Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Deze week naar het Service Centre om wat punten van de aflevering van de auto te laten corrigeren. Ik heb alleen nog twee dingen waarvan ik niet weet of ze 'normaal' zijn:

- Ten opzichte van andere merk auto's waar ik in heb gereden, laat de linker ruitenwisser een redelijk stuk van de voorruit aan de linkerkant ongewist. Op de bijgevoegde foto heb ik een streep gezet waar tot waar de ruitenwisser komt. Is dit normaal?
View attachment 339445

Voor tesla.is dit ok voor mij niet

Verder elke dag weer een fantastisch plezier om in te rijden ;)
 
Ik heb sinds een 2 a 3 weken altijd de oranje stippellijn voor beperkte regeneratie in mijn verbruiksweergave staan. 'Morgens vroeg zelfs met een oranje uitroepteken erbij. De remregeneratie is ook minder sterk en de auto lijkt sindsdien ook meer te verbruiken.
Ik dacht eerst dat het aan het koudere weer lag (tis sinds juni natuurlijk alleen maar mooi weer geweest), maar ook wanneer ik de auto aan de lader voorverwarm, geeft hij deze waarschuwing.
Iemand enig idee?
Basisinfo: MS 75D van juni 2018 met 34.1 software.
 
Ik heb sinds een 2 a 3 weken altijd de oranje stippellijn voor beperkte regeneratie in mijn verbruiksweergave staan. 'Morgens vroeg zelfs met een oranje uitroepteken erbij. De remregeneratie is ook minder sterk en de auto lijkt sindsdien ook meer te verbruiken.
Ik dacht eerst dat het aan het koudere weer lag (tis sinds juni natuurlijk alleen maar mooi weer geweest), maar ook wanneer ik de auto aan de lader voorverwarm, geeft hij deze waarschuwing.
Iemand enig idee?
Basisinfo: MS 75D van juni 2018 met 34.1 software.
Mijn auto geeft het ook sinds 1 week aan, maar het is sinds het buiten een stuk kouder is. Ik heb de indruk dat het voorverwarmen van het interieur niet genoeg is om ook de accu's voor te verwarmen. Tijdens de eerste 15 minuten zie ik deze lijntjes en is mijn verbruik ook wat hoger. Ik denk dat het komt doordat er extra energie nodig is voor het voorverwarmen van de accu's.
 
D6727892-1852-48ED-8966-3D225F4FCFC6.png

Voor batterij heating moet je dit symbool in de App zien. Waarschijnlijk is het nog niet koud genoeg om dit symbool te zien. Zonder dit symbool wordt gewoon de Cabine heating aangezet. Anders proberen de Tesla s’nachts te laden en zo te programmeren dat ie net klaar is voordat je weg gaat.
 
Iemand enig idee?

Het ligt er aan hoe snel je laad (sneller zorgt voor meer warmte) en uiteraard de duur van het laden. 15 minuten laden helpt niet is mijn ervaring. Aan 3kW laden (wat ik nogal eens doe, want dat is ongeveer mijn PV-opwekking) heeft geen zin, wordt nooit warm genoeg.

Ik denk dat het beste is om te laden en tegelijkertijd voorverwarmen aanzetten. Dan wordt de accu warm door het laden en door de extra verwarming.
 
Het ligt er aan hoe snel je laad (sneller zorgt voor meer warmte) en uiteraard de duur van het laden. 15 minuten laden helpt niet is mijn ervaring. Aan 3kW laden (wat ik nogal eens doe, want dat is ongeveer mijn PV-opwekking) heeft geen zin, wordt nooit warm genoeg.

Ik denk dat het beste is om te laden en tegelijkertijd voorverwarmen aanzetten. Dan wordt de accu warm door het laden en door de extra verwarming.
Voorverwarmen wordt de batterij niet altijd verwarmt. Dit is alleen te zien aan de symbolen in de App. Er is nog een 3 symbool die te maken heeft met het winterpakket.
 
View attachment 339711
Voor batterij heating moet je dit symbool in de App zien. Waarschijnlijk is het nog niet koud genoeg om dit symbool te zien. Zonder dit symbool wordt gewoon de Cabine heating aangezet. Anders proberen de Tesla s’nachts te laden en zo te programmeren dat ie net klaar is voordat je weg gaat.

In het kader van on-topic blijven: ik vind het toch wel jammer dat zo'n gewaardeerd forumlid zo met zijn notificaties omgaat van dit geweldige forum ;):p
 
Mijn inziens heeft Tesla dit bijgestuurd in de loop van de tijd. Mijn vorige S gaf pas een stippellijntje als het echt koud was. Laden aan een SuC met een ijskoude batterij was geen probleem. Met mijn huidige S doet moeilijk als de buitentemperatuur nog maar een beetje daalt 's nachts. Voorverwarmen helpt niet echt.
Ik laad nu elke dag zo laat mogelijk op zodat de batterij warm staat bij vertrek. Vervelend is wel dat ik elke avond moet uitrekenen wanneer ik de laadsessie moet laten opstarten. Niet dat dit hoogstaande wiskunde is maar ik, of de madam, mag het niet vergeten. Leuk zou zijn als je in de mobile app de vertrektijd zou kunnen instellen en dat de app zelf bepaalt wanneer de laadsessie start om klaar te staan bij vertrek.
 
