Toch een leerzaam voorbeeld, zo’n defecte sensor. (Of los stekkertje.)Het gaat om een defecte parkeersensor. Natuurlijk had Tesla dit beter en zeker sneller moeten oplossen, maar mij bekruipt toch een gevoel van ' storm en glas water '
Dit toont het nadelige effect voor de klant aan van de integratie van dealer, service, importeur en fabrikant in één organisatie.
Welke ‘normale’ dealer zou niet heel graag, met spoed en op kosten van de importeur een defecte sensor vervangen aan een gloednieuwe auto? Dat klusje kan tenslotte elke stagiair en toch mag hij het tegen de hoofdprijs in rekening brengen bij de importeur. Helemaal wanneer het slechts een los stekkertje was.
Allemaal niet beter voor die leverancier, natuurlijk, maar wel voor de klant.
(En wellicht een motivatie om betere kwaliteitscontrole te doen.)
De enige remedie is om bij iedere medewerker zonder aarzelen het belang van de klant te laten prevaleren. Blijkbaar lukt dit het management niet altijd.
Last edited: