Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Na 2 weken in de nieuwe X heb ik uiteindelijk 3 dingetjes.

  1. De zonneklep aan de bestuurderskant maakt geluid bij het rijden als ze opgeborgen is. Soms lukt het me om dit weg te krijgen. Maar niet altijd. Bij de loaner MX75D had ik dit ook opgemerkt.
  2. Gisteren vastgesteld dat de ruitensproeiers nog leeg waren. Niet iets wat ik gechecked heb bij aflevering. :) Dan maar 4l gekocht... voor 9,99€
  3. De FWD is eens in mijn haag blijven steken en de voordeur is eens opengegaan tegen een spiegel. Afstelwerk voor de sensoren of "works as designed".
Toch is het verhaal over de hele lijn positief. Vergeleken met de S90D (op 20"TST) is de MX veel zachter om met te rijden. Zowel de zetels als de luchtvering zijn precies verbeterd. Het panorama is iets wat een enorme vrijheid geeft. Ik had wel pano in de S...maar dit is toch anders.
Voor de rest blijft het zoals bij de S een auto waarmee ik het liefst uit parkeergarages blijf. Vooral bij het uitrijden zijn de meeste parkeergarages een regelrechte ramp voor velgschade.
Wat betreft de AP2.5... ik voel weinig verschil dan met de AP1. Zaterdag een trip naar Zuid-Tirol, ik kijk er echt naar uit!
 
Mysterie opgelost... Probleem bleek een verstopte dakgoot (je verzint het niet....:)) te zijn waardoor regenwater doorsijpelde in de carrosserie. Bij nadere inspectie bleek niet alleen de gordel nat maar ook de mat/vloerbedekking in de trunk doorweekt te zijn. Allemaal weer netjes opgelost door onze vrienden in Tilburg, hulde!
Mijn S90D heeft dat ook gehad. In Sec kregen ze het niet klaar. Hij is toen bij De Buck geweest en die hebben het opgelost.
 
  • Informative
Reactions: SMU
Gisteren vastgesteld dat de ruitensproeiers nog leeg waren. Niet iets wat ik gechecked heb bij aflevering. :) Dan maar 4l gekocht... voor 9,99€
Dat meen je niet... daar moet ik eigenlijk wel om lachen maar het is om te huilen... :confused:
De FWD is eens in mijn haag blijven steken en de voordeur is eens opengegaan tegen een spiegel. Afstelwerk voor de sensoren of "works as designed".
Er zijn er meer hier die de deuren wat eigenwijs vinden... Ik raak wel een beetje in de war door die acroniemen, ik vraag me iedere keer af waarom mensen hun hoofd stoten aan de vierwielaandrijving :D
Toch is het verhaal over de hele lijn positief. Vergeleken met de S90D (op 20"TST) is de MX veel zachter om met te rijden.
Ik vond 'm eigenlijk tijdens een testrit harder geveerd dan mijn eigen S, ben benieuwd hoe het uitpakt wanneer ze de mijne uitleveren...
Zowel de zetels als de luchtvering zijn precies verbeterd. Het panorama is iets wat een enorme vrijheid geeft. Ik had wel pano in de S...maar dit is toch anders.
Voor de rest blijft het zoals bij de S een auto waarmee ik het liefst uit parkeergarages blijf. Vooral bij het uitrijden zijn de meeste parkeergarages een regelrechte ramp voor velgschade.
Wat betreft de AP2.5... ik voel weinig verschil dan met de AP1. Zaterdag een trip naar Zuid-Tirol, ik kijk er echt naar uit!
Veel plezier toegewenst! :)
 
Wij vertrekken ook naar Zuid-Tirol vrijdag. Eerst vandaag de X naar Service brengen. Nadat we een aantal weken geleden ons sleepoog niet konden vinden, toch nog maar even op zoek geweest naar dat oog in de thrunk. En gevonden !! Lag alleen al een behoorlijk tijd in laag water. Het sleepoog lag al lekker te roesten in de thrunk :eek:
 
Dat meen je niet... daar moet ik eigenlijk wel om lachen maar het is om te huilen... :confused:

Er zijn er meer hier die de deuren wat eigenwijs vinden... Ik raak wel een beetje in de war door die acroniemen, ik vraag me iedere keer af waarom mensen hun hoofd stoten aan de vierwielaandrijving :D

Ik vond 'm eigenlijk tijdens een testrit harder geveerd dan mijn eigen S, ben benieuwd hoe het uitpakt wanneer ze de mijne uitleveren...

