Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
292625A2-B2E4-4A86-ACD8-8400800457CA.jpeg
7969B774-8A25-4351-8D93-4F50C97229C5.jpeg
0B41EB3A-DF41-434B-A345-C127E1778E72.jpeg
Raar verhaal. In 5 jaar tijd nog nooit de rails schoon gemaakt en nooit een lekkage gehad.
Valt wel mee hoor qua raarheid. Gebeurd regelmatig dat ze lekken. Ofwel onder de vloer in de kofferbak, ofwel je gordels zijn elke keer nat of je hemel is naar zijn einde geholpen. Hierbij foto’s van mijn 1e CPO
 
Ik heb veel last van windgeruis in de auto. Heb de verschillende draadjes doorgelopen en komt tot de conclusie dat de driehoekraampjes vaak de boosdoeners zijn. Klopt dat? Kunnen de SeCs dit verhelpen?

Ik heb er soms last van bij de voordeuren, in de kromming tussen de B-stijl en het dak. Het rubbertje daar een milimeter naar buiten drukken scheelt de wereld aan herrie.
 
  • Like
Reactions: Haipac
Na het vastlopen van de navigatie en een soft restart is de MCU er ineens mee gestopt: al twee dagen een zwart scherm. Een hard reset helpt niet. Dus rij ik nu al twee dagen met alleen het tweede scherm en snelheidsaanduiding in mijlen.

Sindsdien ook een abnormale vampire drain: meer dan 100 km gisteren nacht en nog eens 100 km afgelopen nacht.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Na het vastlopen van de navigatie en een soft restart is de MCU er ineens mee gestopt: al twee dagen een zwart scherm. Een hard reset helpt niet. Dus rij ik nu al twee dagen met alleen het tweede scherm en snelheidsaanduiding in mijlen.

Sindsdien ook een abnormale vampire drain: meer dan 100 km gisteren nacht en nog eens 100 km afgelopen nacht.
Heb ik ook gehad, uiteindelijk is de MCU vervangen. Vampire drain kwam overigens doordat de verwarming aan bleef staan. Mogelijk is dit bij jou ook het geval. Als je nog met de app kunt verbinden zou je dat eventueel kunnen checken, maar bij mij deed de app het ook niet meer en Tesla kon er ook niet meer bij.

Dat van de mijlen herken ik ook. Ik kwam erachter doordat ik 75 reed en iedereen inhaalde op de snelweg :D
 
Heb ik ook gehad, uiteindelijk is de MCU vervangen. Vampire drain kwam overigens doordat de verwarming aan bleef staan. Mogelijk is dit bij jou ook het geval. Als je nog met de app kunt verbinden zou je dat eventueel kunnen checken, maar bij mij deed de app het ook niet meer en Tesla kon er ook niet meer bij.

Dat van de mijlen herken ik ook. Ik kwam erachter doordat ik 75 reed en iedereen inhaalde op de snelweg :D

Ik verwacht ook wel een paar bonnetjes van de trajectcontroles...

Waarmee ik mijn bijdrage aan de ‘Tesla rijders zijn hardrijders’ statistieken voor dit jaar weer heb geleverd.

Ik hoop dat SeC Duiven de MCU weer aan de praat krijgt.
 
Doorhandle mania.... de model S is naar Tilburg geweest voor 4, ja echt, 4 doorhandle issues (alsmede nog wat andere dingetjes/issues).
Iedere keer als ik de auto open maakte, of ging rijden was het doorhandle bingo... welke geeft nu weer problemen was de vraag.

Na de 5 dagen durende "beurt" in Tilburg, waarbij er 2 zijn vervangen en 2 zijn uitgelijnd, gelijk (in Tilburg nog) weer een issue met een nieuwe doorhandle aan de bestuurdersdeur. Deze blijft alleen hangen als je wilt wegrijden (dus niet bij het afsluiten van de auto). Ik had geen tijd meer om terug te gaan dus besloot om het een paar dagen aan te kijken. Helaas, bleef problemen geven.

Nadat ik met Tesla gebeld had (20 minuten in de wacht) wilde de medewerker een nieuwe update pushen. Dit zou het probleem kunnen oplossen namelijk :confused:. Ik zou een dag later worden terug gebeld ofdat het probleem was gefixed.
Helaas, niet opgelost. Ik werd vervolgens 2 dagen later gebeld.

