Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer gaan ze die melding dat je druk op je stuur moet uitoefenen weer wat minder kritisch zetten? Ook met m’n hand aan het stuur krijg ik om de haverklap die melding. En als ik dan ooit een klapper maak zegt Tesla natuurlijk dat ik m’n stuur nooit vasthield. Dan weten jullie het vast ;)
 
Wanneer gaan ze die melding dat je druk op je stuur moet uitoefenen weer wat minder kritisch zetten? Ook met m’n hand aan het stuur krijg ik om de haverklap die melding. En als ik dan ooit een klapper maak zegt Tesla natuurlijk dat ik m’n stuur nooit vasthield. Dan weten jullie het vast ;)

Het gaat niet om druk op het stuur, maar om lichte druk uit te oefenen op het draaien van stuur. Als je een hand laat hangen aan stuur (aan zijkant, niet bovenop alsof je een petje/bontkraag draagt ;) ) dan levert dit voldoende "tegendruk" op voor het systeem om te weten dat je je handen (hand) aan het stuur houdt.
 
  • Helpful
Reactions: Jean Loyens
Zeg, heb ik op een verjaardag een paar weken geleden iemand net het laatste zetje gegeven om toch die Tesla te kopen... Hij koopt de Tesla, geeft mijn referral code en krijgt onbeperkt laden. Eergister haalde hij zijn auto op en ik had hem laten weten dat ik nog steeds niks terug zag bij de gebruikte referralcodes, dus hij noemde dat nog even daar. Er werd navraag gedaan en de verkoper gaf aan dat hij al de referralcode van een ander had gebruikt, en dat ze de mijne nog later wel eens zouden gaan gebruiken. Dat is toch heel vreemd?
 
Zeg, heb ik op een verjaardag een paar weken geleden iemand net het laatste zetje gegeven om toch die Tesla te kopen... Hij koopt de Tesla, geeft mijn referral code en krijgt onbeperkt laden. Eergister haalde hij zijn auto op en ik had hem laten weten dat ik nog steeds niks terug zag bij de gebruikte referralcodes, dus hij noemde dat nog even daar. Er werd navraag gedaan en de verkoper gaf aan dat hij al de referralcode van een ander had gebruikt, en dat ze de mijne nog later wel eens zouden gaan gebruiken. Dat is toch heel vreemd?
Ja. Dat mag natuurlijk niet. Bij de bestelling had jouw code ingevoerd moeten worden.
 
Vandaag is het zo ver: voor het eerst in bijna 5 jaar en 134.000 km sta ik gestrand langs (nou ja, op) de weg met onze p85.

50 meter na het wegrijden bij het huis van mijn zus kreeg ik de waarschuwing de auto te verlaten en viel al het vermogen weg. Daarna een hele rij foutmeldingen. Ik heb direct met tesla gebeld, zij konden zien dat de meldingen duiden op een fout in accu of motor. Dat betekent dag het nog onder de garantie valt.

Over een kwartier zou de afsleepdienst hier moeten zijn, inclusief een vervangende auto (mb b klasse).

En dit allemaal krap drie weken voor de nieuwe X komt. Ze voelt dit aan...
 
Vandaag is het zo ver: voor het eerst in bijna 5 jaar en 134.000 km sta ik gestrand langs (nou ja, op) de weg met onze p85.

50 meter na het wegrijden bij het huis van mijn zus kreeg ik de waarschuwing de auto te verlaten en viel al het vermogen weg. Daarna een hele rij foutmeldingen. Ik heb direct met tesla gebeld, zij konden zien dat de meldingen duiden op een fout in accu of motor. Dat betekent dag het nog onder de garantie valt.

Over een kwartier zou de afsleepdienst hier moeten zijn, inclusief een vervangende auto (mb b klasse).

En dit allemaal krap drie weken voor de nieuwe X komt. Ze voelt dit aan...
Voor zo'n frequentie zou ik direct tekenen. Een collega van mij had dit binnen een half jaar!
 