Veel plezier toegewenst! :)

Mijn S had dezelfde 20" TST (staggered) ... voor de X zijn die niet zo groot. Het kan zijn dat met de 22" zomerset ik mijn mening qua vering moet bijstellen. De acroniemen zijn inderdaad lastig.... ik gebruik enkel FWD omdat iedereen het hier kent. Heb al gehad dat men in de Sec iemand niet wist wat Suc en Soc was... denk dat ze dat wel in de opleiding van Tesla mensen moeten gaan steken :)
 
  • Funny
Reactions: basvk
Wij vertrekken ook naar Zuid-Tirol vrijdag. Eerst vandaag de X naar Service brengen. Nadat we een aantal weken geleden ons sleepoog niet konden vinden, toch nog maar even op zoek geweest naar dat oog in de thrunk. En gevonden !! Lag alleen al een behoorlijk tijd in laag water. Het sleepoog lag al lekker te roesten in de thrunk :eek:
Bij de S vond ik het ook niet. Is nooit uitgekomen maar had het ook niet echt meer nodig :)
IMG_7667.JPG
 
@Noelis Als ik naar de foto kijk heeft de auto in ieder geval geen facelift meer nodig... ziet er uit als een enorme klap!
Was het ook... met een andere wagen had ik het niet meer kunnen navertellen. Een klassiek geval van blind vertrouwen in AP.
Het is een goede les voor mezelf om toch de ogen op de baan te houden.

Toen we eerder aan het laden waren zagen we veel mensen met een X. Ik zei toch nog tegen de kids (3) dat het zeker de volgende wagen ging zijn...na een jaar of twee. Het is iets sneller verlopen. Dankzij de verzekering die me volledig heeft uitgekeerd.

Ik kan uit ervaring zeggen dat de S een heel veilige en sterke wagen is. We zijn 1x rond de as gedraaid en het voelde als een attractie. De thorax heeft me er nadien wel aan herinnerd dat het niet iets voor elke dag is. Slechter was het voor de tegenpartij. Gelukkig was de bestuurder alleen en zat hij op de passagiersstoel om zijn documenten te zoeken tijdens de panne.

De les is dat je altijd op de weg moet letten. Ook al heb je AP op staan. Hierdoor erger ik mij aan de mentaliteit van "Vincent Everts" die doet alsof je niet meer verantwoordelijk bent als je op AP rijdt. Dat is belachelijk.

IMG_7626.JPG IMG_7628.JPG IMG_7629.JPG

Hieronder een filmpje van de crash. (de datum van de Dashcam klopt niet... het was deze zomer )

 
  • Informative
Reactions: shoot72
Ouch wat een klap zeg.

De les is dat je altijd op de weg moet letten. Ook al heb je AP op staan. Hierdoor erger ik mij aan de mentaliteit van "Vincent Everts" die doet alsof je niet meer verantwoordelijk bent als je op AP rijdt. Dat is belachelijk.
Hear hear. Dit filmpje zou mooi kunnen worden gebruikt in de rechtzaak die hij is gestart vanwege zijn bekeuring.
 
Ouch wat een klap zeg.

Hear hear. Dit filmpje zou mooi kunnen worden gebruikt in de rechtzaak die hij is gestart vanwege zijn bekeuring.
Ik heb het initieel enkel aan vrienden gedeeld en aan mijn verzekering. Dit om teveel heisa te vermijden en omdat ik niet wil dat Tesla in een slecht daglicht komt hierdoor. De realiteit is dat ik wist dat AP1 hiervoor niet ging stoppen. Als ik voor me had gekeken dan had ik zeker ingegrepen. De meeste Tesla rijders weten - hopelijk - wel dat stilstaande objecten een probleem kunnen geven.

Het stoot me alleen tegen de borst (call it thorax) dat zo'n gasten het systeem als onfeilbaar gaan promoten enkel en alleen om wat aandacht te krijgen voor hun kanaal. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor het ongeval en ben héél blij dat mijn gezin er zonder kleerscheuren is uitgekomen.

Bijkomend staat het hierdoor OT... want het is niet om te janken over mijn Tesla... Ik ben 30 minuten nadat ik geland was naar de Tesla Store in Antwerpen gereden om mijn X te bestellen. Vandaar dat hij nu ook "Guardian Angel" noemt.
 
Ik heb het initieel enkel aan vrienden gedeeld en aan mijn verzekering. Dit om teveel heisa te vermijden en omdat ik niet wil dat Tesla in een slecht daglicht komt hierdoor. De realiteit is dat ik wist dat AP1 hiervoor niet ging stoppen. Als ik voor me had gekeken dan had ik zeker ingegrepen. De meeste Tesla rijders weten - hopelijk - wel dat stilstaande objecten een probleem kunnen geven.

Het stoot me alleen tegen de borst (call it thorax) dat zo'n gasten het systeem als onfeilbaar gaan promoten enkel en alleen om wat aandacht te krijgen voor hun kanaal. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor het ongeval en ben héél blij dat mijn gezin er zonder kleerscheuren is uitgekomen.

Bijkomend staat het hierdoor OT... want het is niet om te janken over mijn Tesla... Ik ben 30 minuten nadat ik geland was naar de Tesla Store in Antwerpen gereden om mijn X te bestellen. Vandaar dat hij nu ook "Guardian Angel" noemt.
Die heeft ook AP? Vond het jammer dat ik dat niet zou krijgen, leek me wel relaxed. Tot vanochtend...

PS OT betekent??
 
Boten (en trailers) zijn inderdaad (nog) een puzzeltje voor de beeldherkenning.
Heb ooit een kwartiertje in de file achter een trailer met speedboot gereden op AP 1.0. Alles kwam voorbij. Lege weg, vrachtwagen, auto, motorfiets (!), EAB early warning. En inderdaad zul je zelf moeten remmen om er niet tegenop te botsen als zo'n voorligger al even stilstaat.