Mijn inziens heeft Tesla dit bijgestuurd in de loop van de tijd. Mijn vorige S gaf pas een stippellijntje als het echt koud was. Laden aan een SuC met een ijskoude batterij was geen probleem. Met mijn huidige S doet moeilijk als de buitentemperatuur nog maar een beetje daalt 's nachts. Voorverwarmen helpt niet echt.
Ik laad nu elke dag zo laat mogelijk op zodat de batterij warm staat bij vertrek. Vervelend is wel dat ik elke avond moet uitrekenen wanneer ik de laadsessie moet laten opstarten. Niet dat dit hoogstaande wiskunde is maar ik, of de madam, mag het niet vergeten. Leuk zou zijn als je in de mobile app de vertrektijd zou kunnen instellen en dat de app zelf bepaalt wanneer de laadsessie start om klaar te staan bij vertrek.

Ik laad tot 80% en zet 'm bij het opstaan weer aan.
Dan is tie lekker warm bij vertrek
 
Ik zou ook wel graag een optie zien dat TuneIn de huidige podcast cachet en onthoudt waar ik was gebleven. Mijn ervaring is dat ik bij het instappen weer kan beginnen bij 0:00 en dat die ook weer opnieuw de podcast gaat downloaden (dus ik kan niet direct naar de juiste positie).
 
  • Like
Reactions: questa
Voor de iPhone : Tesla plus. Kun je zelf laad of warm of koel schema’s maken of uitgesteld koelen verwarmen. Werkt prima. Ideaal in de winter.
Ik wil eigenlijk geen apps van derde partijen gaan gebruiken, omdat ik mijn Tesla account niet aan andere apps wil geven. Als je credentials op straat liggen dan kun je zien waar je auto staat en er mee wegrijden. Ik snap dan ook werkelijk niet waarom Tesla geen 2-factor authenticatie heeft...
 
  • Like
Reactions: questa
Hallo allemaal, donderdag laatstleden heb ik mijn Tesla in ontvangst mogen nemen, zie foto. Ondanks de titel van dit draadje (janken over tekortkomingen) wil ik toch eerst even stellen dat ik zeer gelukkig ben met de wagen. Ik wil het echter even hebben over iets waarvan ik hoop dat het aan mij ligt...: als audiofiel ging ik natuurlijk vooral even kijken naar wat het audiosysteem te bieden heeft. Hoewel premium genoemd, viel me de geluidskwaliteit (zelfs met de nieuwe "immersive sound") wat tegen. Het systeem om de balans te regelen... lijkt me telkens weer opnieuw toch een ander klankbeeld te geven, nadat ik omschakel van vb Spotify naar radio of omgekeerd. Het klinkt dan bijna alsof ik het geluid enkel hoor vanuit het touchscreen. Na weer wat regelen verdeelt het geluid zich wel weer. Tot daar toe, maar ... het systeem lijkt bugs te bevatten: vastgelegde radiozenders 'verliest' ie, snel omschakelen van vb spotify naar radio naar Tunein ... dan wil ie gewoon de radioposten niet spelen... dus onderaan de favorieten aanklikken werkt dan gewoon niet... Pas na het weer verwijderen van de favorieten en opnieuw toevoegen onthoudt ie die wel weer, maar ... later weer idem. Moet ik de gebruiksaanwijziging eens goed lezen of is er meer aan de hand? Dank voor jullie gewaardeerde inbreng! Hartelijke groeten uit Genk, België
Ik heb hetzelfde probleem met mijn MX 100D die ik vorige week heb opgehaald. Ik kan geen radiostation aanklikken die het doet. Dan verschijnt wel bijv de tekst 538 in beeld, maar blijft ie lekker op BNR staan. En ook irritant (bij mij), bij het openen van mijn autodeur gaat automatisch de radio aan! Ook als ik de radio uit heb geschakeld voordat ik de auto verlaat. Herkenbaar voor iemand, is dit irritatie momentje op te lossen?
 
En ook irritant (bij mij), bij het openen van mijn autodeur gaat automatisch de radio aan! Ook als ik de radio uit heb geschakeld voordat ik de auto verlaat. Herkenbaar voor iemand, is dit irritatie momentje op te lossen?
Dit vind ik ook irritant. Ook zit er geen limiter op het startvolume. Als je bent uitgestapt met een flink volume op de stereo (gaat gelukkig zachter als je de deur opent), dan knalt het weer uit de speakers als je instapt. Een limiter bij het instappen zou fijner zijn.
 
Dan zet je het toch gewoon zachter voordat je uitstapt??
Het valt me op dat je werkelijk op elke post die ik doe je best doet om alle minpunten die ik noem van een Tesla goed te praten. De Tesla heeft hele goede punten, maar ook gewoon een aantal zaken die je niet verwacht bij een auto die rond de 100K kost.

Maar als ik jou redenatie volg van zelf doen:
  • Dan schakel je toch gewoon zelf als je geen automaat hebt...
  • Dan krab je toch gewoon zelf je ruiten als je auto ze niet kan ontdooien...
  • Dan zwengel je toch zelf je ramen naar beneden als het niet electrisch kan...
Kortom... Dit topic heet janken over tekortkomingen, dus lijkt me de plek om dit soort tekortkomingen te melden. Een 15-jaar oude Audi heeft deze feature al en dit is softwarematig zeer eenvoudig te realiseren. Het is gewoon irritant in mijn ogen...
 
Dan zet je het toch gewoon zachter voordat je uitstapt??
(Het is bij aankomst, stoplichten etc vaak net zo aso om muziek zo hard te hebben staan -;)

Een snelheidsafhankelijk volume is echt niet teveel gevraagd.

Ik heb de radio meestal op standje 2 en op de snelweg standje 3 dus asociaal hard kan je dat niet noemen.
Je bent alleen nu wel steeds bezig om het volume van de radio aan te passen terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.
Voor luidere muziek is de Tesla installatie toch niet geschikt.

In mijn ICE-auto's met een automatische volumeregeling zat ik na de eerste paar ritjes vrijwel nooit meer aan de volume knop.
(Behalve dan als ik een keertje de aso wilde uithangen..)