Weer stond er een update klaar. Nog maar eens proberen of dit het oplost. Helaas, same issue.
Ik wacht nu maar weer tot ik gebeld word. Als ze vrijdagmiddag nog niet hebben gebeld ga ik zelf maar weer bellen.



###wie o wie heeft ooit een doorhandle issue opgelost zien worden door een update?

ps. ik zal maar niet beginnen over de beta automatische ruitenwissers.... what is up with this? Na iedere update is het de vraag of het nog werkt. Waarom is dit (nog) beta, wat kan Tesla niet fixen dat andere automerken als ruim 10 jaar goed werkend hebben?


/ENDRANT
 
Hier maar eens een update over mijn gordel-issue..

De gordel LM gaat erg moeilijk open. Al een keer voor geweest in amsterdam, maar de sluiting moet vervangen worden. En die was niet op voorraad. Binnen een week zou er een nieuwe sluiting uit tilburg komen, en zou hij vervangen worden.

Inmiddels zijn we een maand verder en is er nog niets gebeurt. Met iedere herinneringsmail wordt de gordel volgende week verwacht. En ik rij rond met een onveilige plek in mijn auto. En zo leer je hoe Tesla omgaat met veiligheid.

Zojuist een bericht aan de directie gestuurd. Hopelijk gaat dit iets helpen..
 
  • Informative
Reactions: woes and Mars1
View attachment 362887 View attachment 362888 View attachment 362889
Valt wel mee hoor qua raarheid. Gebeurd regelmatig dat ze lekken. Ofwel onder de vloer in de kofferbak, ofwel je gordels zijn elke keer nat of je hemel is naar zijn einde geholpen. Hierbij foto’s van mijn 1e CPO
Twijfelde niet aan de lekkage, maar bedoelde dat het een raar verhaal is dat het zou liggen aan het niet schoon maken van de goot. Lijkt me eerder een constructiefout.
 
  • Like
Reactions: Hospik
Doorhandle mania.... de model S is naar Tilburg geweest voor 4, ja echt, 4 doorhandle issues (alsmede nog wat andere dingetjes/issues).
Iedere keer als ik de auto open maakte, of ging rijden was het doorhandle bingo... welke geeft nu weer problemen was de vraag.

Na de 5 dagen durende "beurt" in Tilburg, waarbij er 2 zijn vervangen en 2 zijn uitgelijnd, gelijk (in Tilburg nog) weer een issue met een nieuwe doorhandle aan de bestuurdersdeur. Deze blijft alleen hangen als je wilt wegrijden (dus niet bij het afsluiten van de auto). Ik had geen tijd meer om terug te gaan dus besloot om het een paar dagen aan te kijken. Helaas, bleef problemen geven.

Nadat ik met Tesla gebeld had (20 minuten in de wacht) wilde de medewerker een nieuwe update pushen. Dit zou het probleem kunnen oplossen namelijk :confused:. Ik zou een dag later worden terug gebeld ofdat het probleem was gefixed.
Helaas, niet opgelost. Ik werd vervolgens 2 dagen later gebeld.

Weer stond er een update klaar. Nog maar eens proberen of dit het oplost. Helaas, same issue.
Ik wacht nu maar weer tot ik gebeld word. Als ze vrijdagmiddag nog niet hebben gebeld ga ik zelf maar weer bellen.



###wie o wie heeft ooit een doorhandle issue opgelost zien worden door een update?

ps. ik zal maar niet beginnen over de beta automatische ruitenwissers.... what is up with this? Na iedere update is het de vraag of het nog werkt. Waarom is dit (nog) beta, wat kan Tesla niet fixen dat andere automerken als ruim 10 jaar goed werkend hebben?


/ENDRANT

Vier doorhandles?! Dan heb ik een vraag: was je je auto met de hogedrukspuit? Als je met zo'n spuit de doorhandles flink onder handen neemt, kan er water in de elektronica terecht komen (het water wordt er dan met veel geweld ingespoten). Beter om het bij de doorhandles bij de wasborstel te houden.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Twijfelde niet aan de lekkage, maar bedoelde dat het een raar verhaal is dat het zou liggen aan het niet schoon maken van de goot. Lijkt me eerder een constructiefout.

Mijn ervaring met Land Rovers is dat zowel dakraam als airco waterafvoer buisjes verstopt kunnen raken en vervolgens water in de auto kunt hebben. Ook dit kun je een constructiefout noemen natuurlijk.