Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen namiddag begon de Blackbird wat nukken te krijgen. Ik moest even wat in de kofferbak stoppen, en druk vervolgens op de knop van de achterklep om deze weer te sluiten. Klep gaat dicht, maar net voordat ie in het slot valt hoor ik 2 piepjes en de klep gaat weer open. Niks zichtbaars wat de klep blokkeert kunnen waarnemen, dus een paar keer via de knop op (onderaan) de klep geprobeerd. Toen dat niet werkte, het maar via de keyfob geprobeerd, dat werkte ook niet. Dan maar via het grote scherm via "Doors" de Trunk proberen te sluiten.... Ook dat werkte niet. Dan maar oldskool de klep dichtgetrokken. Klantenservice gebeld, redelijk rap (met ruim 9 minuten in de wacht te hebben gestaan) iemand aan de lijn. Maar die wist het ook niet zo goed, had wel een vermoeden dat het te maken had met het niet updaten van de firmware. Dat updaten lukt niet omdat er een sensor in een van de achterdeuren niet goed werkt, daarvan zag hij ook de service order staan, en heeft ook maar een uitlees opdracht naar de SeC door gestuurd. Even zien wat ze kunnen vinden.
 
Benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft maar mijn X heeft wat vaags.

Heb de laatste 2 dagen dat als ik s’avonds de honden nog even ga uit laten ik de radio hoor spelen als ik langs de X loop.
Scherm is helemaal zwart alles zit gewoon op slot en was uit met het parkeren een paar uur ervoor.
Ook hoor ik een ventilator draaien ofzo aan de voorzijde.
Ik open dan en sluit weer en dan is alles weer stil ook die ventilator.

Iemand die dit herkend?
 
Heeft iemand ook het volgende (sinds de .10 update volgens mij, maar wellicht .12; ik zit nu op .14):

Je rijdt lekker met autopilot, handje netjes aan het stuur. In eens, zonder waarschuwing: pieppieppiep, je hebt je handen niet aan het stuur, cruise uitgeschakeld.

Heb dit nu al 5 keer gehad en de laatste 2 momenten de tijd/datum opgeschreven zodat ik een effectieve afspraak kan maken met het SeC.

Ben benieuwd of dit aan mij ligt (sensor die hapert oid?) of dat meer mensen dit hebben...
 
Benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft maar mijn X heeft wat vaags.

Heb de laatste 2 dagen dat als ik s’avonds de honden nog even ga uit laten ik de radio hoor spelen als ik langs de X loop.
Scherm is helemaal zwart alles zit gewoon op slot en was uit met het parkeren een paar uur ervoor.
Ook hoor ik een ventilator draaien ofzo aan de voorzijde.
Ik open dan en sluit weer en dan is alles weer stil ook die ventilator.

Iemand die dit herkend?
Horror!!
 
Heeft iemand ook het volgende (sinds de .10 update volgens mij, maar wellicht .12; ik zit nu op .14):

Je rijdt lekker met autopilot, handje netjes aan het stuur. In eens, zonder waarschuwing: pieppieppiep, je hebt je handen niet aan het stuur, cruise uitgeschakeld.

Heb dit nu al 5 keer gehad en de laatste 2 momenten de tijd/datum opgeschreven zodat ik een effectieve afspraak kan maken met het SeC.

Ben benieuwd of dit aan mij ligt (sensor die hapert oid?) of dat meer mensen dit hebben...
Ja, heb ik gehad vanaf het moment van aflevering. Het duurde enorm lang voordat ik iets van autopilot kreeg en daarna elke keer na een paar minuten een melding en werd het systeem uitgeschakeld.
Het bleek uiteindelijk een defecte zijcamera te zijn waardoor alles uitgeschakeld wordt.
 
  • Informative
Reactions: MarcelS and Pepp
Had hetzelfde laatst bij Amsterdam; uiteindelijk gewoon langsgegaan om een afspraak te maken. Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen goed te doen.

Wat je kunt proberen is zodra ze ‘s ochtends open gaan te bellen. Dan is nog niet iedereen al druk bezig wellicht?
Zojuist ook maar even binnen gewipt in Amsterdam om afspraak te maken. Deur linksachter maakt weer krassen in de ruit, maar was geen punt wat men noodzakelijk achtte om ter plekke te inspecteren. Gewoon de afspraak ingepland en -indien voorradig- dan wordt ook het TSB met betrekking tot de airbagvervanging uitgevoerd. Boutjes van de stuurbekrachtiging TSB moet ook nog, maar duurt nog maanden, op zijn vroegst start men daar in Juli mee.