Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat om een defecte parkeersensor. Natuurlijk had Tesla dit beter en zeker sneller moeten oplossen, maar mij bekruipt toch een gevoel van ' storm en glas water '
Toch een leerzaam voorbeeld, zo’n defecte sensor. (Of los stekkertje.)
Dit toont het nadelige effect voor de klant aan van de integratie van dealer, service, importeur en fabrikant in één organisatie.
Welke ‘normale’ dealer zou niet heel graag, met spoed en op kosten van de importeur een defecte sensor vervangen aan een gloednieuwe auto? Dat klusje kan tenslotte elke stagiair en toch mag hij het tegen de hoofdprijs in rekening brengen bij de importeur. Helemaal wanneer het slechts een los stekkertje was.
Allemaal niet beter voor die leverancier, natuurlijk, maar wel voor de klant.
(En wellicht een motivatie om betere kwaliteitscontrole te doen.)

De enige remedie is om bij iedere medewerker zonder aarzelen het belang van de klant te laten prevaleren. Blijkbaar lukt dit het management niet altijd.
 
Last edited:
Ik heb zelf een lange waslijst met klachten via de e-mail aan het servicecenter in Rotterdam doorgegeven.
Netjes binnen 24u een mailtje terug dat ik teruggebeld wordt voor een afspraak om de klachten te laten verhelpen.
Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder en uiteraard zou ik haast zeggen ben ik nog niet teruggebeld voor een afspraak.

Ik heb de standaard bekleding en met die keuze ben ik heel blij.
Als je € 3.500 extra betaald dan worden ook het zit en rug paneel bekleed met een goedkoop stuk kunststof bekleding wat nog het beste te vergelijken is met de eerste generaties skai. Het excuus is dat ze geen dierenvellen willen gebruiken. Nobel maar waarom dan het slechtste alternatief dat er is. Het ademd totaal niet waardoor je altijd zit te soppen op je stoel. Dit lijkt ook te komen omdat de stoelen blijkbaar zijn opgevuld met een goedkoop soort schuimrubber i.p.v. dat deze voorzien zijn van veren. Ik wist niet dat er nog fabrikanten waren die deze super goedkope methode nog gebruikte. Graag had ik dan ook gezien dat de volledige stoel met textiel was bekleed. Ook zijn de stoelzittingen extreem kort en dat is juist niet instelbaar... Er zit nu al na 1,5 maand en nog geen 3.000km op de klok een scheur van bijna 5cm op de naad in "kunst leder" (gewoon plastic dus). Nog een ontwerp probleem met de stoelen is de stoelverwarming. De afstelling hiervan is zo dat je kont brand aan de zitting maar dat het rugdeel nauwelijks iets doet.

Bij aanschaf 1,5 maand geleden was het niet mogelijk om de "zelf rijden" optie aan te schaffen op de prijslijst voor € 3.200.
Dit kon alleen naderhand en dan zou het € 4.200 zijn volgens de prijslijst. Als ik nu op de prijslijst kijk, moet ik ineens € 5.300 gaan betalen voor deze optie. Dit terwijl ze de functionaliteit van de EAP niet eens onder controle hebben...

Inmiddels zijn er weer een paar punten bij gekomen die gefixt moeten worden nu het alleen nog voor elkaar krijgen om een afspraak te maken.
Eind volgende week ga ik op vakantie met mijn ICE. Ik zal daarna eens proberen of de EV gefixt kan worden..
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Tesla Model S 75 Business Economy (2018) - AutoWeek.nl

Hier een niet zo beste review (niet van mij trouwens)

Erg herkenbaar dit. Ik rijd in mijn 3e Tesla in 5 jaar tijd en de bouwkwaliteit is nog net zo slecht als 5 jaar geleden.

En ik heb laatst ook 20 minuten telefonisch in de wacht gestaan voordat ik iemand te spreken kreeg.

Daarnaast is de lange levertijd van onderdelen erg frustrerend.

Mijn ervaring bij SeC Amsterdam is dat als je met een waslijst aan issues langs komt er bij het ophalen van de auto altijd een aantal problemen niet zijn opgelost en dat je weer opnieuw het hele traject mag doorlopen...