B024D0D7-D1A2-4F28-9760-A609F10F35C0.jpeg


Hij is nu plots weer tot leven gekomen, wel met de melding “batterij oplaadniveau zal beperkt zijn”. Het bereik is ook plots van 230km teruggelopen naar 144.

Klinkt als wat is gebeurd met de auto van @gelden niet?
 
Zeg, heb ik op een verjaardag een paar weken geleden iemand net het laatste zetje gegeven om toch die Tesla te kopen... Hij koopt de Tesla, geeft mijn referral code en krijgt onbeperkt laden. Eergister haalde hij zijn auto op en ik had hem laten weten dat ik nog steeds niks terug zag bij de gebruikte referralcodes, dus hij noemde dat nog even daar. Er werd navraag gedaan en de verkoper gaf aan dat hij al de referralcode van een ander had gebruikt, en dat ze de mijne nog later wel eens zouden gaan gebruiken. Dat is toch heel vreemd?

Heel erg fout zelfs. Zonder medeweten van diegene die de auto besteld heeft? Zou ik pislink om worden.
 
Zeg, heb ik op een verjaardag een paar weken geleden iemand net het laatste zetje gegeven om toch die Tesla te kopen... Hij koopt de Tesla, geeft mijn referral code en krijgt onbeperkt laden. Eergister haalde hij zijn auto op en ik had hem laten weten dat ik nog steeds niks terug zag bij de gebruikte referralcodes, dus hij noemde dat nog even daar. Er werd navraag gedaan en de verkoper gaf aan dat hij al de referralcode van een ander had gebruikt, en dat ze de mijne nog later wel eens zouden gaan gebruiken. Dat is toch heel vreemd?
Ik zou dit onder geen voorwaarde accepteren. Zo'n referralcode is tussen 500 en 5000 euro waard.
Een gesprekje aangaan met de vestigingsmanager moet dit toch oplossen.
 
  • Like
Reactions: Adm and Exiteer
Bij het oprijden van de auto viel hij weer uit, gelukkig kon nog wel de “tow mode” aan worden gezet.

De bediening van de B-klasse ziet er vertrouwd uit:

C2932B0C-A92B-442C-A8DC-A15A68A20D92.jpeg
2AAA914D-51F8-4C06-A9C1-039560131015.jpeg


De p85 kan ik bereiken via de app, maar is wel (letterlijk) de weg kwijt, hij denkt nog op de locatie te zijn waar hij is uitgevallen. Accu geeft nu 0 km (moet zijn 230 km)

E2EE0637-1C3A-446C-9285-D66C66006371.png
 
Gebeurt mij ook geregeld, en meestal is de laatste suggestie van het scherm (zet de auto refresh optie van alle andere apps in je iphone uit) voldoende. Als ik een nieuwr app installeer, vergeet ik de auto refresh meestal uit te zetten.
Los daarvan: het is een bug die tesla er maar niet uit krijgt. Dit is al jaren zo.
De app op je telefoon uitzetten en weer aan: agenda’s is opnieuw gesynchroniseerd.
 
Het gaat niet om druk op het stuur, maar om lichte druk uit te oefenen op het draaien van stuur. Als je een hand laat hangen aan stuur (aan zijkant, niet bovenop alsof je een petje/bontkraag draagt ;) ) dan levert dit voldoende "tegendruk" op voor het systeem om te weten dat je je handen (hand) aan het stuur houdt.
Teveel tegendruk natuurlijk, en hoppaaah, off you go, corrigeren maar en terug aan de slag met het AP-hendeltje :D

't Zit 'em in de details ;)
 
De bediening van de B-klasse ziet er vertrouwd uit:

View attachment 333389 View attachment 333390

( MB Mode on )
Yep, heb hetzelfde in m'n nieuwe MB Vito met automaatbak... .

