Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al een tijdje een rare klik die ik niet thuis kan brengen. Het lijkt van rechtsachter te komen, uit de buurt van de motor daar. Het is in de auto niet zo goed hoorbaar maar wel erbuiten of als de ramen of het dak openstaan. Het geluid is een korte metaalachtige klik waarvan het lijkt dat het optreedt als ik van regen naar accelleren overga. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Speling op lagers van de aandrijfas. Geen vervanging nodig, schijnt afgesteld te kunnen worden.
 
  • Informative
Reactions: pvkeep
Ik heb ook een geluid van rechtsachter, maar wel hoorbaar in de auto. Klinkt meer als een getjsilp, of fretting van metaal. Komt enkel voor op autosnelweg als ik sneller dan 100km/u rijd. Zou dat ook aan de lagers kunnen liggen? Als ik het opzoek op internet kom ik niet veel verder.
 
Ik heb ook een geluid van rechtsachter, maar wel hoorbaar in de auto. Klinkt meer als een getjsilp, of fretting van metaal. Komt enkel voor op autosnelweg als ik sneller dan 100km/u rijd. Zou dat ook aan de lagers kunnen liggen? Als ik het opzoek op internet kom ik niet veel verder.
Kan van alles zijn, volgens mij. Bijvoorbeeld een takje dat tegen velg of wiel aanloopt of steentje tussen de remklauw en -schijf. Ook aanlopende remblokjes zou kunnen. Een grondige inspectie, liefst op een brug, brengt wellicht een oplossing.
Het kan nooit kwaad om eerst eens een paar keer fors te remmen, zodat de remklauwen en -blokken flink moeten werken.
 
  • Like
Reactions: xveys
Mijn MS trekt veel stof aan en ook de vliegen en bijen spatten helemaal uit elkaar op de voorkant. Soms zelfs op de voorruit. Ik mis de ACCS enorm, wordt tijd dat deze in een update beschikbaar komt. ):

ACCS=automatic car clean system

die hebben we toch gehad ?
even naar sec, en een propere auto terug.

is die feature nu verdwenen?
en is dat dan een bug, of bij design ?
 
  • Funny
Reactions: Faiz71 and Erik-S85
Er klopt vaak geen hout van, en bij een SuC warm ik de hele atmosfeer blijkbaar op...

Ik had 25 jaar geleden al een Opel Astra met een perfect werkend thermometertje - maar deze in de Tesla spoort echt niet... wel balen, zeker als het rond het vriespunt is!
Enkel bij vertrek is de temp vaak hoog maar na 5 minuten is die gewoon correct. In de winter is die wel altijd correct.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and clrx
Eigenlijk off topic; mijn enige dingetje in 2,5 maand was een niet goed werkende parkeersensor. Langs gegaan bij SeC Hasselt, meteen nagekeken, sensor moest vervangen worden. Moest besteld worden maar zou dag later binnen komen (!), was al in kleur dus kon meteen gemonteerd worden. 4 dagen later (ik kon zelf niet eerder) is sensor vervangen. Mag dus niet klagen, integendeel.
En wanneer ik al eens met Tesla Support contact heb gehad varieerde de wachttijd van 30s (23u 's avonds) tot 17min (11.30 's ochtends). Alleszins acceptabel.
 
Ik heb al een tijdje een rare klik die ik niet thuis kan brengen. Het lijkt van rechtsachter te komen, uit de buurt van de motor daar. Het is in de auto niet zo goed hoorbaar maar wel erbuiten of als de ramen of het dak openstaan. Het geluid is een korte metaalachtige klik waarvan het lijkt dat het optreedt als ik van regen naar accelleren overga. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Vast een mooie Bourgogne die in de trunk is achtergebleven. Je zou de eerste niet zijn:rolleyes:
 
Nog steeds op 2018.6 - sinds weken verschillende mails naar het SeC gestuurd zonder respons en paar keer véél te lang naar mijn zin "in de wacht" gehangen aan de telefoon.

Dan maar een foto doorgestuurd deze morgen. De jongste verveelde zich recent wat terwijl ik boodschappen aan 't inladen was en toen ik terug instapte kon ik net nog dit plaatje vastleggen. Met dank aan haar kreeg ik zodoende binnen 't uur een telefoontje van 't SeC in kwestie en de dame in kwestie vond het hilarisch. Haar lach maakte meteen veel goed, 't moet gezegd.

Afspraak zodoende maandag a.s. :D

2018-08-02 16_29_44-Identiteitskaart Lootens Peter - Bericht (HTML).jpg
 
Helaas na 3 maanden nu dan toch ook mijn 1e "serieuze" probleem. Was al eerder langs SeC geweest ivm. een deurrubber die niet goed zat bij delivery, maar dat was eigenlijk alleen esthetisch een probleem.

Sinds een dag of 2 kan ik echter geen lane changes meer doen. EAP ziet de naastliggende banen niet meer (of althans, hij laat ze niet zien). Als ik zelf van baan wissel zie ik wel dat EAP laat zien dat ik over de streep ga, ik zie ook auto's links en rechts van mij, dus qua beeld lijkt alles wel te werken..

Support gebeld, vrij snel geholpen (was om half 9 in de ochtend), cold reset gedaan (rem + knopjes), geen verbetering. Uitlezen en afwachten. Wel vervelend omdat ik binnenkort veel snelweg ga rijden op vakantie :(
 
Helaas na 3 maanden nu dan toch ook mijn 1e "serieuze" probleem. Was al eerder langs SeC geweest ivm. een deurrubber die niet goed zat bij delivery, maar dat was eigenlijk alleen esthetisch een probleem.

Sinds een dag of 2 kan ik echter geen lane changes meer doen. EAP ziet de naastliggende banen niet meer (of althans, hij laat ze niet zien). Als ik zelf van baan wissel zie ik wel dat EAP laat zien dat ik over de streep ga, ik zie ook auto's links en rechts van mij, dus qua beeld lijkt alles wel te werken..

Support gebeld, vrij snel geholpen (was om half 9 in de ochtend), cold reset gedaan (rem + knopjes), geen verbetering. Uitlezen en afwachten. Wel vervelend omdat ik binnenkort veel snelweg ga rijden op vakantie :(

Mogelijks de auto lane change setting per ongeluk uitgeschakeld in de controls?
Bij een software update was dit bij mij ook eens plots uitgeschakeld.
 
Mogelijks de auto lane change setting per ongeluk uitgeschakeld in de controls?
Bij een software update was dit bij mij ook eens plots uitgeschakeld.

Ja dat bedacht ik mij helaas ook zonet, want er waren meer settings gereset. Maar ik zie de banen dus ook niet meer, en ik dacht dat ik dat wel zou moeten zien. Auto staat nu bij ellemeyer voor hoofdsteunverlenging, dus kan nu even niet kijken. Ikga mijzelf voor de kop slaan als dat het is. Zou dan toch tegenvallen van mij zelf! Kom erop terug :)

Het klinkt eigenlijk wel plausibel, als ik heel eerlijk ben.