Ik kijk ook uit naar sterkere concurrentie voor Tesla, zodat Tesla haar zaakjes beter op orde krijgt. Ik zal waarschijnlijk toch nooit meer teruggaan naar de 'oude' merken, hun concept van dealers en service staat mij al helemaal niet aan.
 
Helaas inderdaad herkenbaar.. ik merk dat ik de moed een beetje heb opgegeven en ook geen zin meer hebben om naar Tilburg te rijden. Ondanks schokkende aandrijflijn, geplooide stoelen en gele strepen op het scherm. Erg jammer omdat ik het eigenlijk een fantastische auto, maar die op zo veel punten teleursteld...
 
Helaas inderdaad herkenbaar.. ik merk dat ik de moed een beetje heb opgegeven en ook geen zin meer hebben om naar Tilburg te rijden. Ondanks schokkende aandrijflijn, geplooide stoelen en gele strepen op het scherm. Erg jammer omdat ik het eigenlijk een fantastische auto, maar die op zo veel punten teleursteld...

Dit begrijp ik niet. Als iets niet in orde is ga je toch langs en laat je zien wat de problemen zijn? Het is een auto, geen boek met een paar vegen of kreukels. Het gaat om een serieus bedrag en dit soort fouten moeten gewoon hersteld worden. Hoe vaak ben je langs SeC (servicecenter) gegaan? Is er niet een ander SeC waar je naartoe kunt gaan? Dat ze met een frisse(re) blik naar je auto kijken?
 
Dit begrijp ik niet. Als iets niet in orde is ga je toch langs en laat je zien wat de problemen zijn? Het is een auto, geen boek met een paar vegen of kreukels. Het gaat om een serieus bedrag en dit soort fouten moeten gewoon hersteld worden. Hoe vaak ben je langs SeC (servicecenter) gegaan? Is er niet een ander SeC waar je naartoe kunt gaan? Dat ze met een frisse(re) blik naar je auto kijken?

Bij SeC Tilburg ben ik in 1,5 jaar voor mijn gevoel te vaak geweest. Zie draadje schokkende aandrijflijn. Ik heb dit ook laten escaleren naar Alphabet, mijn leasemaatschappij, maar ondanks dat Tesla toegeeft dat het probleem er wel degelijk in zit en dat ze ook geprobeerd hebben het issue op te lossen is dit niet gelukt en vinden ze het nu een producteigenschap(schokken en het leer)!waar ook Alphabet zich achter schaart. Wat ook meespeelt is dat ik iedere keer de auto naar Tilburg moet brengen en dat kost me een ochtend, vandaag dat ik het scherm voorlopig maar laat zitten
 
Tesla heeft een hele grote broek aangetrokken, maar deze service is gewoon ver beneden peil. Die grote broek hangt op dit moment op hun knieen. Wachttijden van 6 tot 8 weken... Het gaat hier om een wagen van een kleine 100.000 euro. Ze moeten zich bij Tesla de ogen uit hun kop schamen dat ze hier de klanten met dit soort issues jaren of maanden mee rond laten rijden.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CL600 and Superendo
Bij SeC Tilburg ben ik in 1,5 jaar voor mijn gevoel te vaak geweest. Zie draadje schokkende aandrijflijn. Ik heb dit ook laten escaleren naar Alphabet, mijn leasemaatschappij, maar ondanks dat Tesla toegeeft dat het probleem er wel degelijk in zit en dat ze ook geprobeerd hebben het issue op te lossen is dit niet gelukt en vinden ze het nu een producteigenschap(schokken en het leer)!waar ook Alphabet zich achter schaart. Wat ook meespeelt is dat ik iedere keer de auto naar Tilburg moet brengen en dat kost me een ochtend, vandaag dat ik het scherm voorlopig maar laat zitten
Vroeger in 2014 (moet je mij horen) was dit beter geregeld. Destijds ook een aantal probleempjes gehad, maar toen werd de auto netjes gehaald en teruggebracht, zelfs om 20.00u ‘s avonds! Ben toen weinig in Tilburg geweest.

