing is en dat irriteert me, geen enkel automerk heeft problemen met TPMS sensoren als je er andere velgen onder legt.
 
Het is geen kwestie van jou lek schieten, Ph.

Maar tekort schieten van het Service Center. Dit moet en kan beter.

Ik zou in jouw geval met Roadside Assistance bellen, zodra de melding weer op het scherm staat. Als er op dat moment geen enkele TPMS sensor 'in beeld' is, ligt het gewoon aan de auto.

Daarnaast kan de storing het gevolg zijn van een of meer software bugs in de drivers, die iets met de TPMS hardware van doen hebben. Corrupt stukje RAM of SSD geheugen ofzo is ook niet uit te sluiten. Is de auto nog wel onder de 80K km, i.v.m. garantie?
 
Het is geen kwestie van jou lek schieten, Ph.

Maar tekort schieten van het Service Center. Dit moet en kan beter.

Ik zou in jouw geval met Roadside Assistance bellen, zodra de melding weer op het scherm staat. Als er op dat moment geen enkele TPMS sensor 'in beeld' is, ligt het gewoon aan de auto.

Daarnaast kan de storing het gevolg zijn van een of meer software bugs in de drivers, die iets met de TPMS hardware van doen hebben. Corrupt stukje RAM of SSD geheugen ofzo is ook niet uit te sluiten. Is de auto nog wel onder de 80K km, i.v.m. garantie?
Het is ook schiet mij maar lek richting Tesla;-) Zit op 60K km's en heb bij aanschaf ook het servicecontract afgesloten, zou nog binnen garantie moeten vallen, vooral ook omdat deze case begon na 40K km's en 2 jaar. Ga volgende keer die Road assistence service bellen maar ben bang dat als ze mijn VIN file openen dat ze dan zeggen we kunnen niets meer doen want u heeft geen originele velgen, dat was de duidelijke boodschap van service center gisteren. Keep you posted en ook benieuwd hoe het bij Ebullio afloopt als hij zijn winterwielen eronder zet.