Trouwens, ik zie dat je manueel rijdt met de peddles...? Je staat in 1° versnelling... . :rolleyes:
Vind ik een schoonheidsfoutje dat wanneer je in automaat 'C' mode rijdt hij toch reageert op de peddles en de actuele versnelling dan vasthoudt... . :confused:

( MB Mode off )
 
Zeg, heb ik op een verjaardag een paar weken geleden iemand net het laatste zetje gegeven om toch die Tesla te kopen... Hij koopt de Tesla, geeft mijn referral code en krijgt onbeperkt laden. Eergister haalde hij zijn auto op en ik had hem laten weten dat ik nog steeds niks terug zag bij de gebruikte referralcodes, dus hij noemde dat nog even daar. Er werd navraag gedaan en de verkoper gaf aan dat hij al de referralcode van een ander had gebruikt, en dat ze de mijne nog later wel eens zouden gaan gebruiken. Dat is toch heel vreemd?

Ik heb toevallig hetzelfde gehad. Ik heb SeC waar ik mijn auto gekocht heb gevraagd hoe we dit nog kunnen oplossen, want ik heb de kopers wel echt bewust gevraagd om mijn code te gebruiken en dat hebben ze gedaan. Ze gaven aan dat ze een eenmaal geleverde auto niet meer kunnen wijzigen qua referral.

Ze hebben een "balie aankoop" op mijn referral gezet. Opgelost wat mij betreft!

In mijn geval kan het overigens zijn dat leasemaatschappij een fout gemaakt heeft, dat blijft onduidelijk. Ookal heeft leasemaatschappij bevestigd dat ze mijn code zouden gebruiken, is blijkbaar toch niet gebeurt.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik zou dit onder geen voorwaarde accepteren. Zo'n referralcode is tussen 500 en 5000 euro waard.
Een gesprekje aangaan met de vestigingsmanager moet dit toch oplossen.
Blijkbaar wordt overal gesjoemeld, zodra het over financiële belangen gaat. Maar dit is inderdaad geen sjoemelen, maar ernstiger.

Zodra zich Tesla medewerkers hieraan schuldig maken, lijkt me dat een serieuze aangelegenheid voor de hele organisatie. Het probleem is dat de betreffende verkoopmedewerkers een dusdanige machtspositie (blijken te) hebben, dat de referralspaarders het er maar bij laten zitten om hun toekomsige belangen niet te schaden.

Blijkbaar zijn deze integriteitsschendingen geen aandachtspunt van het (Nederlandse) management, want ik hoor dit al jaren en het gebeurt nu nog steeds.
 
Ik wil dan toch even positief zijn over de medewerkers, toen ik mijn S besteld had belde mijn verkoopadviseur me op of het goed was dat hij mijn referral bij iemand die zou gebruiken zodat ik er wat voor terug kreeg. Allemaal eigen initiatief.
Jij bent inderdaad niet gedupeerd, A.
Maar hier wordt toch echt gesjoemeld. Als jouw referralcode wordt gebruikt bij aanschaf door iemand die je helemaal niet eens kent, is er echt wel iets mis. Het lijkt een ‘victimless crime’, maar er wordt bewust over de grenzen van het systeem heen gegaan. Dat kan niet de bedoeling zijn.
 
  • Like
Reactions: Advh
Maar hier wordt toch echt gesjoemeld. Als jouw referralcode wordt gebruikt bij aanschaf door iemand die je helemaal niet eens kent, is er echt wel iets mis. Het lijkt een ‘victimless crime’, maar er wordt bewust over de grenzen van het systeem heen gegaan. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Volgens mij is dit standaard praktijk. Verkoopadviseurs gebruiken de code van de vorige koper. Gebeurt overal. Heb toen ik er laatst rondliep voor een afspraak zelfs iets gehoord tegen een aspirant koper van 'Als u geen code heeft hebben wij die wel voor u', referend naar gratis SuC.

Het is misschien niet helemaal 100% correct, maar ik snap het wel. Het is natuurlijk ook wel wat vreemd als een verkoper moet zeggen: "Ja je moet eerst op zoek naar een Tesla eigenaar om daar een code van te ontfrutselen, anders niet gratis laden".

Als ze dit willen voorkomen moeten ze de referral voordelen alleen geven aan de code-eigenaar (de reeds Tesla bezitter), niet aan de code-gebruiker (de koper van de nieuwe auto)