De laatste keer (voor het monteren van de trekhaak) kon ik bijna drie keer rijden. De eerste keer voor de montage. De volgende dag terug om het de eerste dag helaas niet klaar was en bijna de derde keer door een file (ongeval) toen ik het helaas niet redde voor 17.30u. Gelukkig was er eindelijk toch nog iemand bereid om tot 18.00u te wachten. Vroeger was men er gewoon nog om 20.00u. Wil niet zeggen dat dit zou moeten, maar met de drukte van de leveringen zou je verwachten dat er nog wel iemand om 18.00u zit.
 
Vroeger in 2014 (moet je mij horen) was dit beter geregeld. Destijds ook een aantal probleempjes gehad, maar toen werd de auto netjes gehaald en teruggebracht, zelfs om 20.00u ‘s avonds! Ben toen weinig in Tilburg geweest.

De laatste keer (voor het monteren van de trekhaak) kon ik bijna drie keer rijden. De eerste keer voor de montage. De volgende dag terug om het de eerste dag helaas niet klaar was en bijna de derde keer door een file (ongeval) toen ik het helaas niet redde voor 17.30u. Gelukkig was er eindelijk toch nog iemand bereid om tot 18.00u te wachten. Vroeger was men er gewoon nog om 20.00u. Wil niet zeggen dat dit zou moeten, maar met de drukte van de leveringen zou je verwachten dat er nog wel iemand om 18.00u zit.
Verkorte versie van mijn post in dit draadje #4441: Dat lijkt me het gevolg van de keuze dat service geen profit center maar een kostenplaats is.
 
Betreffende de bouwkwaliteit deze is sinds 2015 echt wel verbeterd. Mijn X voelt veel degelijker dan mijn S die ik hiervoor had. Al die openstaande puntjes is voor tesla echt een drama Maarja ze kunnen het niet bijhouden met hun achterlijke kwartaal lever schema’s. Gooi dan de vertraging van onderdelen en het is helemaal een drama. Betreffende de stoelen een optie als alcantara was beter geweest. Als de stoelen gaan scheuren zoals hierboven aangegeven bij 3000km dan vervangen ze het maar want die stoel moet een langere levensduur hebben. Op YouTube zie je juist hoe degelijk het materiaal is. Maargoed ieder zijn voors en tegens. Betreffende wachttijd daar heb ik nog geen issues mee gehad sec Rotterdam is altijd wel snel. Wel is aftersales een punt bij tesla het bestaat gewoon niet.
 
Met de huidige bouw kwaliteit is service toch wel essentieel...
Je hebt gelijk.
Service is het enige dat telt. Geen enkele auto is perfect, ook niet bij andere merken, dus service is altijd de cruciale factor.

In je aankooproes koop je een extra versterker en paar extra luidsprekertjes voor de prijs van de duurste flatscreen televisie. Of een set bling bling wielen voor de prijs van een all inclusive vakantie met het hele gezin. Maar dat ben je allemaal allang weer vergeten na een paar jaar.

Maar het zeuren om iets gedaan te krijgen bij mensen die zelf niks boven de € 50,00 mogen beslissen, niet teruggebeld worden ondanks toezeggingen, buitensporige wachttijden op cruciale onderdelen... Ja, dat zijn de dingen die je niet vergeet en het totaalbeeld scheeftrekken.

Naar mijn mening moet het eerst nog wat erger worden (de Model 3 zal dat wel doen), voordat er ingegrepen wordt, zodat een nieuwe generatie leidinggevenden voor verbetering kan zorgen.
 
Je hebt gelijk.
Service is het enige dat telt. Geen enkele auto is perfect, ook niet bij andere merken, dus service is altijd de cruciale factor.

In je aankooproes koop je een extra versterker en paar extra luidsprekertjes voor de prijs van de duurste flatscreen televisie. Of een set bling bling wielen voor de prijs van een all inclusive vakantie met het hele gezin. Maar dat ben je allemaal allang weer vergeten na een paar jaar.

Maar het zeuren om iets gedaan te krijgen bij mensen die zelf niks boven de € 50,00 mogen beslissen, niet teruggebeld worden ondanks toezeggingen, buitensporige wachttijden op cruciale onderdelen... Ja, dat zijn de dingen die je niet vergeet en het totaalbeeld scheeftrekken.

Naar mijn mening moet het eerst nog wat erger worden (de Model 3 zal dat wel doen), voordat er ingegrepen wordt, zodat een nieuwe generatie leidinggevenden voor verbetering kan zorgen.

Die leidinggevende is nu juist het probleem. De huidige garde zit er vanaf het eerste kwartier toen tesla net begon in NL deze mensen zijn door gepromoveerd naar hun huidige functies maar hebben nooit ervaring of opleiding genoten voor dergelijke functies met alle gevolgen van dien.
 
Die leidinggevende is nu juist het probleem. De huidige garde zit er vanaf het eerste kwartier toen tesla net begon in NL deze mensen zijn door gepromoveerd naar hun huidige functies maar hebben nooit ervaring of opleiding genoten voor dergelijke functies met alle gevolgen van dien.
Of dat helemaal de juiste verklaring is, weet ik niet. Het is wel een basisoorzaak van slecht functioneren in sterk hiërarchische organisaties, bekend als het Peter Principle.
Ik houd het er op dat de Amerikanen gewoon niet goed zijn in kolonialisme. Het is bijzonder moeilijk om een duurzame balans te vinden tussen het streven naar economische bloei in de wingewesten en de eigen winstgevendheid. Niet dat de Britten, Belgen of Nederlanders daar nou zo veel beter in waren, maar er is tenminste een hele hoop ervaring met hoe het niet moet.
De komende uitbreiding in China zal leerzaam blijken.
 
Staat elke Tesla deze ellende te wachten? Met andere woorden, zijn er bezitters die alleen voor gepland onderhoud naar Tilburg moeten?
Ik herken deze ellende persoonlijk niet, kleine problemen zijn bij mijn eerste Tesla altijd netjes in Tilburg binnen 1 week opgelost en als ze daar geen tijd hadden dan maakte ik een afspraak in Hasselt, daar is het rustiger en kun je voor een storing snel terecht. Het enige storende wat me is overkomen dat bij aankomst in Tilburg bleek dat de onderhoudsafspraak niet in de agenda stond maar de werkorder wel. Toen heb ik na een uur wachten met enige stemverheffing er zelf voor moeten zorgen dat de manager uit zijn kantoortje kwam en de boel dusdanig ging regelen dat ik toch geholpen werd.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Staat elke Tesla deze ellende te wachten? Met andere woorden, zijn er bezitters die alleen voor gepland onderhoud naar Tilburg moeten?

Ik heb met mijn S85D uit 2015 en ongeveer 140.000 km een zeer probleemloze auto, die ook echt wel zwaar belast is geweest met meedere wintersport reizen, full speed autobahn en zo.

En de kleinere dingen (camera die langzaam opstartte, deurklink die aanliep) zijn bij mij zelfs zonder afspraak bij SeC Den Haag supersnel verholpen.

Met voorgaande Audi/BMW/Mercedes veel meer sores gehad.
 
Het begint natuurlijk met (bouw) kwaliteit. Als 30% (schatting) van de geleverde wagens problemen heeft binnen het eerste half jaar dan loopt de support organisatie gewoon vast. Zeker als ze daarna niet probleem vrij blijven. Dan is elke nieuwe Tesla op de weg een groter probleem.
 
Het begint natuurlijk met (bouw) kwaliteit. Als 30% (schatting) van de geleverde wagens problemen heeft binnen het eerste half jaar dan loopt de support organisatie gewoon vast. Zeker als ze daarna niet probleem vrij blijven. Dan is elke nieuwe Tesla op de weg een groter probleem.

Ik denk dat je moet oppassen met het doen van aannames ("schatting").
Je hoort meer over problemen dan over het ontbreken van problemen.